Spilaften & Sandheder

251 1 0
                                    

Astrids perspektiv:

det er endelig weekend. efter en lidt hektisk uge, med alt for mange lektier og drama, har vi fri. mig og drengene valgte at blive på skolen i weekenden så vi har nærmest skolen for os selv. 

de eneste udover os, er nogle fra de andre pigehytter og selvfølgelig er Holly her. tror egentlig kun at hun var der fordi at hun vidste at Mathias var her... For at være ærlig, tror jeg at hun har et crush på ham. det gør mig faktisk en smule misundelig fordi hun er seriøst så smuk! det er vildt.

mig og drengene er inde hos mig for at hente mine ting, fordi at vi har endelig fået lov til at få mig flyttet ind. det tog en masse overtalelse da det er uprofessionelt af skolen. vi pakkede alt mit tøj sminke og lign. ned og smuttede egentlig bare over til drengene. det var ret heldigt fordi at de er den eneste hytte, hvor at hemsen er til 2 mand, så der sku jeg sove sammen med Mathias. mn jeg klager jo ikke.

jeg begynder at pakke ud igen og drengene finder snacks og spil frem, så vi kan få en hyggelig fredag aften, med spil, sodavand og snacks. i morgen har vi vores første elevfest, eller de har men vi har planer om at få mig sneget med. ved ikke lige hvordan men det virker som om at de har gjort det før.

imens jeg pakker ud, og lige nu folder mit tøj kommer Mathias herop. ''Hey'' siger han. ''Hej Mathi!'' siger jeg tilbage og kigger på ham. han kigger ret seriøst på mig. ''er du sikker på at du vil med til elevfesten?'' spørger han mig; jeg nikker. han fortsætter: ''der kommer til at være en masse 9 og 10 klasser og ja tror faktisk også der er et par 8 klasser... men i hvert fald; hvis du ikke vil, vil vi ikke tvinge dig!'' 

jeg kigger ham i øjnene. hans brune øjne øjne kunne man stirre på i timevis. ''tro mig jeg vil gerne med!'' siger jeg, mens jeg stadig kigger ham i øjnene; han smiler. tror virkelig godt at han ville have at jeg var der. ''godt så. skal jeg hjælpe med noget?'' spørger han sødt. ''ja kan du prøve at få låget på den her?'' jeg rækker ham min tørshampoo og dens låg. ved ikke om jeg bare er slap, eller om den virkelig bare er umulig at få på. han tager den og uden besvær på låget på. wow.  ''ej'' får jeg sagt, han begynder at fnise lidt. ''hallo Mathias det er ikke sjovt! du er jo fkn Thor eller et eller andet'' jeg surmuler. han griner bare videre. ''Thor, ville heller ikke være helt galt'' han flexer sin arm.

 ''Mathias. nej. lad vær.'' siger jeg seriøst. ved ikke hvordan, men drengene fik fulgt med i samtalen, og nu flækker de også af grin. gud jeg elsker de drenge. 

Mathias perspektiv:

Astrid er flyttet ind, og det kunne ikke have været bedre. jeg kan faktisk virkelig godt lide hende, og jeg har lidt dårlig samvittighed over at ikke have sagt noget til drengene, da jeg ved hvem de kan lide! i dag ville hun have mig til at hjælpe hende med at sætte låg på en tørshampoo, det var ret sjovt, fordi at hun er tydeligvis virkelig slap! 

mine tanker bliver afbrudt af Emil; ''Mathias, vil du være med til ludo?'' spørger han. ''Jada hvem er med?'' spørger jeg. ''Mig, Astrid og Simon'' svarer han. jeg hjælper til med at stille det op, og vi får rykket vores dyner ned så vi kan sidde på dem, og Astrid har ikke hentet sin dyne endnu, så hun bruger bare min. vi begynder at spille og Emil klarer sig for godt! ''do vover at slå mig hjem!'' snerrer Astrid for sjov ad Emil. Emil tænker sig ikke for og slår sig selv hjem på Astrids start.

