08

84 7 0
                                    

Bartuların sınıfına girdim. Bartu'nun yanına gidip, selam verdim. Daha sonra, onun arkasındaki sırada oturan Aslı'nın yanına oturdum. Bartu arkasına dönüp, bana kaşlarını çattı. Sonra omzunu silkti, önüne döndü ve Arda ile konuşmaya devam etti. Aslıya döndüğümde, bana ne oldu der gibi baktı. Gel diyerek koluna girdim, sınıftan çıktık ve merdivenlere yöneldik.


Can günlerdir başımın etini yiyordu. Aslı'dan hoşlandığını söylüyor ama Can'ı tanırım... O birinden hoşlandığında utanmazdı, her şeyi söylerdi. Ama o seviyordu. O çok seviyordu. Belkide bu bir lanettir. Karahan laneti... En azından ailemizden birileri mutlu olsun. Bu yüzden lafı ağzımda gevelemeden, direkt söyleyeceğim. Çünkü inanıyorum ki, Aslı'da onu seviyor. Bahçeye inince hemen kantin masalarından birini kaptık.


-Ne oldu İlkim? dedi Aslı. Endişeli gözüküyordu. Kötü bir şey olduğunu düşünmesin diye gülümsedim. O da bana gülümseyince, başladım anlatmaya.


-Lafı uzatmayacağım. Talibin var ve seni gerçekten seviyor. Yakışıklı mı? Yakışıklı. Komik mi? Komik. Hem o da hayvan sever! dedim kendimden emin bir şekilde. Kahkaha attı. Şaşırmıştım açıkçası.


-İyi ki lafı uzatmadın İlkim. Hem talibim, Can mı?


-Nereden anladın ki?


-Hep bana bakıyor ve ne zaman karşılaşsak hep kedilerden bahsediyor. dedi. Gülümsüyordu ve sanki az buçuk mutlu gibiydi.


-Kedileri sever... dedim küçük bir tebessümle.


-Can ile çıkmayı isterim. dedi kuzenimin sevdiği.


-Kalk kız o zaman! Dedim heyecanla. O benden daha heyecanlıydı. Bir zahmet öyle olsun yani... Okulun içine geri girip, Can'ın sınıfına gittik. Aslıya kapıda beklemesini söyleyip, Can'ı çağırdım. Aslı kapının arkasında bekliyordu, Can yanıma gelince kendimi gülmemek için zor tutuyordum.


-Ee ne dedi? dedi kedim Can. Gergin ve heyecanlı gözüküyordu. Başımı aşağı eydim.


-Can o başkasından hoşlanıyo-


-Sen ne diyorsun İlkim ya? diyerek kapının arkasından çıktı Aslı. Valla gerizekalı bu kız. Tam birbirlerini buldular yani... Can'ın gözleri parladı.


-Of ya! Al kardeşim bu senin yeni sevgilim tepe tepe sev. dedim.


Arkamı döndüm sinirle ve o muhteşem kokuyla karşılaştım. Bartu... Kafamı yavaşça kaldırdığımda nefesini yüzümde hissettim. Yutkunduğunu duydum ve adem elmasının yukarı çıkıp inmesini izledim. Arkadan öksürük sesi geldiğinde, hızla arkama döndüm. Kalbim ağzımda atıyordu sanki. Can ve Aslı el eleydiler ve ikiside birbirlerine bakıp bakıp gülüyordu. Can "Sağ ol kuzen." dedi ve Aslı ile uzaklaştı. Bartu'ya geri döndüm ve selam verdim.


-Selam. Şey diyecektim sana ben, şeyden sonra şeye gidelim mi? dedi Bartu. Güldüm.


Gerçeği Söyle BanaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin