Mathias synsvinkel:
Jeg bliver vækket af at drengene gør sig klar. jeg tjekker min telefon og klokken er lidt over 7. Astrid ligger stadig ved siden af mig og sover. hun er nok virkelig smadret; hendes krop hader når klokken bliver over 22:30 det faktisk lidt mærkeligt.
jeg rejser mig og skynder mig at tage tøj på. i dag bliver det bare nogle håndboldbukser og en Oure hoodie. ''Astrid?'' siger jeg til hende da klokken er ved at blive halv 8. hun rejser sig halvt op, og indser hurtigt hvad klokken er. ''ej hvorfor har du ikke vækket mig?'' siger hun en smule sløvt. jeg griner. hun får rejst sig op og tager noget tøj på, som i dag bliver nogle kassebukser og min hoodie. ''du har da dine egne hoodies?'' siger jeg til hende og hun giver mig bare blikket.
inden længe er alle ude af værelset. det er faktisk lidt overraskende; vi gik sammen med drengene og ikke 20 minutter efter. det er jo rekord!
7:45 er vi ved spisesalen og der er ikke så mange mennesker. de har nok alle samen tømmermænd fra i går. vi skynder os at tage noget mad inden at den store menneskemængde kommer, og vi får hurtig sat os ned med vores mad. der er ikke den store snak ved bordet, mens vi spiser men det er vel også hyggeligt nok.
nu er alle elever her også og de har nu også taget mad, og hun er vores nye lærer Carsten dukket op for at give beskeder.
''Okay! Oure sæt jer ned. i dag skal vi alle sammen have normale timer, udover dem der har håndværk og design som valgfag, de skal ned i Phønix tag hallen og have indhentet nogle timer da de sidste lektioner trak ud. det var alt det info jeg skulle give jer; god skoledag''
Mathias og jeg kigger på hinanden. vi har begge valgfag så vi skal i hallen. Emil kigger bare surt på os, han har Idræt.
vi får spist færdigt, og nu skal vi ud i hallen, da vi altid har valgfag i starten af dagen. gåturen derhen er heldigvis ikke så lang, da der kun er 4,6 kilometer. oppe i hallen skifter vi alle sammen til idrætstøj, eller rettelse. jeg tager mit spillertøj på og det gør Astrid også.
idag skal vi øve finter, og øvet lidt på gruppespillet, da det halter lidt. der er ikke så mange piger på valgfagsholdet så Astrid og nogle andre spiller bare med drengene. Astrid er virkelig god til finter og man kan ikke læse hende så godt har jeg hørt fra Målmanden.
Astrid er på det modsatte hold fra mig, så det er jo lidt træls.
vi får øvet finter, gruppespil og nu spiller vi bare kamp. kampen ender med at så virkelig tæt. Til os stod der 24-25 mod Astrids hold, så vi tabte. kan godt mærke at jeg bliver mobbet i dag.
hjemme på efterskolen, har mig og Astrid ikke timer sammen, så vi ser kun hinanden i pauserne. jeg har en matematiktime som går virkelig sløvt. er ikke den bedste til matematik, men er slet ikke den værste. til time går sindssygt sløvt, men heldigvis har på pause nu.
jeg møder Astrid på gangen og hun ser ikke glad ud. det ligner næsten hun er ked af det. ''er der noget galt?'' spørger jeg hende og tager hendes hånd. hun kigger bare på mig. ''2 ting'' jeg nikker, for at vise at hun skal fortsætte. ''Ham der Carsten der er virkelig tarvelig og Holly faldt i dag og der kom kødsovs på din trøje'' kan se at hun er mest ked af det med trøjen. ''ej Astrid, jeg er da ligeglad... jeg tror faktisk min mor har bestilt en masse nye til mig fordi jeg ikke rigtig kan passe dem længere, så det skal nok gå''
kan se lettelsen på hendes ansigt, og hun trække mig ind i et kram. jeg krammer tilbage og der står vi i noget tid. vi trækker os og går bare rundt sammen i hele pausen. da det ringer ind igen går jeg ind til Engelsk. jeg er lidt af en sprog idiot, men vores lærer er virkelig grineren. den time går knapt så sløvt, da vores lærer laver det til en comedy talkshow. vi går ind til næste tie som er Dansk. det er vidst her at vi skal have Carsten.
vores gamle lærer Caroline skulle på verdensrejse med hendes veninde, så vi skulle naturligvis have en ny lærer. hele timen gik på navneleg og introduktion, men ikke på en sjov måde. Carsten fik det til at være sygt i hovedet, altså en navneleg! det er virkelig noget at opnå.
jeg har ikke flere timer i dag, da resten af dem var med Caroline og der er ikke nok vikarer. hjemme i hytten sætter jeg mig bare ned og laver mine lektier, som jeg fik af Carsten, på allerførste dag! vi skal lave en blå bo om os selv på 3 sider... virkelig kedeligt.
inden længe kommer Astrid også hjem og hun ser virkelig træt ud. ''hvad så?'' spørger jeg. ''aner det ikke er bare pisse træt. kan 4% alkohol gøre en træt 18 timer efter?'' spørger hun for sjov. jeg griner og ryster på hovedet. ''hvis Carsten ikke snart skrider kan jeg godt mærke at mit pjæktarm kommer til at have det lidt hårdt'' siger hun og jeg giver hende ret.
resten af dagen består bare af hygge og at klage over Carsten...
yesss, endnu et kapitel. ikke så fløde, er drama agtig men ja bare at ret ''chill'' kapitel aha. håber i kan lide det! <3
ESTÁS LEYENDO
Vokset op sammen - Mathias Gidsel
FanficEn Mathias Gidsel Fanfiction, Hvor du er en pige der hedder Astrid. Astrid og gidsel har vokset op sammen da deres familier er venner. de deler interessen for håndbold og deler nu et par år sammen på Oure. Astrid er den meget usikre og stille pige...