4

294 27 0
                                    

Hancıoglu konağı

Bütün aile kahvaltı sofrasındaydı.
Adar ağa yarın kızı alıp konağa gelicekti.

Sofranın en başında yade piroz oturuyordu.onun çaprazında adar
Adarın karşısında heja hanım onun yanında oğlu Baran ve iki kızı berfe ile şilan

Piroz hanım ailesine baktı yusufun ölümü herkesi sarsmıştı bide torunun katilinin bacısını gelin getireceklerdi
Konağa herkes için zor bir durumdu.
Kafasından bu düşünceler geçerken gelini heja konuştu.

" yade yıldırımlar hangi kızı gelin edecekler haber varımdır?"Diye sordu.

Adar başını kaldırıp annesine baktı Azad ağanın kızı olduğunu bilmiyordu.
" ana Behram şerefsizinin kızı kardeşi yoktur amcalarının kızlarından birini verecekler ama hangisi bilmiyorum " dedi.

Piroz yade ve heja hanım dışında kimse Azad ağanın hexal den olan kızını bilmiyordu.
Ama ikisi de kızı öldü biliyorlardı.
Azad ağa kızını Bütün mardine ölü göstermişti.
Piroz hanımda bu sabah aşiret büyükleriyle konuşurken öğrenmişti işin gerçeğini büyük bir nefes aldı o kızı istemiyordu gelin olarak zaten çok çekmişti bide kan uğruna gelecekti kimse hoş gözle bakmazdı. Ama piroz hanım koruyup kollayacaktı.
Kendisi de bu günlere kolay gelmemişti.

" beni iyi dinleyin ailemize gelecek kız Azad ağanın öz kızıdır." Dedi piroz hanım

Sofradaki herkes şaşırmış şekilde piroz hanıma bakıyordu.

" yade nasıl olur öldü biliyorduk."dedi heja hanım.

" ölmemiş heja Azad soysuzu mardine öyle duyurmuş kız bunca zamandır istanbuldaymış aşiret kararı çıkınca gitmiş getirmiş kızını" dedi piroz yade.

Adar duyduklarına anlam vermeiyordu." Yade niye kızını saklamış bunca zaman keje hanım nasıl izin vermiş kızı ondan ayrı yaşasın" dedi.

" kız kejenin kızı değil oğul hexalın kızıdır hexal azadın ilk karısıdır zamanında oda kan davası için verilmiş daha 14 yaşında gelin gelmiş haftasında da keje yi üstüne getirdiler. 15 yaşında delali dogururken öldü keje çok çektirdi hexala hexal öldükten sonra kızı kejenin kucağına verdiler.allahtan korkar yetime zülm etmez dedik ama el kadar bebeye de rahat vermedi vicdansızlar bir zaman sonra keje konakta istememiş delali babasıda İstanbula göndermiş bizde öldü biliyorduk.

Herkes çok üzülmüştü bu hikayeye bu coğrafya da kadın olmak herşeyden zordu .

Heja hanım hikayenin tamamını bilmesede belli bir kısmını biliyordu.
Gelen kız oğlunun yerine geliyordu.
İçinin yangını sönmezdi. Ama masum bir kızada zülm etmeyecekti.

" hexalin hikayesini duymuştum çok zor Rabbim kimseye vermesin hexali bir kere yıldırımların konagının kapısının önünde görmüştüm adarım la çarşıya giderken yıldırımların konagının önünden geçiyorduk hexal hamileydi. Yüzünde morluklar vardı ama yinede çok güzeldi yazık ettiler çocuk yaşında " dedi heja hanım.

Adar duyduklarını sindiremiyordu.
Nasıl Bir kaderdi bu sinirli sesiyle konuştu " yade ara söyle o kız olmaz başka birini versinler beni bu saaten sonra yetim günahına sokmayın "

Piroz hanım kaşlarını çattı " ne demek o kız olmaz hüküm böyledir kabul edilmiştir yarın git kızı al sözümün üstüne de söz istemem burdan dönüşü yoktur.

Adar da kaşlarını çattı " yade kızın çektiği kıza yeter kan yerine gelecek bu eve sanırsın iyi karşılar aşiret hor görecekler incitecekler yıldırımlar şerefsiz diye ben masum hakkına girmem" diye çıkıştı.

DELALHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin