Luku 11

192 20 6
                                    

Time skip ystävänpäivään!

~Tommi~

Istun Nikon sohvalla Rommi sylissäni ja katselen televisiota. Tulin vähän aikaa sitten Nikon luokse, koska on taas minun vuoroni olla täällä. Olemme siis vuorotelleet jätkien kanssa, kuka on milloinkin Nikon luona, ettei hänen tarvitse olla yksin. Nikon kertomisista on kulunut jo jonkin verran aikaa ja hän on kertonut jopa muillekkkn jätkille jo. Nikolla on ollut muutamia parempia päiviä, mutta edelleen hän on aika allapäin. Itsetuhoiset ajatukset, syömättömyys ja unettomuuskaan eivät ole häipyneet kokonaan, mutta hänellä on nyt silti parempi vaihe menossa. Ainakin hetkellisesti, sillä takapakkia tulee aivan varmasti vielä jossain vaiheessa. Ei asiat sekunnissa muutu paremmiksi ja tapahdu parannusta.

Niko on kuitenkin onneksi nyt syönyt ja nukkunut paremmin, sekä jaksanut jop jutella meille muille kunnolla. Bändihommiahan me pidämme edelleen tauolla ja sitä taukoa voi jatkua vielä pitkäänkin. Niko ei onneksi ole viillellyt kuin muutaman kerran silloin, kun joku on käynyt vaikka nopeasti kaupassa ja hän on ollut aivan pienen hetken yksin. Siksi pyrimmekin, että joku on koko ajan hänen luonaan, ainakin vielä jonkun aikaa. Eiköhän tämä tästä ajan kanssa ala helpottumaan ja surukinhan muuttaa onneksi muotoaan.

Pitäisi varmaa alkaa nukkumaan, sillä huomenna on tulossa kiva päivä ja Niko ilmeisesti kerrankin jo nukkuu. Olemme siis suunnitelleet muiden kanssa, että näemme pitkästä aikaa koko bändi porukalla Nikon luona tänään. Emme viihti vielä lähteä Nikon kanssa kodin ulkopuolelle, koska hän on suoraan sanonut, ettei halua lähteä ulos. Lukuunottamatta muutamia pieniä lenkkejä, joita olemme hänen kanssaan käyneet kävelemässä, jotta hän saisi raitistakin ilmaa joskus.

-----

Herään aamulla ja Niko taitaa vielä nukkua. Katson kelloa, joka näyttää olevan jo 11.15. Muut jätkät tukisivat tänne joskus 16 paikkeilla. Nousen ylös ja suuntaan vessan kautta keittiöön. Ruokin Rommin, jonka jälkeen alan valmistaa meille brunssia. Kello on jo sen verran paljon ja tänään on jo ystävänpäiväkin.

Niko on onneksi jo alkanut syömään ihan hyvin, joten teen tarjolle vähän kaikenlaista. Niko saa syödä mitä syö ja loputhan voi säästää myöhemmälle. Tein meille siis aamupalaksi smoothieta, croisantteja, karjalanpiirakoita ja pilkoin vielä hedelmiäkin. Niiden lisäksi pöydässä on tarjolla suklaata. Herkuttellemme enemmän, sitten myöhemmin muidenkin jätkien kanssa.

-----

Istuskelemme sohvalla ja juttelemme Nikon kanssa. Muidenkin pitäisi tulla tänne aivan pian. Yhtäkkiä ovelta kuuluukin pimpotus ja Niko katsoo minua hämmentyneenä. Hän kuitenkin nousee ylös ja lähtee avaamaan ovea. Niko avaa oven, jolloin kuulen ystävänpäivä toivotuksia ja muut tunkeutuvat sisälle, sekä alkavat riisua ulkovaatteitaan pois. Pian he jo tulevatkin olohuoneeseen ja etsivät paikkan itselleen.

Joel on jo ehtinyt kaivaa jostain kaiuttimen ja laittaa jonkun soittolistan taustalle soimaan. Olli häipyi heti keittiöön, jonkun kantaamuksen kanssa. Niko istuu sohvalla vieressäni ja Aleksi on vallanut nojatuolin itselleen. "Tuutteko joku auttamaan?!", kuuluu Ollin pyyntö keittiöstä. Nousen ylös ja lähden keittiöön. "Nämä pitäs kantaa olkkariin.", Olli toteaa ja katselee pöytää, jossa on erilaisia herkkuja. Laitamme herkut tarjottimille ja palaamme muiden luokse.

