Katsoin Aleksiin tovin, josta Neea alkoi kyselemään turhia Aleksiin liittyviä kysymyksiä. En vaan saanut katsetta pois tuosta huumaavasti blondista. "Olli! Herää nyt. Tunti alkaa." Neea ärtyili. "Tsik. Joojoo." Vastasin tylyyn sävyyn.
Nousin sohvalta enkä odottanut Neeaa. En jaksanut häntä juuri nyt. Hän oli jokseenkin ärsyttävä takiainen. Toisaalta mähän menin sen luokse, mutta silti. Se on sama asia.
Olin kävelemässä luokkaa kohden, kunnes kuulen jonkun tutun huudon. Katsoin taakseni, ja huomasin Nikon ja Joonaksen Aleksin kimpussa. Ei siis varsinaisesti kimpussa, mutta tiedätte kyllä.
"Hei!" Huusin heille. Aleksi kääntyi minuun päin. Kohtasin hänen lempeän katseen. Tuli jotenkin rento olo. "Olliii! Mitä jätkä?" Joonas tervehti iloisesti. Asetin kämmeneni Aleksin olkapäälle. "Oliko teillä asiaa Aleksille?" Kysyin pitäen katseen kylmänä. "Ei täs vaa vähän puhuteltii." Niko kertoi. "Puhukohan Aleksikin vai oliko se yksipuolinen puhuttelu?" Kysyin. "Chillaa veli. Ei täs mitää hätää." Joonas naurahti. Pyöräytin silmiäni. "Tule." Sanoin Aleksille ja vedin hänet hänen hihastaan mukaani.
"Voitko yrittää puolustaa ittees? Oot helppo kohde." Kysyin ärtyneenä. "Se ei ole niin helppoa." Aleksi sanoi kääntäen katseensa kenkiin. "Cmoon Aleksi. En auta sua seuraavalla kerralla." Sanoin tuhahtaen ja lähdin eri suuntaan. Vitun homo.
***
Vika tunti, ja mulla oli taas sama tunti Aleksin kanssa. Meillä oli historiaa. Laitan podit korvaan, laitan soittolistani soimaan ja astelin luokkaan. Varasin perimmäisen pulpetin. Katsoin ikkunasta ulos, joka oli pulpettini vieressä.
"Moro." Kuulen hiljaisesti jonkun sanovan vierestäni. Katsoin ihmiseen joka tuli viereeni. Kurtistin kulmiani. Aleksi? "Asiaa?" Kysyin aika kovaäänisesti ja luokassa olijat käänsivät katseensa minuun. "Puhuko se?!" Joku poika huudahti. "Mitä sitte vaikka puhu? Useimmiten ihmiset puhuvat." Puolustin. Poika hiljeni hetkessä. Katsoin jälleen Aleksiin. "Miks sä puolustat mua?" Aleksi kysyi suoraan. "Miks mä en puolustais sua?" Kysyin. Aleksi kurtisti jälleen kulmiansa. "Tuskin tiesit ees mun nimee. Ei me olla koskaan puhuttu." Aleksi sanoi katsellen sinisiä silmiäni. "Tiesitkö et oon ainoo tässä koulussa jolle juttelet?" Kysyin virne naamalla. Aleksi puuskahti. Hän pysyi hiljaa. Arvasin. "Sitäpähän minäkin." Sanoin ylpeästi kunnes historian opettaja Minna tuli luokkaan.
STAI LEGGENDO
Boys don't cry // Oleksi
Fanfiction"Sait enemmän mitä halusit, ja sä silti itket." Tuo blondi sanoi pettyneenä. "Mä en halunnut mitään muuta kuin sun rakkauden. Teit musta hyvän ihmisen. Sait musta hyvät puolet esiin. Rakastan sua Aleksi. Älä jätä mua." -------- Olli on ollut aina su...