Det er okay

255 1 0
                                    

Astrids perspektiv:

Jeg vågner. det er Torsdag og vi starter dagen stærkt ud med Engelsk. det er virkelig mærkeligt fordi ingen af mine roomies er her,'; jeg kigger på klokken og det viser sig at klokken er 10 om morgenen og de havde ikke engang overvejet at vække mig? det er virkelog dejligt at de holder af mig tror jeg.

jeg tjekker mine notifikationer og der er 3 missede opkald og 8 beskeder.

Ubesvaret opkald fra Emilo 07:50

Ubesvaret opkald fra Emilo 07:36

Ubesvaret opkald fra Mathias❤ 03:57

det var lidt mærkeligt, hvorfor havde de ringet? og det er også ret forvirrende hvorfor at Mathias havde ringet.. nåh men tjekker bare mine beskeder så..

Emilo har sendt 2 beskeder

Mathias❤ har sendt 2 beskeder

Holly har sendt 4 beskeder

-

*Holly og Astrids chat*

H: Jaer når du ser det her er du sikkert vågnet, fordi ja... men altså bare lige vi er sur på dig overfor hvad du gjorde overfor Mathias! altså vi er ikke venner og os fra værelset vil IKKE være din ven så bare flyt.

H: Hallo! det kan godt være at jeg ikke kan se om du har åbnet men altså ikk ignorer mig!

H: Girlie ingen kan lide dig sådan ærligt! flyt nu bare! eller skrid fra efterskolen.. vi er seriøst ligeglade og virkelig rend dig selv, du skal ikke bare ignorere mig! og bare lige, Mathias kan ikke lide dig som ven længere... faktisk tror jeg at jeg vil spørge ham om kæreste! så kan jeg da sørge for at du IKKE komme til at snakke med ham. og vi hørte dig godt på badeværelset i går. girl bare bliv ved, du fortjener det.

H: 🙄

Av. at man virkelig kan være så ond mod nogen! tror virkelig at jeg vil omgås med nogle andre.. vil i hvert fald gerne flytte - men jeg snakker ikke med nogle. åååårh; livet er hårdt!

*Emil og Astrids chat*

E: Hey A, hørte godt nogle af de ubetænksomme beskeder pigerne skrev til dig.. ring tilbage så snart du ser det her, jeg bliver nødt til at snakke med dig.

E: det er vigtigt.

okay så han er klar over at pigerne snakker lort om dig? jamen godmorgen? er du okay? hej? hvordan har du det? nej; bare ''det er vigtigt'' jaer okay.

*Mathias og Astrids chat*

Mathias har slettet en chat.

Mathias har slettet en chat.

omg, føler seriøst at jeg er helt væk. hvorfor skulle Mathias slette noget? åh gud. men tror jeg vil ringe til Emil så.

''Astrid!'' kommer det fra den anden ende. den nåede jo knapt nok at gå igennem. ''hvad vil du?'' siger jeg. jeg tror jeg kom til at snerrer lidt af ham for han tager en dyb indånding. ''Du bliver nødt til at komme over i vores hytte lige nu.!'' siger han, han råber næsten. ''er Mathias der?'' spørger jeg. ''nej...'' siger han. jeg ligger på, jeg når ikke engang at få taget en jakke på inden jeg er ude af døren. jeg spurter hen til deres hytte. ved ikke helt hvorfor men jeg havde bare en følelse af at det ville være en god ide. inden længe er jeg der, og jeg stormer ind;

 inde i hytten finder jeg en nervøs Emil. ''Hvad så?'' spørger jeg bekymret. ''jaer det fordi at jeg tror du bliver nødt til at snakke med Mathias.'' siger Emil. jeg stirrer blankt på ham; han fortsætter. ''jaer ved godt det lyder dumt men altså han vil kun snakke med dig. tro mig vi andre har prøvet'' mine øjne bliver våde. Mathias plejer ikke at være sådan! der er helt sikkert noget galt med ham! jeg når at snøfte inden jeg begynder. ''hallo, hvor er han henne?!'' siger jeg hurtigt. ''oppe i hans hems; han har ikke haft ville op hele dagen'' jeg kan mærke mine øjne blive virkelig våde. Mathias plejer ikke at være sådan, han plejer altid at være smilende. ''fuck'' er det eneste ord der kommer ud af min mund inden jeg stormer ind på, Mathias værelse og jeg kravler hastigt om ad stigen ''Mathias!'' siger jeg, og han vender sit hoved om.