Tarjolla on siis jotain suolaista piirakkaa, kuppikakkuja, mutakakkua, keksejä, sydänsipsejä ja -vaahtokarkkeja, suklaata, limukkaa, sekä energiajuomia. Alamme kaikki syödä ja juttelemme samalla. Aleksi oli päättänyt yllättää meidät muut ja jako meille kaikille kirjekuoret. Niistä löytyi ystävänpäiväkortti, kaikille samanlaiset avaimenperät, suklaapatukoita, sekä muumitikkareita. "Kiitos Aleksi.", sanon muiden kanssa. "Olkaa hyvä.", Aleksi vastaa. "Meillä ei kyllä oo sulle nyt mitään.", totean. "Ei se haittaa yhtään.", Aleksi vastaa hymyillen.

---

Aikaa on vierähtänyt pari tuntia ja kello alkaa olla 19.00. Olemme juteleet, kuunnelleet musiikkia ja pelanneet eri pelejä yhdessä. Nikokin on nauranut ja hymyillyt paljon, sekä osallistunut asioihin. Eli oletan hänen nauttineen päivästä pitkästä aikaa. "Pitäskö tilata ruokaa ja pitää loppuillan leffamarton?", Joel keskeyttää ajatukseni. "Joo.", vastaamme kaikki, sillä alkaa kyllä olla jo aika kova nälkä. Teemme ruoka tilauksen ja odotellessa ruokiamme laitamme kaikille yöksi pedit valmiiksi, sillä ajattelimme jäädä kaikki tänne yötä.

Päädyimme ratkaisuun että Niko ja minä nukumme hänen huoneessaan, koska minulla on siellä valmiina jo petivaatteet. Olli ja Aleksi nukkuvat lattialla leveällä patjalla ja Joel nukkuu sohvalla. Onneksi Nikon sohva on tosi mukava ja hyvä nukkumiseenkin. Saamme sängyt laitettua ja Niko oli valinnut näköjään katsottavaksi Twilightit pitkästä aikaa. Olemme katsoneet ne joskus ennenkin, mutta siitä on kyllä aikaa, joten ei se mitään haittaa. Muistaakseni ihan hyviä elokuvia.

Ovikello soi ja käyn hakemassa ruokamme. Jaan ruoat oikeille omistajilleen ja istahdan itsekkin alas. Alamme syömään ja samalla katsomaan elokuvaa. Niko istuu vieressäni ja alkaa nojata minuun. Vedän hänet kiinni itseeni ja sivuttais halaukseen kanssani. Jossain vaiheessa toisen elokuvan aikana, alan kuulla tuhinaa vierestäni. Vilkaisen Nikoa, joka on nukahtanut ja näyttää aika suloiselta. Joel siirtyy sohvalta lattialle ja käännän Nikon makaamaan sohvalle, niin että hänen pää on reidelläni. Laitan vielä viltin hänen päälleen, nukkukoon tuossa nyt hetken aikaa, kun siihen kerran nukahti.

---

Elokuvat loppuivat juuri ja Nikokin heräsi jossain vaiheessa kesken viimeisen elokuvan. Kello on jo reilusti yli keskiyön, mutta päätämme vielä syödä jotain kevyttä iltapalaa. Kun saamme syötyä, siirrymme iltapuuhien kautta suoraan omiin peteihimme. Makoilen sängyssä Niko kainalossani ja silittelen hänen hiuksiaan. "Tommi, kiitos kun autatte ja ootte tukena. Mulla oli tänään pitkästä aikaa oikeasti kivaa ja todella mukava päivä teidän ja sun kanssa.", Niko kuiskaa. "Tottakai me sua autetaan ja tuetaan. Se kuuluu ystävien tehtäviin. Ja ihana kuulla, että sulla oli mukava päivä pitkästä aikaa.", kuiskaan takaisin ja jatkan hänen silittelyään. "Hyvää yötä Tommi.", Niko kuiskaa vielä. "Hyvää yötä ja kauniita unia.", kuiskaan itsekkin, kunnes suljen silmäni. Ei mene kuin hetki kun Niko jo tuhisee kainalossani ja nukahdan itsekin.

__________

Sanoja: 861

Hyvää ystävänpäivää kaikille teille ihanille lukijoille <3

Saatte nyt ystävänpäivälahjaksi uudet luvut kaikkia mun 3 bc tarinaa. Toivottavasti viihdytte uusien lukujen parissa.

<3: Annika

My Guardian Angel ❤🥀 || JIKOWo Geschichten leben. Entdecke jetzt