'Teen Romance'

223 3 0
                                    

Astrids perspektiv: 

her den anden dag var det Valentinsdag, og jeg ved godt at det her 'teen romance' ikke nødvendigvis betyder Valentines på Michelin restaurant eller en dag der koster mange penge men det gjorde stadig en smule ondt at han ikke gav mig et kram, eller kys i anledningen; og det er jo heller ikke som om at valentinsdag aldrig faldt i snak, så jeg ved virkelig ikke hvordan han kunne have glemt det.

det er ca. middagstid og jeg ligger stadig i min seng og keder mig. Mathias er gået i bad fordi at han skal noget i dag, så lige nu er det bare mig i mine egne tanker. Emil og pytte er taget i skole, men Mathias spurgte mig om vi skulle pjække i dag, så det gør vi. Efter hvad der føles som evigheder kommer Mathias endelig ud fra badet, og han har bare taget joggingtøj på. ''hvad skal vi lave i dag'' spørger jeg, i håbet af at han har planlagt noget. ''det ved jeg ik'' siger han bare koldt. hvad fanden sker der?

jeg tager en dyb indånding, så jeg ikke ender med at eksplodere i frustration. jeg åbner min telefon til tusindvis af beskeder, hovedsageligt Holly, men det er også forventet. jeg går ind på vores chat, og der bliver jeg bare svinet til. men en af beskederne så jeg i min øjenkrog; åbenbart havde Mathias unblocked hende... mærkeligt.

jeg går ind på min og Mathias chat, hvor der bare er streaks, men han åbner ikke streaks, nu jeg kan godt mærke at jeg bliver lidt sur. ''Mathias'' siger jeg koldt. han kigger op og kigger spørgende på mig. ''hvorfor åbner du ikke streaks?'' siger jeg spørgende til ham. han kigger forvirret på mig; ''øøh, det ved jeg ikke. jeg tror bare at jeg har glemt det'' siger han og kigger hurtigt ned på sin telefon igen. 

jeg synes nu at 'glemt' er et stort ord for det, han har kun streaks med 5... nu kan jeg mærke frustrationen tager over, jeg har ikke lyst til at sidde her i stilhed med ham, hvis han skal være på den her måde. jeg tager mine sko på, og min egen hoodie og tager min taske over ryggen, kan mærke hans øjne på mig. ''øh hvad laver du?'' snerrer han halvt af mig. 'i skole. jeg har ikke lyst til at pjække alligevel' siger jeg og skynder mig ud af døren, så jeg ikke skal høre på ham, kan ikke klare ham lige nu.

vores hytte, er en af dem der ligger Aller længst væk fra skolen, så gåturen er lidt lang i forhold til hvad jeg kan magte, men det går. da jeg møder ind i dansk, kigger alle på mig som om jeg er sindssyg. akavet, tager jeg en plads og lærerinden fortsætter. kan mærke folk hviske om mig og det er ikke rart. jeg tager min telefon op af lommen og skriver hastigt til Emil. ''hvad fanden sker der, alle kigger på mig og Mathias er sur'' det tager ham lidt tid at se den, men når han gør begynder han at skrive, hurtigt. ''tja tror det er noget Holly har sagt, men jeg har ikke rigtig fulgt med i det'' skriver han, okay hvad sker der. jeg skriver til Mathias nu. ''øhm hvad sker der?'' er det eneste jeg får skrevet, men han åbner den ikke.

først går der 5 minutter, en time, 2 timer og nu har vi pause. jeg skynder mig at løbe hjem, bliver nødt til at finde ud af hvad fuck han er gnaven over. da jeg kommer hen til hytten, er døren heldigvis ikke låst, så jeg kan komme direkte ind. da jeg kommer ind, er Mathias ude på toilettet og rede hans hår. ''Mathias'' siger jeg gnavent for at få hans opmærksomhed. han kigger i min retning og hans forskrækkede blik ændre sig til irriteret. ''hallo hvad fanden sker der, hvad har jeg gjort?'' spørger jeg ham, eller jeg ved ikke om jeg spørger eller råber. 

han rynker sine bryn, og kigger mig bare i øjnene. 'Har du ikke noget med Nicolaj' siger han, og han kigger væk igen; 'nej hvorfor skulle jeg have det?!' siger jeg mere uroligt end før. 'Sagde Holly.' er det eneste han siger, fuck jeg kan ikke magte det her. 'og hvornår har Holly nogensinde haft sagt noget fornuftigt?' siger jeg, for at få bare en lidt fornuftig samtale med ham. 'må jeg så se dig og Nicolajs beskeder?' spørger han, og nu lyder han også en smule sur. jeg rækker Mathias min telefon, og han tager hastigt imod den. kan se ham kigge igennem vores beskeder, snaps og chats. han behøves ikke scrolle i for lang tid, da det meste er om hvornår Mathias havde bestemte timer. 

Vokset op sammen - Mathias GidselWhere stories live. Discover now