Sabah olduğunda gözlerimi yeni bir güne açtım.
Artık gördüğüm oda bana yabancı gelmiyordu.
Galiba dedikleri gibi insanoğlu herşeye alışıyordu.Bugün beni görmek için hanımagalar ve adarın akrabaları gelecekti.
Beyaz giyinmek gerekiyormuş.
Dolabıma bakmam gerekiyordu.Yataktan kalktım da adarın yatagını göremedim.
Benden önce kalkmış olmalıydı.
Banyoya girip işlerimi halletikten sonra odama geri döndüm.Dolabımın karşısına geçip bu güne uygun Beyaz bir elbise bakmaya başladım ama yoktu.
Ben arayışımı sürdürürken kapımın tıklatılmasıyla kapıya döndüm.
" gel " dedikten sonra kapı yavaşça açıldı gelen heja hanımdı.
Elinde Beyaz bir yöresel elbise vardı.
Gülerek yanıma kadar geldi." delal bu elbiseyi senin için aldırttım beğenip giyersen beni çok mutlu edersin " dedi.
" teşekkür ederim heja hanım beğendim giyerim" dedim.
Heja hanım sımsıcak gülümsemesiyle yüzüme baktı." Kızım Bugün aşiretlerin hanımagaları beyleri ve akrabalarımız geliyor onların yanında bana anne demen daha doğru olur. Ha bide delal allah için Bugün sorun istemiyorum bizi elalimin diline düşürmeyin adar da sende kendinize sahip çıkın " dedi.
" ben nerde nasıl davranmam gerektiğini çok iyi bilirim heja hanım.
Anne demek konusuna gelince de benim için zor ama denerim." Dedim." tamam dır öyleyse sıkıntı yok elbiseyi kahvaltıdan sonra giyersin hazırlan sofraya gel" dedi.
Baş sallamakla yetindim. hefa hanım çıktıktan sonra bana verdiği elbiseyi Dolabıma yerleştirip başka bir elbise aldım mor uzun bir elbiseydi.
Üzerimi giydikten sonra saçlarımı da tarayıp odamdan çıktım.
Kahvaltı masası herzamanki gibi alt avluya kurulmuştu.
Herkes yerine oturmuş kahvaltısına başlamıştı.
Bende adarın yanındaki sandalyeyi çekip oturdum.Tabagımı doldururken piroz yade nin sözleriyle duraksadım.
" bir gün senin elinden de birşeyler yiyelim buke " dedi.
" ben hafif yemekleri biliyorum sadece yade mardinin yemeklerini yapamam" dedim.
Kaşlarını çatarak bana bakıyordu.
" öğreneceksin işte buke. Ben elaleme pirozun gelini beceriksiz dedirtmem" dedi Baskın sesiyle." öncelikle ben sizin değil heja hanımın geliniyim piroz yade sonra da elalemin ne dediği umrumda bile degil" dedim .
Yade tam ağzını açacaktıki adarın sözleriyle durmak zorunda kaldı.
" yade karım sana cevabını verdi. Kendi isterse öğrenir onun dışında kimse ne yemek ne temizlik konusunda üstüne gitmesin bu evin zaten çalışanları var." Dedi.
" ma senin karın bu evde süs diyemi var gelin degilmidir anan da bende zamanında bu konağın bütün işlerine koşmuşuz her işi yapmışız bizde gelin ağaydık o zamanlar " dedi.
" sizin kocalarınız farklı ben farklıyım karım istemediği sürece hiçbir işe karışmayacak o kadar sözümün üstüne başka söz istemem" dedi sert sesiyle.
" sen bilirsin adar ağa artık büyük sözü de beş para etmiyor " dedi yade sinirle.
" yade sabah sabah bu kadar tatsızlık yeter herkes kahvaltısına dönsün " dedi.
" vay be abimin hanım köylü olacağını kırkyıl düşünsem aklıma gelmezdi" dedi Baran alaylı bir şekilde.
" ya sabır oğlum senin kendi canınla bir sıkıntınmı var elimde kalacaksın bir gün kes sesini!" Dedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DELAL
General FictionDelal önüne çıkan her zorluğu atlatırdı yada atlatıgına kendini inandırırdı peki yeni hayatında ki zorlukları atlatabilecekmiydi.