20

304 39 25
                                    

Yade piroz sabah namazını kıldıktan sonra haticeye Mihribanı odasına çagırmasını istemişti.

Mihriban yadenin odasına girdi.
Yade piroz odasındaki koltukta oturmuş
Tesbihini çekiyordu.

Mihribanın geldiğini gördüğünde tesbini koltuğun kenarına bırakıp
" gel hele otur yanıma keça delal ( güzel kız)" dedi.

Mihriban gülümseyerek yadesinin yanına oturdu.

" nasılsın yade " dedi.

Yade torunun yüzünü okşayıp
" iyi degilem berxamın gelinin ettiklerini gördün. adar'ın gözünü nasıl boyamış gönderiyor beni konağımdan" dedi.

Mihriban yadesinin elini tutup sıktı
" bende artık adarı tanıyamıyorum yade o kız aklını başından almış" dedi.

" ha kızım bende seni o yüzden çağırdım. Sen de bilirsin ki benim gönlümdeki hanımağa sendin.
Hala da sensin " dedi ağır sesiyle.

Mihriban üzgün sözlerle yadesine bakıyordu.
" bilirim yade ama nasip değilmiş" dedi.

" nasip bizim elimizde keçamın ben delali bu konaktan göndermesini bilirim" dedi.

" nasıl olacak yade adar nasıl koruyor onu görmüyormusun " dedi.

" He adar onu korur ama bizim yapacağımızdan sonra o kız kendi ayağıyla gidecek" dedi.

Mihriban anlamamıştı.
" ne yapacağız yade" dedi.

Yade aklındakini torununa anlatmaya başladı.
" bak şimdi Mihriban. Ben bugün konaktaki herkesi alıp çiftliğe götürecegim.
Sen gelmeyeceksin.
Bir arkadaşımla buluşacağım sonra çiftliğe gelecegim diyeceksin.
Bu gece adarı ilaçlarım konakta kalmış diye gönderecegim konağa " diyip yeleginin cebinden bir ilaç kutusu çıkartıp mihribanın eline koydu.
" bunlar benim uyku haplarım bir içecegin içine koy adara içir odasındaki yatağa yatır onu sende kendini soy yanına yat . Ama sakın unutma ayağının altını azcık kes çarşafa kanı bulaştır. O saaten sonra adar seni almak zorunda kalacak. Zaten delalde kabul etmez üstüne kuma gelsin gidecek.
Sen mardine hanımağa olacaksın bende topragımdan evimden ayrılmayacagım" dedi.

Mihriban şok olmuş bir şekilde yadesine bakıyordu.
Bu planlar nasıl gelmişti aklına
" yade öğrenirlerse biteriz hem adar gerçekten bana dokunduğunda anlayacak aramızda daha önce birşey geçmediğini " dedi.

" hiçbir şey olmayacak adar sana gerçekten dokunduğunda da iş içten geçmiş olacak" dedi.

Mihriban biraz düşündü.
Adarı çocukluğundan beri seviyordu.
Evlendiğini duyduğunda kaç gece ağlamıştı.
Şimdi adarın karısı olma imkanı vardı.
Tehlikleri de olsa denemeye değerdi.
Elindeki ilaç kutusunu sıkıca tuttu .

" tamam yade yapacagım" dedi.

Yade torununa güldü.
" aferin kızım" dedi.

Planlar kurulmuş hancı oğlu konagı için huzursuz günler kapıya dayanmıştı.

Yıldırım konağı

Keje hanım ailesine yapılanlardan sonra delalden intikamını almak istiyordu.

Sidar hanımı aramış özgürün numarasını bulmuştu.

Özgürü arayıp delalin kan davası uğruna zorla evlendiğini herşeyi tek tek anlatmıştı.

Karşıdan aldığı cevapla memnun olmuştu.

Özgür demir mardine geliyordu.

Delal hancıoglundan

DELALHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin