Tihany angkat meja kaca dibantu oleh Luth ke sudut paling hujung.Sebelum dia masuk kerja dia akan kemas rumah milik Luth ini supaya jadi ceria sikit.Biar ada mood nak mulakan perjalanan hidup.
"Okey tak letak sini?"soal Tihany tanya pendapat Luth yang bercekak pinggang hadap dia.
"Okay saya tengok.."
"Ke awak nak le-..."
"Dahlah tu yang,dah empat kali awak tukar tempat meja ni..Dari dapur sampai ke ruang tamu..baik buang jelah"rungut Luth lelah.Peluh merinik atas kepala dihiraukan.Sungguh lelah dia tolong isteri di rumah.
"Hehe"sengih Tihany.
"Awak rehat lah dulu,saya ambil air sekejap..."suruh Tihany berlalu ke arah dapur.Baru setengah jam mula,dah nak tumbang suami dia.
Tihany cuma buat air fresh orange untuk Luth,tekak dia cukup telan air masak sejuk je.Siap saja dia ingin kembali ke ruang tamu.
"Ahhh mak!aih awak niii"mahu luruh jantung dia dengan keberadaan Luth di belakangnya.
Terkekek Luth suka dapat kenakan Tihany.Gelas di tangan Tihany diambil lalu diteguk.
"Thanks"
"Duduk lah minum"pesan Tihany geleng kepala kecil.Apa suami aku ni.
"Nah"
Tihany geleng kepala Luth tawar lebihan air.Luth mencebik bibir lalu minum habis air tersebut sampai licin.Gelas dibasuh terus diletak dalam bakul.
Tihany lihat saja perilaku lelaki itu.Bagus..
"Jom sambung kemas..nanti saya nak keluar kejap"ajak Tihany mula melangkah.
"Nak pergi mana?"tanya Luth membontoni langkah Tihany.
"Keluar dengan Mawar sekejap"jawab Tihany senang.
"Dah minta izin suami awak belum"
Terus kaki Tihany terhenti di tengah jalan.Dari nada Luth seperti memerli dia je.Dia lihat dengan ekor mata tubuh Luth melintasi dia sampailah Luth duduk atas kerusi rotan yang kecil.
"Hmm"kedua belah kening diangkat pandang isterinya.Dia santai saja tiada mahu marah ataupun tunjuk wajah tegang.
"Hehe..belumm"sengih kerang busuk Tihany garu belakang tengkuk.Lupa lah kena minta izin suami dulu untuk keluar.
"So?"acah Luth lihat Tihany.Dia nak juga rasa Tihany minta izin dia buat kali pertama.
"Jadi awak izin tak saya keluar dengan Mawar?"soalan nampak senang tapi jantung dah dupdap nak warkan.
"Nak pergi mana?"lagak guru besar Luth tanya.Kali ini wajah dia mendatar lihat tepat mata Tihany.Dalam rumah Tihany kurang pakai cermin mata dengan itu mata Tihany kelihatan sedikit sipit.
"Mawar ajak pergi beli barang..lagi pun saya dah lama tak jumpa dia..ha"jelas Tihany mengalih mata pandang dinding.Kaku lah dia pandang Luth lama-lama.
"Oh"seakan faham Luth angguk kepala.
"Jadi boleh tak?"
YOU ARE READING
FOREVER MINE COMPLETE
RomanceBook 2 ;COMPLETE {Action+Romance} Luth Mateen Our commando is already fall in love,jejaka yang tinggi lampai berusia 28 tahun yang pernah merasa erti sakit.Bekerja tanpa menghirau kan keadaan sekeliling,dalam diam pada pandangan ketiga hati dia mula...