Adam
Už je to niekoľko hodín, ale pripadá mi to ako celá večnosť. Stále Veru udržujú v umelom spánku a doteraz za nami nebol doktor, aby nám povedal ako dopadli krvné testy a aký bude postup pri liečbe.
Zatiaľ nechceli nasadiť konkrétne lieky pokiaľ nebudú vedieť všetky výsledky. My so Sam nevieme, či má na nejaké lieky alergiu a jej bratovi sme sa ešte stále nedovolali.
Musíme počkať pokým rozbor krvy neukáže, ako lekári budú môcť postupovať ďalej. Je to ubíjajúce, keď človek ktorého milujete leží na posteli len kúsok od vás a vy ho nemôžete držať za ruku a hladiť. Chcel by som ísť za ňou, ale najprv to musí povoliť lekár.
,,Adam, dáš si kávu?" chytí ma sestra za plece a ja dvihnem zrak od zeme.
Už asi niekoľko minút možno hodín civiem na jedno a to isté miesto a premietam si v hlave všetky spomienky, ktoré som s Verou nadobudol. Neviem či budú aj iné a čo bude ďalej ostáva mi len dúfať, že sa všetko vráti do starých koľají a všetci odtiaľto odídeme s úsmevom na tvári. Po tom jedinom túžim.
,,Áno, ďakujem," prikývnem jej a ona odkráča preč.
Práve v tejto chvíli som mohol veru držať v náruči a spať vedľa nej. Moja najobľúbenejšia činnosť, vychutnávať si jej prítomnosť. To by som si prial.
,,Nech sa páči," podíde sestra ku mne a podáva mi kávu. Trocha sa napijem, veď káva je v tejto chvíli jediné čo dostanem do žalúdka. Na jedlo ma prešla chuť.
,,Musíš veriť že bude všetko dobré, nesmieš sa vzdávať. Vera je silná a treba myslieť pozitívne," utešuje ma sestra, ale mne to nestačí.
Naši išli domov a tak som tu ostal iba ja a Matt. Posielali sme ho nech si ide ľahnúť, že mu dáme vedieť, ale nesúhlasil. Chcel byť tu pri Samanthe a podporiť ju. Možno som sa v ňom zmýlil a je to správny chlap. Až v ťažkých situáciách zistíte aký je ten druhý človek. Či zotrvá alebo zdupká.
Matt je ten prvý prípad a som rád, že je s ním Sam. Nedúfal som, že to niekedy poviem, ale je to tak.
Po chodbe sa ozývajú ďalšie kroky, ktoré sa opakujú dokola celú noc. Tieto však smerujú k nám.
,,Pán Hansen," osloví ma doktor a všetci sa postavíme zo stoličiek. Ostaneme v pozore a počkáme čo nám povie lekar.
,,Prišli výsledky testov a našťastie sa ukázalo, že alergie na lieky slečna Myersova nemá. Je tu však iny problém, teda prekážka, ktorá nám brani postupovať v štandardnej liečbe. Krvné testy preukázali že slečna Myersova je tehotná," pohár, ktorý som držal v rukách pristál na zemi.
Nevnímal som okolie ani pohyby, ktoré sa okolo mňa dejú. Jediné čo mám pred očami je slovo tehotná.
Ako je to možné? Veď Vera užila tabletku, ktorú som kúpil v lekárni a priniesol som jej ju. Bol som pritom, keď ju prehltla a preto som si tým na stopercent istý.
,,To nie je možné pán doktor. Mali sme nechránený sex iba raz a Vera užila tabletku 'po' hneď na druhý deň. Myslel som si, že zabrala, nakoľko pred týždňom mala menštruáciu, musíte urobiť testy ešte raz," spustím na neho a počkám na jeho vyjadrenie. Sestra už stihla očistiť tú spúšť, ktorú som spôsobil kávou. Ja som sa na to nezmohol.
