16

4K 137 0
                                    

Di dalam pelukan Tihany ada sekotak berisikan barang.Dia diminta oleh Puan Maryam untuk mengambil di tingkat bawah untuk dibawa ke tingkat tiga.

Ting !

"Staf lelaki kemain ramai,aku yang perempuan ni juga di suruh"keluh Tihany mengenangkan nasib dia sebagai pelatih.

Bererti pintu lif sudah terbuka dengan menampung berat kotak itu Tihany masuk ke dalam lif.Butang dua anah panah berlawan arah di tekan oleh dia.

"Wait"

"Ha"cepat Tihany menekan butang anak panah berlainan arah.Mungkin ada yang mahu masuk.

"Thanks"

"No prob"balas Tihany kepada lelaki itu,mesti lah lelaki suara pun jelas garau.Sajat je perempuan bersuara garau haha sorry sajat!

Lama di dalam lif ibarat nak pergi london je.Tihany menolak kotak ke atas bagi naikkan sikit kotak yang hampir nak jatuh itu.

"Ooooh"tiba-tiba kotak itu mahu terbalik ke kiri.Segera tangan lelaki di sebelah Tihany menolak dari terjatuh.

"Oh terima kasih encik,maaf yaa saya tak padang encik kotak besar sangat"ucap Tihany dengan lega.Tihany tidak dapat melihat wajah lelaki di sebelahnya kerana kotak menjadi penghalang kepala dia untuk melihat...

"Meh aku tolong bawa kan"lelaki itu menawarkan bantuan kepada Tihany..

"Eh tak...eh eh"terpinga Tihany saat ini dan dia juga terkejut panggilan lelaki itu kepada dia.Kasar juga lelaki ini yaa.

Ting !

Tihany pandang lelaki itu dengan satu kotak yang sudab dibawa olehnya keluar.Lif pun masa macam ni lah nak terbukanya.Cepat Tihany mengejar langkah kaki lelaki itu,dengan pakai kain dia kejar.

Sampai ke dalam stor lelaki itu bawakan kotak,Tihany masuk sekali.

"Er terima kasih,awak kerja dekat sini juga ke?"sebab dia tak pernah tengok lagi lelaki di hadapannya yang memakai hoodie,kalau kerja sini kenapa tak pakai baju kerja.

Lama wajah Tihany dipandang sebelum dia angguk mengiyakan.

"Oh saya Tihany"

"Okay"

Tihany berdecit bila lelaki itu hanya keluar begitu saja tanpa mengenalkan diri.

"Kurang asam betul,macam lah aku nak mengorat dia tu!"Tihany bercekak pinggang tidak puas hati, panas pula hati dia.Muka dah handsome tapi sombong nak mampus!

"Sabar Tihany sabar"dia bermonolog tanpa mengeluarkan suara.Yang penting kita tahu dia baik sebab angkat kotak okay(?)!.

Tihany keluar dari bilik stor bila siap menyusun fail segali gus melegakan hati yang kepanasan seperti air yang baru saja direbus.

Dia ke arah meja dengan langkah besar,kasar sekali dia menhempaskan punggung ke atas kerusi.Meja yang berselerak itu langsung dikemas olehnya.Waktu pulang sudah tiba...

"Kenapa monyok muka kau tu gaduh dengan encik tunang ke?"tanya Mawar sempat lagi dia mengusik.

"Tiada maknanya encik tunang aku,dia mana lah berani cari gaduh dengan aku"

Sudah kenali dari dulu perangai Ilman yang tak pernah sakitkan hati dia..

"Yelah kau sorang je ada encik tunang"Mawar cebik kan bibir nya.Sedih.

"Pergi lah cari,kau kan gatal"

Perh dia bidas aku mat!

Mawar diam tidak membalas,malas lah nak berlawan mulut dengan orang terpaling ada tunang tu.

FOREVER MINE COMPLETEWhere stories live. Discover now