Pagi selepas solat subuh seperti yang diarahkan.Bagus 10 budak botak beratur tepat waktu.Dengan baju loreng yang kemas lagilah membangunkan semangat dalam diri.
Luth sudah pun tiba dari pukul 6:45 pagi tadi awal 15 minit.Dia mahu melihat siapa yang datang paling awal tapi hakikat nya tiada.Semua datang lima minit sebelum pukul tujuh.Apa-apa pun dia kagum tiada yang lewat.
Dia duduk di atas kerusi sementara menunggu rakan kerja dia datang.Contoh yang tidak baik.Luth menoleh ke kanan bila ada sesuatu yang bergerak.Gibran berlari ke arah dia dengan tangan membaiki seluar.
"Sorry aku berak tadi"Gibran berbisik di telinga Luth.Tidak mahu prebet dengar,malu lah dia kalau orang tahu..
"Hmm 10 lah kan ? " kening Luth di angkat dengan sengihan.
Gibran mencebir kan bibir dia,tak kan dia pun kena juga macam dua ketul tu.Berak je pun.
"Esok-esok"
"Yelah"
Luth memberi taklimat pagi ini,hari pertama mereka kena berlari mengelilingi seluruh kawasan ini tanpa tertinggal satu kawasan pun.Selagi tak sampai 7:30 jangan harap boleh berhenti,hari pertama ringan ringan dulu.
Dalam dunia ni kita kena belajar menepati masa yang diberi.Walaupun melayu selalu 'otw' walhal masih di tempat tidur.
"Go!" Gibran dan Luth berada di barisan hadapan membawa tentera seramai 10 orang itu.
Kawasan tempat ini kalau dalam masa sejam boleh lah tiga pusingan.Satu pusingan pun makan masa 15 hingga 20 minit.Tanpa berhenti !
Kau nak pengsan,pengsan jelah.
"Jangan bersuara!" jerit Luth,dia dengar ada satu suara yang mengeluh 'penat'.
Hanya bunyi derapan kasut bertemu dengan tanah saja didengar.Kadang keluhan lelah,ya amat penat baru berlari sudah letih belum masuk fasa seterusnya.Tinggal lima bulan 28 hari lagi untuk mereka yang masih baru.Selama tu lah kena berlari seperti ini setiap pagi.
Kau nak badan berotot bagai tapi usaha nya malas.
Selesai latihan hari ini mereka semua dibenar kan rehat.Waktu nya makan pagi mengisi perut yang bergeroncong.
Beratur panjang untuk sesuap nasi,tapi sedap nasi janda kan.
"Hang try lah janda tu,anak pun takdak lagi uih"gatal Gibran berkata pada Luth.
"Yelah nanti aku ngorat lah dia tu" Gibran memang tak habis mahu kena kan dia dengan janda itu.Setiap kali turun makan setiap kali tu lah ayat sama Gibran keluar kan...
Selama hidup 28 tahun sebagai lelaki ni tiada sorang wanita pun yang berjaya menarik minat dia.Tapi hanya ada seorang wanita saja yang terhegeh dengan diri dia.
Bukan dia tidak mahu hidup berkeluarga,dia pun dengki dengan Gibran ada anak bini.Dia bukan memilih tapi wanita semua sama perangai je bila berjumpa.
Awak ni handsome lah
Handsome lah awak ni
Kacak
Itulah yang keluar dari mulut wanita yang dia pernah kenal.Perlu ke dia oparate muka bagi belok sikit...
Dia dalam proses sedang mencari,kali ni siapa yang dia jumpa dia terima saja kecuali wanita sorang tu.Tolong pergi jauh!
****
" I nak kahwin kan Friska dengan Mateen"
"Eh makcik ingat abang tu anak makcik ke ha?sedap mulut dia je nak kahwin kan anak orang"balas Laila lantang kepada ibu tiri dia yang langsung tiada kesedaran diri.
YOU ARE READING
FOREVER MINE COMPLETE
RomantizmBook 2 ;COMPLETE {Action+Romance} Luth Mateen Our commando is already fall in love,jejaka yang tinggi lampai berusia 28 tahun yang pernah merasa erti sakit.Bekerja tanpa menghirau kan keadaan sekeliling,dalam diam pada pandangan ketiga hati dia mula...