,,Viete štandardný postup je výsledky opakovať a aj druhé testy preukázali to isté. Postkoitálna tabletka nie je sto percentne účinná. Táto tabletka nemá žiadny účinok, pokiaľ už došlo v tele ženy k vylúčeniu vajíčka z vaječníka a uhniezdeniu oplodnené vajíčka v maternici. Vtedy tabletka nemá žiadny efekt, čo je pravdepodobne prípad slečny Myersovej. O tom vás však mali informovať v lekárni čo asi neurobili. Taktiež je prirodzené, že niektoré ženy mávajú v prvých mesiacoch tehotenstva menštruáciu. To znamená, že budete otcom, ja Vám gratulujem. To je však problém čo sa týka liečby našej pacientky. Musíme použiť menej invazívnu liečbu, aby sme nepoškodili plod, prípadne nevyvolali potrat. Bude to však zdĺhavejšie a zotavenie pacientky bude podstatne dlhšie. Potrebujeme však vedieť ako máme postupovať v prípadných komplikáciách, či máme plod zachrániť alebo uprednostniť život pacientky a o tom rozhodnete vy slečna Hansenova, nakoľko ste boli slečnou Myersovou splnomocnená rozhodovať v takýchto prípadoch o jej zdravotnom stave," otočí tvár k Samanthe a ja ju prebodnem pohľadom. Dúfam, že jej to ako znamenie stačí.
,,Prečo musím o takýchto vážnych veciach rozhodovať ja? Viete aký je to pocit, keď vám niekto dá na výber život vašej najlepšej priateľky alebo život dieťaťa vášho brata? Nemôžete toto odo mňa pán doktor žiadať. Nemôžem o tom rozhodnúť," rozplače sa a mne jej príde ľúto. Je to ťažké a ani ja by som si v jej prípade nedokázal vybrať.
,,Pán doktor dáte nám chvíľu na rozmýšľanie?" poprosím ho a on prikývne.
,,V poriadku sestrička príde za vami za nejakých desať minút a my zatiaľ nasadíme liečbu pacientke adekvátnu jej stavu," povie doktor s odíde preč. Sestra zodvihne na mňa zrak a hľadí mi priamo do očí.
,,Adam čo mám robiť? Nemôžem dovoliť, aby Vera zomrela, ale nedokážem súhlasiť s tým aby v prípade potreby boli zabité tvoje dieťa," vzlyká pomedzi slová a vrhne sa mi do náruče.
Pevne ju stisnem a uvedomím si, že aj mne po tvári stekajú slzy. Budem otcom čo je pre mňa niečo úžasné, ale za akých podmienok? Mohol by som prísť o Veru? Nie je to jednoduché rozhodnutie a som rád, že nie je na mne. Síce dúfam, že Sam rozhodne správne.
,,Je to moje dieťa Samantha, moje dieťa, rozumieš?" odtiahne sa odo mňa a ja jej neviem vyčítať z tváre pocity, ktoré prežíva.
,,Ale je to tiež moja priateľka Adam, pochop ma," zúrim nemôže rozhodnúť v prospech Very alebo áno? Dokážem žiť bez Very? Som sebecký, keď chcem aby moje dieťa žilo? Aby som ho držal na rukách a usmieval sa na jeho drobnú tváričku? Aby som držal v rukách jeho krehkú ručičku.
,,Hádam nechceš, aby som ti to ja odobril, to od mňa žiadať nemôžeš. Myslíš že pre mňa je to ľahké? Žena, ktorú milujem nosí pod srdcom moje dieťa a ty odo mňa žiadaš, aby som si vybral? Nedokážem to. Možno som slaboch, ale nezvládnem sa vzdať oboch. Chcem aby ich zachránili, aj Veru a aj dieťa," rozkladám rukami a šaliem z toho všetkého.
,,Tá voľba je na mne a ja nechcem stratiť priateľku," takže už rozhodla.
,,Adam odpusť mi," natiahne ku mne ruku, ale ja jej ju odhodím. Nechcem ju cítiť a nemôžem sa na ňu ani pozerať.
,,Nechaj ma na pokoji," zvrtnem sa a vybehnem von. Musím sa upokojiť, odísť od všetkých.
Žiadam iba jediné, aby ich zachránili oboch...
Takže trochu sa nám to zamotáva.
Musím však povedať, že toto nie je von koncom posledná zlá správa a dúfam, že ma za tú ďalšiu nebudete neznášať !😞
YOU ARE READING
Pravdivé tajomstvo
RomanceVera Myers je veľmi mladá vdova, ktorá má po smrti manžela problém znova začať žiť. V tom sa jej snaží pomôcť jej priateľka Samantha Hansen. Každý pokus ako jej nájsť muža je obrovským zlyhaním a možností je čoraz menej. Adam Hansen je pracovitý, i...