 ''HA!'' udbryder Astrid, og får sig selv i mål med sin sidste brik, og vinder. ''EJ HALLO DU SNYDER!'' får Emil råbt tilbage. ''øøøh nej! du er bare en dårlig taber'' siger Astrid igen. jeg beundre Astrid. jeg kan ikke lige magte at følge med i deres skænderier så jeg åbner min telefon og går ind på snapchat.

der er nye beskeder inde på elevfest-gruppen og jeg går ind og tjekker.

(det er bare random navne)

ELEVFEST!🔛🔝

Olivia Hermansen: Tager en masse Breezere med, har sån 100 eller et eller andet. nogle tager andet alko med?????

Nicolaj Iversen: Jaer, tager vodka lemonade med! lyder klamt men er virkelig fråd!

Emil Jakobsen: ej Nico det smager VIRKELIG dårligt!

Nicolaj Iversen: Nejjjj, folkens! try it! det virkelig godt!

Astrid: jeg kommer nok ikke til at drikke

Holly Madsdottir: imagine

Mig (Mathias Gidsel): Hun kan da selv gøre for om hun drikker eller ej? hun går også kun i 8...

Nicolaj: Jaer, man bestemmer selv om man drikker.

Anton Petersen: Yes, ses i morgen i vores kl. 5?

Emil Jakobsen: Deal


Hold da op en samtale, har seriøst lyst til at give Holly en på hovedet. ''Hey, kommer til festen?'' får jeg sagt for at starte en samtale. ''vi gør'' siger Astrid og kigger på Emil. ''Dig?'' spørger jeg Simon. ''Kun hvis i vil have mig til at være der, vil ikke være i vejen.'' Simon er virkelig en people pleaser. ''Jada! vi vil elske at have dig med!'' han smiler, tror det var det svar hen længtes efter.

vi sidder i stilhed indtil Emil udbryder: ''Mathias, må jeg lige hurtigt snakke med dig?'' ''ja da!'' får jeg sagt, tænker bare han vil snakke om elevfesten i morgen, han vil sikkert ikke drikke eller et eller andet. vi går lidt væk fra hytten og så siger han ''har dig og Astrid noget?'' jeg er chokeret. det var det mest random han ku have spurgt om. ''øøøh nej? hvorfor?'' ''ikke for noget...'' ''okay..'' får jeg sagt stille, og signalere at han skal fortsætte. 

''du kan lide hende. jeg kan se det på dig!'' jeg stirrer bare på ham, og han laver sit smørrede smil som han kun laver når han ved at han har ret. ''jaer okay man ikke sig det til nogen'' får jeg svaret ret hviske agtigt. ''nej nej selvfølgelig ikke!'' siger han, og vi går ind igen.

da vi kommer ind igen er Astrid der ikke og Simon har pakket spillet sammen og ligger i sin seng. ''hvor er Astrid?'' får jeg sagt halvt panisk; ''hun har lagt sig op og sove.'' svarer Simon og kigger igen ned på sin telefon. ''jaer okay, klokken er jo også mange'' siger Emil og griner lidt. ''ja klokken er jo også halvt ti!'' siger jeg og griner med. ''Hallo jeg kan altså godt høre jer!'' siger Astrid halvt sovende. jeg griner lidt, men får mig også lagt til rette oppe på hemsen. jeg vil sige noget til Astrid, men jeg vil ikke have at de andre drenge høre det så jeg skriver til hende over snap.

M: Hey

A: hvorfor skriver du, du kan da bare sige det aha?

M: jaer men jeg er bange for at drengene sover og vil ikke lige vække dem.

A: jaer okay, hvad så? :)

M: ville bare lige være sikker på at du ville med til festen, og ja.. ikke følte dig tvunget. ville hade hvis du følte til tvunget!

A: Ej du er sød ahaha, men vil rent faktisk virkelig gerne med! men vil også virkelig gerne sove - LIGE NU! så godnat !!!

M: jaerrr sov gooodt!

A: yesyes ku sige det samme men det lidt fløde.

jeg ligger min telefon fra mig og jeg får mig rullet over så jeg rører ved Astrid, sådan sover jeg bedst, og inden længe ligger jeg og sover.


Vokset op sammen - Mathias GidselWhere stories live. Discover now