33

4.4K 148 1
                                    

BUK !

Satu pukulan buku lima dihadiahkan pada wajah itu,keluar titisan darah dari mulut itu dan timbul satu benjolan pada pipi.Padah cari masalah dengan orang yang salah.

"Kau memang sial!"amuk Luth di depan Ilman.Rambut lelaki itu ditarik kuat untuk berdiri.

Buk !

Perut Ilman pula ditendang oleh Luth,kuat sehingga terpelanting ke belakang.

Reaksi Ilman ketika ini menaikkan lagi amarah Luth,Tengku Aiman dan Reza mengeleng kepala,ketawa lah puas puas.Nanti kita bagi hadiah yaa.

Luth bangun kaki dihayun ke arah kepala Ilman,terteleng jatuh lelaki itu.

"Kau patut berterima kasih sebab aku tak sempat nak sentuh Ti...."

Kali ini perut Ilman pula ditendang bagi hentikan ayat yang akan keluar dari mulut lelaki itu.

"Kau jangan sebut nama isteri aku dengan mulut lancang kau tu!"lantang Luth memberi amaran.

"Askar pun buat jenayah ke sekarang?"dalam kesakitan Ilman menyoal sinis.Mata kanan yang sudah sipit itu cuba dibuka luas.

Luth yang mendengar itu terus menarik senyuman senget.Dia berjalan mendekati badan lemah Ilman lalu duduk bercangkung di depan Ilman.Bibir mendekati wajah Ilman.

"Kau musuh aku"bisik Luth perlahan.

Reza mengelap peluh di dahinya gerun dengan wajah ketat bos dia.Walaupun sudah berkali tapi kali ni lebih tegang mungkin melibatkan orang tersayang.

"Kalau kau nak selamat jangan ganggu isteri aku,kalau tak kiamat dunia kau aku kerjakan"keras amaran Luth itu tanda dia tidak main-main.

Luth bangun ke arah Reza,pistol pada tangan Reza dicapai lalu mengarahkan ke arah Ilman.

Bang!satu tembakan Luth lepaskan pada bahu kanan Ilman.Ilman menyeringai kesakitan.Amarah dia bukan untuk dibuat main.

Luth palingkan badan hadap Tengku Aiman dan Reza.

"Settle"arahan diberi kepada Reza mendapat anggukan daripada tuan badan.

Segera Reza menbangunkan Ilman,ikatan di tangan dikemaskan.Ia longgar sikit akibat tendangan Luth.

"Better kau dengar apa dia cakap kalau kau nak merasa air starbuck lagi,dalam kubur nanti tak ada dah"sempat juga Reza selitkan perlian,member dah nazak pun sempat lagi melawak.

Ilman sudah tidak berdaya sakit semua sekali anggota badannya.

Luth berjalan beriringan dengan Tengku Aiman di luar markas milik sepupunya.Tangan yang berdarah itu dimasukkan ke dalam poket seluar.

"Macam mana Hany?"tanya Tengku Aiman.Dia cukup prihatin dengan isteri sahabatnya sampai terabai diri sendiri.

Luth mengerling sebelah,lain macam je dia dengar.

"Okay sikit aku suruh dia ambil cuti beberapa hari ni"balas Luth.Tu pun Luth pakai cara ugutan,sikap degil Tihany ni boleh tahanlah.

"Elok lah tu"Tengku Aiman menghantar Luth sampai ke pintu kereta.Sahabat sejati kan?

Langkah kaki Luth berhenti apabila dia teringat sesuatu.Dia memusingkan badan melihat Tengku Aiman.

"Nak ikut aku balik tak?"pelawa Luth hangat-hangat tahi ayam.

Berkerut kening Tengku Aiman.Kena sampuk ke si Luth ni ajak balik rumah.Bini takda ke?

"Nak buat apa aku ada kereta sendiri lah"jawab Aiman dengan mengeleng kepala.

FOREVER MINE COMPLETEWhere stories live. Discover now