11

278 34 11
                                    

Adar hancıoglundan

Delale sarılmamın ardından tam bir ay geçmişti.
Aramız da fena değildi bazen atışsak da birbirimize saygı duymaya karar vermiştik.
Bana ben annemin mezarını bile bilmiyorum dediği günden beri içim rahat değildi.
Bende bu bir aylık süreçte annesinin mezarının yerini araştırmış ve bulmuştum.
Annesinin eski köyündeydi mezar
O kadar izbe bir yerdeydiki bulmak bir ayımı almıştı.

Kadının mezarına hiç kimse gitmediği için mezar demeye bile bin şahit gerekirdi.
Düz bir toprak parçası olmuştu.

Bu bir ayda delale telefon almıştım.
Gün içinde arayıp halini hatırını soruyordum.

Bugünde aramış öğlen hazır olmasını ve onu bir yere götürecegimi söylemiştim.
Nereye götüreceğimi sorsa da söylememiş seni annenin mezarına götürecegim dememiştim.

Arabamda konağa doğru ilerliyordum.
Konağın önünde durdugumda arabam dan inip kapıyı kapattım.

Konağın kapısından içeri girdiğimde annem ve yade avludaki çardakta çay içiyorlardı.

" hoşgeldin oğlum hayırdır bu saate?" Diye sordu annem.

" hoşbuldum ana delali bir yere götüreceğim o yüzden erken geldim " dedim.

" hayırdır nereye " dedi annem güler yüzüyle.

" karım la özel heja sultan " dedim bende gülerek.

" karınmıdır ağa " dedi yade Bariton sesiyle.

" af buyur yade anlamadım " dedim.

" neyi anlamadın ağa delal senin gerçek karınmıdır" dedi kaşları çatılmış sinirle konuşuyordu.

Söylediği sözlerle benimde sinirlerim tepeme çıkıyor du.
" yade sözlerine dikkat et kalbini kırmayayım delal benim karımdır gerisini düşünmek size kalmamış" dedim.

" ne bize kalmamış ağa aşiretler torun haberi bekler daha bugün sordular " dedi.

" kim aramış yade Söylede gidip alayım canını kim benim namusumu diline dolamış! " dedim gittikçe öfkeleniyordum.

Yade yavaş yavaş ayağa kalkıp karşıma dikildi.
Bastonunu sertçe yere vurup " karını daha koynuna almamışsın nerden namusun oluyor. Siz evcilik oynayacaksınız diye ben soyadımı dile düşürmem ayağınızı denk alın. Karın alışsın diye bugüne kadar sesimi etmedim ama karının sana alışacagı yok en kısa sürede bebek haberi bu konaga gelmezse ben o zaman yapacagımı bilirim" dedi.

" yademsin büyüğümsün ama duracagın yeri bil piroz hanım sen değil bütün mardin gelse benim karımla aramda olana karışamaz o kızın yanında da böyle saçma sapan konuştuğunu bir duyayım şerefim üstüne yemin olsun taş taş üstüne bırakmam bunu da böyle bil!" Diye bağırdım.

" sesinin tonuna dikkat et karşında kim olduğunu unutma!" Dedi yade .

" asıl sen dikkat et yade ben söyleyeceğimi söyledim bu konu burda kapandı bir daha açmaya cesareti olana acımam bilesin!" Dedim.

Yademin başka birşey demsine izin vermeden yukarı çıktım.

Delal hancıoglundan

Adar benden hazırlanmamı istemiş beni bir yere götüreceğini söylemişti.
Bende hazırlanmış onu bekliyordum.
Son bir ayda aramızı biraz da olsa düzelmiştik.
En azından ben kaderimi yavaş yavaş kabullenmeye başlamıştım.

Araba senini duymamla odamdan çıkmıştım.
Tam merdivenlerden inecekken yade ve adarın bağırışlarını duymamla durup ne için tartıştıklarını dinlemiştim.

DELALHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin