Seramai 15 orang pelajar turun dari bas,mereka sudah sampai ke destinasi sebenar program yang akan di jalankan.Diwajibkan pakai seluar trek dan baju tshirt saja.
"Kem tentera woi"bisik Mawar kepada Tihany.
Tihany angguk,iye tahulah kem.Dia tak buta lagi lah.Backpack di belakangnya di kemaskan lagi.
"Kau tahu kan kita akan berkhemah di hutan"ujar Mawar,dia berjalan mengikuti pelajar lain ke tempat pembarisan.
"Hmm"
Sampai di tapak perhimpunan,semua pelajar diminta untuk duduk.Sementara menunggu pegawai yang bertugas untuk memberi taklimat.
Beberapa orang bermain telefon begitu juga Tihany,ada yang melilau mata melihat kawasan buat pertama kali dalam hidup jejakkan kaki ke sini.Mawar tengah syok usya jejaka yang berlari.Fuyoo dahlah pakai baju tshirt,sekali peluh melekat habis baju dekat badan.
"Assalamualaikum"
Semua menangkat wajah menjawab salam seorang abang tentera yang kemas memakai baju latihan.Tihany memicilkan matanya,macam kenal.
"Panggil saja saya bos Gib yang akan bertugas untuk kendali kamu semua,latihan yang di jadualkan untuk korang semua pun saya akan jalankan bersama pengajar yang lain.Okay?"
"Okay!"
"Baik lah disebabkan korang baru sampai,saya akan bagi rehat dalam 15 minit sebelum kita pergi ke suatu tempat"
"Baik"
Selesai Gibran memberi taklimat pelajar yang lain membuat kerja sendiri.Ada yang makan,ada yang santai.Mereka juga dipesan jangan merayau melebihi kawasan yang sudah ditandai.
"Mesti laki kau ada kan?"roti jagung itu di masuk kan ke dalam,dari tadi tak makan lapar nakkk.
"Entah lah,aku tak ingat nak tanya dia"balas Tihany,dia sudah tahu siapa yang bercakap dekat depan tadi,Gibran kawan sekerja Luth,berfikir juga Luth mesti ada...
"Aku tengok weh semua handsome bagai nak rak,aci kan bawa balik satu"gatal Mawar berkata,mata dililau sekali lagi pada sekumpulan prebet itu.Hilang terus wajah Tengku Aiman dalam fikirannya.
Tanpa izin Tihany memukul kepala Mawar dengan plastik roti nya.Tak sedar diri,dah berpunya kan?
"Sakit lah!"marah Mawar mengosok kepala nya,muka yang monyok itu berubah kepada riak lain.
"Weh tu laki kau,kacak dhooo"tangan di atas kepala dihala ke arah Luth yang sedang bercakap dengan seorang lelaki.
Auch tersentuh hati Tihany,nak cair boleh tak?Luth memang asli kacak kalau dalam pakaian tentera nya,fuh bergetar jiwa wanita dia.
Habis waktu rehat Gibran datang kembali bersama dua orang jejaka di belakang nya.Yang pasti ada wajah kacak itu.
"Ni laftenan Adib dan yang ini laftenan Luth,korang boleh panggil tuan untuk mereka berdua"
"Baik!"
"Program korang semua ini berasaskan kem jati diri mahu pupukan semangat mental korang,mesti korang tahukan latihan apa yang dijalankan oleh tentera.Ada yang tahu?"Gibran pandang muka anak buah nya yang seramai 15 orang ini.
Seseorang menangkat tangan untuk menjawab soalan Gibran.
"Latihan menembak,pengunaan senjata,perubatan medan,larian jarak jauh 76 km dan banyak lagi lah"jawab Arisa sambil duduk.
YOU ARE READING
FOREVER MINE COMPLETE
DragosteBook 2 ;COMPLETE {Action+Romance} Luth Mateen Our commando is already fall in love,jejaka yang tinggi lampai berusia 28 tahun yang pernah merasa erti sakit.Bekerja tanpa menghirau kan keadaan sekeliling,dalam diam pada pandangan ketiga hati dia mula...