17▪︎ Ölüm

658 37 16
                                    

Valide Sultan diğer hasekileri dairesine çağırmıştı. Herkes meraklansada nedenini sormadan daireye gelmişti. İlk Gevher Sultan kızı Hanzade Sultan; oğulları Şehzade Kasım ve yeni üç aylık olan Şehzade Mahmet ile gelmişti. Hazırlanan sofrada Valide Sultana en yakın yere oturmuştu. Hemen ardından kızı Meylişah Sultan ile Nilüfer Haseki gelmiş kendi için koyulan mindere oturmuş kızını kucağına almıştı. Cihannara fazlasıyla geç kalmıştı. Akşam ezanıyla ancak Gülnuş Sultan'ın dairesine gelebilmişti. Oda hayli meraklanmıştı.

Yemeğin bitiminde herkes kahvelerini yudumluyordu. Sultanlar ve şehzadeler dairelere gönderilmiş masada sadece Hasekiler ve Valide Sultan kalmıştı. Söze nereden başlayacağını bilemesede kahvesini kenara koydu. "Farkındayım hepiniz neden buradayız diye düşünüyorsunuz."

"Hünkar oğlum bugün yanıma geldi bazı isteklerini dile getirdi." Cihannara heyecanla soluğunu tutmuştu. Nikah konusu hakkında olduğu düşüncelerine kapılmıştı. "İlk olarak Hanzade Sultan'a hanım Sultan dairesi sonra Mahenver Hasekiye Gevher Sultanın yan dairesini tahsis edeceğim." Şaşkınlıkla konuştu Gevher "Validem nasıl olur? Orası Haseki Sultan dairesi Mahenver'in şehzadesi bile yok!" Sinirle sesini yükseltmiş Cihannaranın yüzüne iğrenircesine bakmıştı.

"Yerini bil Gevher, Hünkarın ve dahi Valide Sultanı'nın kararlarını sorgulamak sana düşmez!" Gülnuş Sultan'ın ani çıkışı ile omuzları düşmüştü Baş Hasekinin.

"Ayrıca Nilüfer Hatuna Haseki makamı verilecek, Mahenver şuanki dairesinden çıkınca oraya yerleşecek. İki cariyeyi daha himayene verdim dairene gidince tanışırsın." Nilüferin gözleri ışıldamıştı.

"Saolun validem bahtiyar oldum."

"Hatice Dilaşub Sultanın geri dönmesine pek vakit kalmadı. Bir saray mansubunun canına kast etmenin cazası dört yıl boyunca sürgün edilmektir." Gevher ardarda gelen olumsuz kararlar karşısında ne yapacağını şaşırmıştı. "Validem benim oğlum, Kasımıma devasız musibetle yaşamaya mahkum olan o kadın buraya nasıl dönecek?!"

"Kaideler ne derse o, Gevher."

"Son olarak Hünkar oğlum Hasekisi Cihannaraya Haseki Sultanlık makamına yükseltmemi istedi zira Mahenver kendi şehzadesini doğuramamasına rağmen Şehzade Musa'ya validelik etti."

"Şeref duydum Validem."

"Valide Sultanım izninizle daireme gitmek isterim."

"Tabi Gevher." Gözleri dolu dolu olmuştu. Eteklerini çekiştirerek ayaklandı. Öte beri eğilip daireden ayrıldı. Koridorları nasıl geçti hatırlamıyordu ama has odanın önünde ağaların kapıyı açmasını istiyordu. "Tez Hünkarımıza haber edin mühim." Ağalardan biri içeri girmişti. Birkaç dakikanın ardından kapının önünden çekildi. Hızlı adımlarla daireye girmiş hünkarın yanına gitmişti.

"Mühim olduğunu söylemişsin, evlatlarıma mı bir şey oldu?" Merakla karışık korkuyla Gevhere döndü.

"Hayır Hünkarım, çok şükür iyiler lakin ben değilim. Nasıl yaparsınız!? Nasıl o yılanı bu saraya geri getirir şehzadesi olmayan hatunun makamını yükseltirsiniz! Kaideler-"

"Kaideleri senden daha iyi biliyorum, Gevher!" Hınçla masasından kalkmış ayaktaki Hasekisinin yanına gitmişti.

"Hünkarım, Kasım hala acılar çekerken nasıl geri döner?"

"Gevher derhal dairene git ve evlatların ile meşgul ol." Eliyle kapıyı gösterirken Gevher oralı olmamış lafına devam etmişti.

"Yoksa ne beni de mi eski saraya sürersiniz yada evlatlarımı elimden mi alırsınız!?" Sesi git gide yükselirken kendini kaybetmişçesine bağırıyor gözyaşlarının yanaklarından akıp gitmesine izin veriyordu.

Sarayın YansımasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin