Josh p.o.v.
'Dat is onmogelijk. Mijn vader is dood.' snauwde ik naar de man die voor me zat. 'Ik ben het echt Josh.' Hij keek me doordringend aan. Hij is een goede leugenaar, aan zijn blik kan je zelfs niks zien. 'Is er een probleem meneer?' een van de bewakers komt bij ons staan. 'Nee hoor. Alles is prima.' antwoord de man die zegt dat hij mijn vader is kalm. pff... hij denk zeker dat hij de baas is hier 'Ik had het niet tegen jou.' zegt de bewaker nors. De mans ogen worden groot. 'Er is geen probleem Shaun. Ga maar weer.' zeg ik met een knikje en ik grijns even. Ook ik kan goed liegen. Even lijkt hij te twijfelen maar later loopt Shaun, de bewaker, weg. Bijna per direct daarna komt Joyce ineens tevoorschijn. 'Wie mag dit zijn Josh?' vraagt ze met een te grote glimlach. 'Niks, alleen iemand die beweert dat hij met dieren kan communiceren.' zeg ik wijzend naar de man. Joyce trekt wit weg. 'Dan moet U zeker blijven. We moeten zowieso alle specials hebben.' zegt ze terwijl ze de man meetrekt. Wat is dit! Ík ben de Dieren Special. Niemand anders. Ze kan niet ineens mijn plek laten innemen door een liegende man! Ik zou maar terug gaan naar Luna en de rest. Om te weten te komen wat Hope dacht waar Killian het mee eens was want dit kan gewoon echt niet kloppen! Ik ren zo snel mogelijk terug naar Hope haar kamer. Alleen Hope, Elijah en Luna zijn er nog. Ik ren naar binnen en ga naast Luna zitten. 'Hope. Wat dacht je waar Killian het mee eens was?' vraag ik nog een beetje buiten adem. 'Dat deze afdeling ons best alleen zou willen houden voor de macht.' stamelt ze zachtjes. Het gaf haar een verlegen uitdrukking. 'Ik denk dat je gelijk hebt Hope. Er was net een man. Hij zei dat hij ook met dieren kon communiceren.' Ik zeg er maar niet bij dat hij ook zei dat hij mijn vader was. Wat als ze hem geloven? 'En Joyce liet hem gewoon binnen, want het was "Belangrijk om alle Specials te hebben". ' eindig ik. Hope wordt lijkbleek. 'We moeten hoe dan ook de bol vernietigen. En ik weet hoe dat moet.' zegt ze uiteindelijk. 'Laat het boek zien Hope. Het is misschien van levensbelang!' zegt Elijah met een dwingende toon. Over welk boek hebben ze het? 'I-ik ga de rest wel halen.' zegt Luna zacht en niet veel later loopt ze zonder enig geluid dat haar voeten maken weg. Vrijwel meteen komt ze terug met iedereen. Ze gaan zitten en Hope haalt een oud uitziend boek tevoorschijn. Ze bladert er doorheen. Op een gegeven bladzijde stopt ze. 'Oké ik lees wel even voor wat er staat.' zegt ze. Ze neemt diep adem en begint te vertellen. 'De bol is gecreëerd door de koningen en koninginnen van alle Landen. Bijvoorbeeld mijn ouders, koning en koningin van het weer.' Wacht, is zij een prinses?! 'Ja, dat is ze.' onderbreekt Kilian me. Oh ja, hij kan gedachte lezen... 'Sorry.' Zegt hij nog even tegen Hope maar die glimlacht alleen en gaat weer verder waar ze gebleven was. 'De bol was bedoelt als bescherming, zodat als het nodig was alle krachten er in opgeslagen konden worden. Maar de regering stal hem. De enige manier om hem te slopen is ware liefde.' eindigt ze. 'Dat lukt ons. Jij en Elijah zijn zeg maar het absolute voorbeeld van Ware Liefde.' zegt Alice zacht. Hope en Elijah blozen en kijken naar de grond. 'Er is alleen 1 probleem. Hoe komen we aan de bol.' Iedereen kijkt naar Yuna. 'We verzinnen wel wat.' probeer ik haar te helpen. Ze blijft een vriendin. 'We gaan dit maken. En tot die tijd, geen stimulaties, geen woord tegen het bestuur!' zegt Elijah vastbesloten. Iedereen knikt. 'Zullen we naar de natuurkoepel?' Iedereen stemt in en niet veel later zitten we in een glazen koepel die tot nu toe nog leeg is maar in een oogwenk plaatst Elijah de eerste boom, gevolgd door anderen. 'Hope verwoest het later wel.' Zegt hij met een grijns en kijkt Hope speels aan. Ze kijkt blozend naar de grond maar een kleine glimlach komt tevoorschijn en ze geeft E een por in zijn zij. Een blikkengesprek komt op gang. Dan maakt Hope de wolken en een minizon en roep ik een aantal dieren. We gaan allemaal liggen. Hope en Elijah liggen bij elkaar. Killian en Alice liggen bij elkaar en Alysia en Yuna zijn aan het praten onder een grote boom. Ik ga zelf liggen en trek Luna mee. We liggen een tijdje zwijgend naast elkaar. Ik pak haar hand vast en ze kijkt recht in mijn ogen. Haar ijsblauwe ogen staan verlegen. Ineens herinner ik me een stukje uit een boek wat ik laatst had gelezen. Echte liefde is als je je geen toekomst zonder hem of haar kan voorstellen. En geloof me. Het is onmogelijk om Luna uit mijn toekomst te halen.
Luna p.o.v.
Mijn hand tintelt. Het is een geweldig gevoel. Een gevoel dat alleen Josh me kan geven. En ik weet niet waarom. Ik zou willen weten wat hij nu denkt. Want hij lijkt zo diep in gedachtes. Hij glimlacht kort naar me. Het lijkt of ik andermans gevoelens voel. Want er gaan zoveel dingen door me heen. Vanmiddag ook. Toen hij zo ineens wegrende. Ik heb weleens gehoord dat er wolven waren die zo een sterke band met elkaar hadden, dat ze voor elkaar bestemd waren en elkaars emoties konden voelen. Het waren Mates van elkaar. Maar dat was bij wolven. Ik stam dan wel af van wolven, maar ik weet niet of dit eigenlijk wel mogelijk is. Cedar heeft ons er nooit iets over verteld. Ik sluit mijn ogen. Ineens voel ik 2 zachte lippen op de mijne. Eerst schrik ik. Maar dat maakt al gauw plaats voor een gevoel van geluk en blijdschap. Dit is mijn eerste kus. Aangezien ik alleen mijn broers zag. 'Dus mijn zonen hebben allebei een vriendin. Dat is mooi om te zien.' Een stem zorgt ervoor dat Josh terug trekt en laat mij ook omkijken. Er staat een wat oudere man in de deuropening. Ergens lijkt hij op Killian en Josh. 'Ik hoorde jullie gedachtes jongens. En die van de meisjes trouwens ook. Als jullie die eens van elkaar zouden weten.' gaat de man verder. 'Je mag hier niet komen.' zegt Josh bot. Waarom voel ik ineens al die woede en heb ik zin om die man uit elkaar te scheuren? Ja, als wolf heb je een beetje agressieve gedachtes. Kan ik ook niks aan doen! Maar toch snap ik niet waarom ik zo boos ben. Dat is niks voor mij! Zou die Mate legende dan toch waar zijn?!?
Hey mensen! IK BEN ZOOOO BLIJ DAT WE GEWOON NOG EEN UPDATE DOEN WOEHOEEE!!! WE STAAN OP 4 IN FANTASY!!!! IK kan gewoon niet beschrijven hoe blij ik was toen ik dat zag! Maar, we hebben een Shipnaam gevonden voor Josh en Luna. Iemand uit onze klas (@xjetess) bedacht deze naam voor ons. Lush! Wat vinden jullie ervan? Een van de namen die iemand had bedacht voor Hope en Elijah was Hojah. Ingezonden door @happymielster. Laat een comment achter en laat ons weten welke je leuk vind. En de uitdaging geld nog steeds. Shipnamen bedenken mag altijd!!!
JE LEEST
Special
Fantasy6 specials, weer, natuur, elementen, gedachten lezen, met dieren kunnen communiceren en genezende krachten. dat zijn de 6 specials. weer en natuur zijn al sinds hun geboorte bij de rebellen. Ze leerden van elkaar hoe ze de andere speciale kracht...