13

4.2K 142 0
                                    

Setelah penat memerah otak akhirnya Tihany berjaya menhabiskan kertas terakhir bersama rakan yang lain.Baru habis sem dua masih tersisa satu sem lagi.

"Peluh ketiak aku duduk dalam dewan,mujur pakai deodorant amway tak berbau"ujar Mawar bebel kecil.Wanita itu sibuk melihat ketiak yang berlapik baju.Sempat promote ubat ketiak.

"Ha cepat lah lenguh kaki aku berdiri tunggu kau ni"keluh Tihany dah lah panas terik atas kepala ni.Tangan diletakkan di dahi menhalang matahari dari terkena kulit wajahnya.

"Kejap!...tak menyabar sungguh minah ni"kutuk Mawar perlahan.Kang dengar naya dia kena tinggal.

Mawar ajak Tihany makan ayam goreng di restoran texas selepas penat berperang dengan kertas.Mawar hampir keluar air liur mengidam ayam, bila tengok kertas tadi,rasa nak kunyah je kertas tu.

Tihany menaiki kereta milik Mawar tuan badan sendiri offer mahu ambil dan hantar Tihany dari rumah.Hari terakhirkan?kena buat baik sikit.

"Kita minta syarikat sama kan?"tanya Mawar yang mengemudi kereta.Singal kanan diberi dia mahu masuk lorong kanan untuk ke restoran texas.

"Hmm"Tihany guman melihat stereng kereta yang dipusing ke kanan.Mahir member aku kalah pelumba F1.

Mengecil mata Mawar mencari parking dengan lidah ikut terjelir keluar.Parking depan penuh tak kan nak parking dekat tong sampah pula.

Tihany turut liarkan mata mencari parking,tak hampa langsung tiada kosong.Texas buat promosi ke hari ni?

'Cari parking pun penat'

Mata Mawar bersinar apabila jumpa parking kosong.Arh!

"Okey cun!"selamat kereta masuk petak putih.Mawar keluar terlebih dahulu mahu melihat hasil dia parking.

"Mantap!"Mawar meletakkan tangan kanan di mulut lalu membuat gaya seperti Cik Man dalam filem Rock oo.

Keluar saja Tihany,Mawar mengunci keretanya.Beriringan mereka berdua berjalan masuk ke dalam.

"Bapak ramai orang weh,apa bagi makanan percuma ke?"rungut Mawar menjengket kaki intai barisan di depan.Begitu juga Tihany dia mengeluh melihat barisan yang masih panjang...

"Makan benda lain lah,panjang ni esok pun tak habis beratur"kata Tihany kepada Mawar yang seperti sedang berfikir.

"Eh tak olehh,aku nak juga jangan sampai aku makan kertas"Mawar membulatkan mata nya,jangan cabar iman aku kalau berkaitan dengan makanan.

"Cis"decit Tihany. cuba makan dulu nak tengok,kalau boleh telan kertas tu dia janji setiap hari dia belanja makan..

Hampir sepuluh minit mereka berdua beratur,sekarang baru dapat memesan makanan.Mawar dari wajah suram terus ceria,sabar perut..

"Ha dik saya nak takeaway..saya nak order set c tauu...kau?"belum staf disitu tanya,Mawar dah potong.

"Set A je"pesan Tihany.Makanan ringkas saja dia makan.

"Ha tu je"Mawar mengeluarkan mastercardnya untuk membayar.Siap pembayaran mereka tunggu makanan disiapkan...

Mawar getarkan kakinya menunggu makanan dia.

"Lama nya aku tak tahan dah ni"rungut Mawar di kaunter,mahu meleleh air liur di tengok ayam dalam bekas tu.

"Kang aku panjat kaunter ni nanti,tak pasal kecoh satu malaysia"

"Ish kau ni sabar lah"lengan Mawar ditepuk lembut.Malu lah kalau ada yang dengar..Baru lima minit tunggu.0

"Soal makan tak boleh bawa sabar kata ta...siap pun"terus berubah nada Mawar melihat kotak makanan nya sudah siap dibungkus..

FOREVER MINE COMPLETEWhere stories live. Discover now