Mathias Perspektiv:
Jeg bliver vækket af den blændende sol der kommer igennem mit vindue. i dag er det Nytår og det er efterhånden et stykke tid siden, det var jul, og nu er der ikke mere end 5 dage til at Astrid og Jeg skal tilbage på efterskolen. Astrid er vidst allerede oppe. jeg får mig hurtigt rejst mig op, da jeg er overraskende frisk i dag. da jeg kommer nedenunder, kommer jeg også ned til Astrid der sidder ved Køkkenbordet og skriver. ''Hvad skriver du?'' får jeg spurgt og hun kigger forskrækket tilbage. ''ej det må du undskylde'' siger jeg og hun smiler bare og kigger ned til det hun skriver igen.
jeg går forbi hende ind i køkkenet og finder coco pops frem. jeg tager kun en lille portion, da min mor vil lave brunch her om en time. ''Astrid hvad skriver du?'' spørger jeg igen, da jeg ikke fik et svar sidst. ''nytårsfortsæt'' siger hun bare. jeg smiler og hælder mælk i min morgenmad. ''har du spist noget?'' spørger jeg Astrid men hun svarer ikke. ''Astrid?'' spørger jeg igen. kan høre hende sukke, så jeg lader bare være med at spørge ind til det igen. jeg tager min skål ovenpå, da jeg kan mærke at Astrid nok ikke er i humør til at jeg sidder der.
da jeg kommer ovenpå tænder jeg min laptop og begynder at kigge om jeg har lektier. jeg har nogle lektier i Tysk... fuck. jeg finder min taske og åbner min mappe, hvor alt mit Tysk er, og jeg begynder at lave det. efter noget tid kan jeg høre en komme ovenpå, og det er så Astrid. hun kommer ind på mit værelse, og smider sig i min seng. ''hvad så?'' spørger jeg da hun ikke virker helt på toppen. ''uvenner med en'' kan jeg høre hende sige, efterfulgt med et snøft. jeg rejser mig op og går lige så stille hen til hende og da hun opdager jeg er her, rejser hun sig op giver mig et kram. jeg krammer hende tilbage. ''Astrid, er du okay?'' ''nej'' siger hun og begynder at græde.
jeg trækker mig en smule for at kigge hende i øjnene og de er blodrøde. ''hvad er der galt'' spørger jeg hende og hun begraver sit hoved ind i mit bryst. ''jeg føler bare at jeg er så uduelig, altså du er jo en virkelig fantastisk kæreste og jeg føler bare jeg er så skod'' jeg ved ikke hvor hun har det fra, altså jeg synes jo hun er den mest perfekte. ''ved jo ikke hvad dit billede af dig selv er, men min billede af dig er overhovedet ikk sådan der. altså af os to synes jeg er du er klart den bedste'' siger jeg, og det virker som om at det opmunte hende meget og kan se et smil komme frem, men det falmer lige så hurtigt igen.
''du tror ikke på mig, gør di?'' spørge rjeg hende. Astrid har altid været den type der havde svært ved komplimenter eller andet, og det er virkelig også svært nogen gange for både hende og jeg. ''ved ikke hvordan jeg skal forklare det til dig, men du er det mest betydningsfulde og perfekte i mit liv lige nu'' hun kigger bare på mig og trækker mig ind i et kram igen. ''tak det havde jeg brug for'' kunne jeg høre hende sige og jeg giver hende et kys.
da hun kom til sig selv igen gik vi nedenunder for at dække bord til nytår. Jeg fandt nytårskassen frem men serpentiner, hatte, de der pifte-ting og bordbomber. ''gider du finde en dug nede i kælderen?'' spørger jeg hende.
efter alt vores tid sammen kender hun vores hus lige så godt som jeg gør, og hun skynder sig ned at hente dem. inden længe er hun oppe med en af de der skindende duge. hun skynder sig at folde den ud på bordet, og jeg lægger en bordløber på, og sætter bordbomber ovenpå.
Astrid står for at dække bordet med glas, vinglas, bestik, tallerkener og skåle. hun folder også servietterne på en sjov måde. hun lavede en af den til en dinosaur, det fik mig til at grine. hun grinede med og begyndte at jagte mig med en dinosaur. vi løber frem og tilbage på gangene og min bror Christian dukker op. ''Mathias er du seriøst bange for en Serviet-Dinosaur'' spørger han måbende. ''Nej Christian! jeg er bange for den kvinde der jagter mig med den!'' Siger jeg forpustet. Christian begynder at flække af grin, det samme gør mig og Astrid.
4 timer senere
Min mor har lavet maden, og vi skal alle sammen til at spise. til forret skal vi spise et fad med alle mulige forskellige slags fisk, og æg... både hønseæg og fiskeæg. og til hovedret skal vi have oksesteg og kartofler.
vi sætter os ved bordet og vi begynder at spise. inden længe er vi alle sammen mætte, og vi sætter os til at se dronningens nytårstale. af en eller anden grund var talen virkelig kort i år så vi sad bare i timevis og kiggede på vores telefoner.
efter lidt tid igen
klokken slår midnat om 1 minut. Astrid har ikke givet mig et kys det seneste LANGE tid fordi at det ''ødelægger stemningen'' for ''nytårskys'' jeg synes det er dumt, men hun går åbenbart meget op idet, men det er også sødt.
inden leg lægger mærke til det begynder hele min familie at skråle. ''3, 2, 1, GODT NYTÅR!'' og der trak jeg Astrid tæt på mig og ind i et kys. hun gav tilbage og efter kort, trak vi os. Astrid er forfærdeligt bange for fyrværkeri, så vi gik bare ovenpå for at spille PlayStation. jeg har i det længste tid plaget hende, til at spille med mig; oh hun har endeligt sagt ja! vi spiller, eller rettelse: jeg spiller mens hun klager over at hun er lort. klokken slår de 1 stykker, da vi vælger at gå i seng. vi ligger helt tæt op af hinanden da vi falder i søvn, elsker at falde i søvn på den her måde...❤
BINABASA MO ANG
Vokset op sammen - Mathias Gidsel
FanfictionEn Mathias Gidsel Fanfiction, Hvor du er en pige der hedder Astrid. Astrid og gidsel har vokset op sammen da deres familier er venner. de deler interessen for håndbold og deler nu et par år sammen på Oure. Astrid er den meget usikre og stille pige...