Yorum yapmayı unutmayın iyi okumalar♡
Mahenver paşaların yanından çıktıktan sonra büyücü hatunu çağırmıştı. O gece sehpada iki tahtanın arasına konulan kağıdı Arslana fark ettirmeden zorlukla almıştı. Büyücü hatunun dediği gibi çok çok küçük bir kağıttı bu. Elinin arasında yuvarlıyorken büyücü hatun gelmişti. Çantasını yere koymuş içinden çıkardığı birkaç malzemeyi sehpaya koymuştu. "Bu doğru kağıttır." Büyücü hatun eline aldığı kağıdı su doldurduğu kaseye koymuş içine kötü kokulu bitkiler eklemişti. (Büyüler ve büyünün nasıl bozulduğu hakkında bir fikrim myyk dan falan ne gördüysem o.) "Sultanım dediğim gibi büyünün bozulması fazlaca zaman gerektirecek. Ve hemen hünkarın size dönmesini beklemeyin. İlk önce büyüyü yapan kişiden uzaklaşacak ve belkide size asla geri dönmeyecek."
"Nasıl geri dönmecek."
"Hünkar büyüden sonra gerçekten sevdiği kadının yanına dönecek. Eğer sizi saf duygular ile seviyorsa şüpheniz olmasın ki size dönecek..."
...
[Üç Ay Sonra Payitaht]
Has Bahçede Eğlenceler başlamış halk arasında devam ediyordu. Hünkarın emri ile üç nikah aynı anda yapılmıştı. Kamer Sultan ve Sadrazam Piyale İshak Paşa, Asiye Sultan ve Şahin bey, Prenses Belkıs Bosfor ile Şehzade Kasım... Tüm saray bahçedeydi uzunca hanedan sofrası kurulmuştu. Ağaçlar nizami biçilip süslenmiş, saray hiç olmadığı kadar temizlenmişti. Kamer annesinin seçtiği mavi kaftanı giymişti. Mahenver kızının nikahını özene bezene hazırlamıştı. Başına da kavuk takmış Has Bahçenin en büyük sultan sedirine oturmuştu. Asiye Sultansa yasta gibiydi koyu kahve tonlarında diktirdiği kaftanı içinde ölü gibiydi. Abisi onu altmış üç yaşındaki Şahin bey ile nikahlamıştı. Trabzon Beyler beyi olan Şahin Bey ile akşam vakti yola revan olacak on gün civarı yol gidecekti. Prenses Belkıs ise sarı güzel bir kaftan giymişti. Oldukça sade olan kaftan ona çok yakışmış Gevher Sultanda Nikah hediye olarak saf altından yapılan fazlaca ağır bir taç hediye etmişti.
"Destur Sultanlar Sultanı Hakanlar Hakan-ı fatih-i Kıbrıs fatih-i Britanya Sultan Arslan Han Hazretleri! "
Arslan en güzel kaftanını giymişti. Başına kavuğunu takmış arkasından gelen iki devlet adamı ve veliaht-ı Şehzade Kasım ile Sultanların yanına geldi. İlk ablasına sarılmıştı. "Sultan Ablam kendine dikkat et. Her zaman olduğu gibi yine Topkapı Sarayının kapıları sana daima açık."
"Saolun hünkarım." Zorlukla gülümsemişti. Sonuçta artık payitahtta olmayacaktı onun için bir nevi sürgündü. Boşanmasının ardından dairesine kapanmıştı. Büşra Sultan içten içe oldukça mutluydu bir vakitler o da zorla evlendirilmiş, Trabzona gönderilmişti.
"Kamer'im ayım güneşim saadet kaynağım." Hünkar ve Kamer şu üç ayda aralarını tam olarak düzeltmeselerde Arslanın Gülizar -Carla- ile aralarına az da olsa mesafe koymasıyla Kamerde babasına karşı tavırlarını düzeltmişti.
"Hünkarım." Deyip elini öpmüştü Kamer Sultan.
"Prenses Belkıs, izdivacınız iki ülke içinde en iyisi olacak. Allah mutlu bahtiyar eylesin."
"Amin hünkarım." Hünkarın elini öpmüş ardından hünkarın hediyesi olan kolyeyi boynuna takmıştı. Gazanfer ağa hünkarın yanına yaklaşmıştı. "Hünkarım, nikahlar kıyıldı."
Şehzade Kasım zaten Topkapıdaydı. Şehzade kardeşleriyle birlikte paşaların yanında sofraya oturmuştu. Şehzade Musa da mecburiyetten bu eğlenceye katılmış yanında olan paşalar ile sohbet etmişti. Elbet çok yandaşı yoktu lakin o gözde şehzadeydi Kasımın ömrü bittiği gibi taht onundu. Zaten hastalık ile yaşam savaşı veriyordu Kasım, hekimler bir çare bulamamıştı. Sadece atak geçirdiği zamanlarda içtiği rahat nefes almasını sağlayan ilacı vardı. Ölümünden en çok korkanda Gevher Sultandı, evladının ölümü bir yana ikinci şehzadesi Bayezıt'ın taht umudu yoktu. Önünde hünkarın gözdesi Musa, ardında divan paşaları olan Mustafa, Saliha Sultanın desteklediği Orhan vardı. Zaten kundakta bir bebekti Bayezıt, tahta çıkması bir yana sanacağa çıkması bile kesin değildi. Öyle ya hünkarın ömrü uzun olursa tam 17 yıl sonra sancağa çıkacaktı Arslan o zaman 56 yaşında olacaktı. Merhum hünkar Fatih han 23 yaşında tahta çıkmış 18 yıllık saltanatının ardından 41 yaşında vefat etmişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sarayın Yansıması
Исторические романыSarayın Yansıması 1 Sarayın soğuk duvarları arasında solmak istemeyen, seçilmek için her şeyini feda eden, hünkarın gönlünü hoş tutmakla yükümlü olanlarla doludur harem. Kimisi de sessizce unutulur, hatırlanmak isteyenlerse bir diğerlerini alt etme...