Festen

278 3 0
                                    

Mathias synsvinkel:

klokken nåede ikke at blive særlig mange i går, og derfor er klokken eller ikke så mange da jeg vågner; klokken er kvart over 8 og jeg føler mig veludhvilet. jeg kan høre de andre drenge snorke, så enten havde de virkelig brug for at sove, eller så faldt de i søvn efter os. jeg kigger over til Astrid der sover. hun ser virkelig sød ud når hun sover. jeg vil helst ikke vække hende så jeg går bare ind på snapchat for at se om der sker noget der. for som altid er der de sædvanlige streaks. jeg åbner dem kun engang imellem, men siden Astrid stadig sover skal jeg få brugt min tid på et eller andet!

inde i gruppen er der aktivitet så sent som for 2 minutter siden så jeg kigger hvad der foregår.


ELEVFEST!🔛🔝

Holly Madsdottir: Jeg har ikke lyst til at komme alligevel...

Nicolaj: Øhmmm, det var sådan det dig der foreslog det her fra begyndelsen af?

Holly Madsdottir: JA I KNOW! Men altså jaer der skete noget og ja nu har jeg ikke lyst alligevel.

Nicolaj: Nåh. Hvad skete der?

Holly Madsdottir: Det er fordi at Astrid begyndte at skrive alle mulige virkelig tarvelige ting til mig og nu er jeg bange for at møde op.

Nicolaj: shit, hvornår skrev hun da?

Holly Madsdottir: For 2 timer siden...

Nicolaj: Ej okay

Holly Madsdottir: ?

Nicolaj: Du lyver jo. hun var sidst online for 11 timer siden...


jaer okay det var lidt mærkeligt... nåh men i det mindste blev hun fanget i det fordi at hun efterlod bare beskeden på set. jeg kan mærke Astrid rykke sig så jeg slukker min telefon for at kigge over på hende.

hun åbner lige så stille sine øjne og vender sig for at kigge mig i øjnene. ''Godmorgen'' siger hun med en knækkende stemme. ''Godmorgen sovetryne'' svarer jeg. hun smiler bare og strækker sig. hun kravler ned ad stigen for at gøre sig klar. jeg kan høre bruseren tænde så jeg vil gætte for at hun vil tage en time eller 2 om det; håber ikke jeg skal pisse. 

Jeg kan også nu høre nogle af drengene rør på sig. jeg kan høre Emil mumle et eller andet, så jeg ved at han i hvert fald er vågen. jeg begynder at tænke på festen i dag; hvad kommer der til at ske? og tankerne fortsatte og fortsatte men de blev afbrudt af at Astrid råbe: ''MATHIAS!'' ''jaer?'' svarer jeg. ''KAN DU HENTE NOGET TØJ TIL MIG? JEG GLEMTE AT TAGE NOGET MED HERUD.'' ''Jaer, skal nok. hvilket tøj?'' siger jeg spørgende tilbage. ''DET JEG LAGDE PÅ MIN SENG!'' råber hun igen. det er sjovt at hun råber, men det er bare fordi at hun har en naturligt meget lav stemme, så det er det der skal til.

jeg tager hendes tøj og går hen på toiletter og banker på. hun åbner døren lidt så jeg kan mase tøjet igennem. jeg maser det igennem og hun siger tak. jeg går ind på værelset igen og begge af drengene er oppe nu. i dag er det også Simons fødselsdag så Emil og jeg, som aftalt begynder at skråle. ''IDAG ER DET PYTLICKS FØDSELSDAG HURRA, HURRA, HURRA'' vi nåede ikke at synge mere inden vi begge fik en pude lige i hovedet. vi flækker alle 3 af grin og Emil og jeg giver Simon hans gaver. 

Vokset op sammen - Mathias GidselWhere stories live. Discover now