hans øjne er ret røde og svullen. da han ser mig kan jeg se hans øjne vande mere. ''gud, hvad er der galt, søde?'' får jeg sagt. han siger ikke noget men kaster bare sin telefon hent il mig. jeg kender koden så jeg får hurtigt låst den op og det sidste han var inde på var hans beskeder med Holly. der stod:

H: Hej mathi!❤❤❤ jaer ikk for at ruin the mood eller sådan noget men altså... Astrid bagtaler dig for sygt. hun kan ikke lide dig, hun siger så meget lort om dig, hun siger at du tog hendes barndom væk og du ødelagde hendes liv og ja. jeg burde ikke fortælle dig det her da det var en hemmelighed, men hun sagde at det var med vilje at hun fik dig til at slå din finger, så du ikke kunne spille for førsteholdet, hun er så jaloux af dig. hun kan ikke lide dig, skatter. drop hende.!... - sendt 18:30

H: forresten skal vi være kærester?

''den lille Bi-'' jeg bliver afbrudt af Emil ''IKKE BANDE!'' jeg griner lidt af Emil og jeg ser et lille smil på Mathias læbe, men det falmer også lige så hurtigt igen. 

''Hallo, Mathias, jeg ville aldrig sige sådan noget om dig. desuden.. klokken 18:30 var jeg ude på toilettet og tude fordi at jeg troede at det var ude med os! altså jeg kan bevise det! jeg har en snap fra det!'' Mathias kigger forvirret på mig. ''tager du billeder af dig selv der tuder?'' han stirrer. ''ja jeg gør men det er ved siden af pointen! jeg har aldrig sagt det der om dig og desuden ville jeg aldrig gøre det fordi at hvis jeg gjorde... ja det ville være virkelig akavet når i kom til kaffe!'' han griner. nøj det var godt at se ham grine igen; synet af ham der græd var ikke godt. hader når han græder.

efter han har grint ligger han bare og kigger mig i øjnene. det var lidt akavet men jeg rakte bare mine arme rundt i vejret. han rejste sig lige så stille og kravlede hen til mig, og han krammede mig. ku godt mærke at han ikke ville give slip, han krammede mig så hårdt. men det gør mig ikke så meget, han giver de bedste krammere! mine tanker bliver afbrudt da jeg kan høre ham snøfte. det må virkelig have gået ham på. 

''undskyld for at tro det der om dig'' siger han lavt. tror næsten han hvisker det. ''heyy, Mathias! det er okay. jeg er her og jeg vil altid være der.'' jeg begynder også at få tårer i øjnene af det her. det er virkelig lettende. jeg trækker mig fra krammet og kigger ham i øjnene; ''forresten hvad fik jeg gjort til din finger?'' han smiler. ''ingenting, ved ikke lige hvad der skete men var til tjek og der skete ikke noget.. min finger har virkelig sit eget liv nogle gange..'' hans ansigtsudtryk ser sjovt ud mens han siger det, jeg er lige så forvirret som ham, så vi begynder at skraldgrine. ''så vi er okay?'' får jeg sagt. ''selvfølgelig er vi det!'' siger Mathias og han trækker mig ind i et kram igen. 

''men øhm.. er du så kærester med Holly?'' spørger jeg inde i krammet. han trækker sig og kigger mig i øjnene. han begynder at fnise ''nej.. ad'' siger han. jeg begynder også at grine. ''okay godt så, du kan ikke lide hende'' vi begynder at grine igen og igen og igen. 

-

ej det er godt at få nogle kapitler ud! håber ikke den her var for rodet og ja håber ikke den var for fløde, eller for drama agtig. giv lige nogle ideer, til hvad der kan ske mere!! vil gerne levere noget i gider at læse! <3

Vokset op sammen - Mathias GidselWhere stories live. Discover now