Familiefesten

223 1 0
                                    

Mathias synsvinkel:

det er fredag og mig og Astrid skal pakke til at komme tilbage til Skjern i dag, i det sammenhæng af at det snart er ved at være jul og der er ferie. Astrid hun løber frem og tilbage fordi at hun har ting over det hele, altså også inde på de andres værelser, ved dem der også bor i den her hytte, fatter ikke hvordan man har brug for så mange ting til en weekend. ''er du snart klar?'' spørger jeg ivrigt. ''jaaaa! jeg mangler bare min concealer!'' jer okay hende og hendes makeup. ''Hallo, A! du har jo ikke engang brug for makeup!'' siger jeg og kigger på hende. hun smiler bare og pakker videre.

30 minutter senere.

vi sidder inde i min mors bil, og hun spørger, som altid hvordan det går og hvad vi går og laver. hun spørger også ind til vores kærlighedsliv og vi svare bare ikke. Astrid elsker seriøst min mor, de 2 kan snakke om alt... elsker at deres forhold er godt men det kan man nok ikke undgå hvis man er familie venner og i sit liv har været hos hinanden ca. en gang om ugen. Astrid har overraskende nok ikke det bedste forhold til sine forældre, så jeg er glad for at hun er faldet til med mine og snakker og opføre sig som om at de var relateret.

efter hvad der føltes som evigheder, var vi endelig hjemme hos mig. Astrids forældre er i udlandet så Astrid bliver nødt til at være hjemme hos mig; ikke at jeg har et problem med det, slet ikke.

''jeg tager lige dine tasker, Astrid'' siger mind mor gavmildt. lige siden Astrids håndskade i 7 klasse, har hun ikke ladt Astrid bære ting selv. Astrid brækkede sin hånd sidste år, men nu kan hun sagtens gøre ting. min mor elsker tydeligvis Astrid. jeg kravler ud af bilen og det samme gør Astrid. vi følges op til hoveddøren og vi kommer ind til den dejlige duft af nybagte boller og kage. vi går ind i stuen og der sidder alle mine kusiner og fætre og en stor del af granfamilien; min mor er virkelig en familie menneske, og det elsker jeg.

 Astrid og jeg tager plads henne ved bordet, vi sidder ved siden af hinanden. Astrid begynder at snakke til min kusine, Isabella. de falder hurtigt i god snak og de snakker løs. Isabella er ikke en kæmpe Håndboldnørd men mere en fodboldnørd. hun går især op i Brøndby og Fc Midtjylland, jeg har ikke rigtig en holdning til noget af det fodboldværk.

efter vi har spist og snakket en del, blev min familie nødt til at skride, endda mine egne forældre fordi at de skulle i byen. virkelig trist at være under 18 i den her familie. Astrid og jeg laver aftensmad til os selv, det blev til pandekager og Nutella, vi kunne ikke rigtig magte at lave noget andet. vi får spist det vi kunne, og pakket resterne ned igen og vi sætter os til at se fjernsyn. efter en lang diskussion lander vi på at se Titanic, som Astrid elsker så højt. tror lidt hun crusher på Jack, og jeg kan overhovedet ikke leve op til hans standarder...

halvvejs igennem filmen skriver en af Hollys veninder til mig; de skriver alt muligt om at de ikke er ligesom Holly, og sådan noget og jeg sender bare et hjerte som en form for ''det er okay''. de sender hjerte tilbage, men tager så screenshot. fuck. de er da bare overhovedet ikke på min side! det her var et set-up! Astrid Mobil vibrere. ''kan du ikke lige åbne den?'' spørger Astrid. jeg åbner det og sandt nok er det, det screenshot. under billedet stod det ''come get your man... or ex'' altså hvad! er virkelig lort til Engelsk men det her kan jeg alligevel godt forstå.

hun kigger brat på mig. hun stirrer og skrider fra stuen. kunne høre hende løbe ovenpå, op til badeværelset eller mit værelse. jeg sidder der, helt i chok over at nogen nogensinde kunne finde på at gøre det. jeg skynder mig ovenpå og jeg går ind på mit værelse; hun er ikke der. så går jeg ind på badeværelset, der er låst. ''Astrid?'' siger jeg. fuck jeg er bekymret, hun har det virkelig svært lige nu og det her hjælper på ingen måde, vil jeg formode!

''Øh måske fordi at du flirter med Hollys VENINDE!'' Får hun ud, inden jeg kan høre snøft komme fra badeværelset. ''Astrid... luk mig ind og jeg kan vise dig vores chat! please?'' får jeg sagt. kan høre hende låse op og i stedet for at åbne op for mig stikker hun sin hånd ud. jeg giver min telefon til hende og hun lukker og låser igen. efter lidt tid åbner hun døren og krammer mig. ''fkn undskyld Mathias!'' siger hun og græder på min skulder. ''Hey, Astrid det er okay...'' siger jeg hen aer hende. jeg trækker mig halvt og kigger ned på hende; hendes øjne er helt røde. kan mærke vand komme frem i øjenkrogen på mig; hader når Astrid græder... det gør hun virkelig sjældent.

hun rykker sine arme fra mit liv, til min hals. hun trækker mig ind i et kys, og jeg kysser igen. sådan står vi i et stykke tid, men holder igen. 

Astrids perspektiv:

da vi begge trækker os fra kysset samler han mig og og går in på hans værelse. han værelse er virkelig rent, men det er nok fordi at han ikke hjemme så tit. han smider mig hen på hans seng og han finder sin fjernbetjening. han sætter vores y-serie på, Rita. han smider sig ved siden af mig og trækker sin dyne over os. han trækker mig ind til sig og krammer mig bagfra.  vi ligger der og putter indtil vi afslutter serien. ved 10 tiden føler jeg mig virkelig træt. ''Mathias kan vi ikke godt sove nu+'' spørger jeg og gaber efterfølgende. ''selvfølgelig smukke'' siger han og løsner sit greb om mig, hvad har jeg mon gjort for at fortjene ham her. han ligger sig ordentlig ned og jeg ligger mit hoved på hans bryst; han begynder at pille ved mig hår og jeg falder lige så stille i søvn.

okay hejjj! endnu et kapitel endnu en glad mig aha! ej jeg elsker at skrive om i magter at læse det eller ej... jeg har også lavet et nyt cover, håber i kan lide det! ligger lige et før og efter ind! anyways, håber i kan lide historien og i må VIRKELIG gerne smide nogle ideer ind! elsker jerrrr! <3



Oups ! Cette image n'est pas conforme à nos directives de contenu. Afin de continuer la publication, veuillez la retirer ou mettre en ligne une autre image.

Oups ! Cette image n'est pas conforme à nos directives de contenu. Afin de continuer la publication, veuillez la retirer ou mettre en ligne une autre image.
Vokset op sammen - Mathias GidselOù les histoires vivent. Découvrez maintenant