52▪︎ Kefe

316 24 18
                                    

Gebelik haberi başta kefe sancağı olmak üzere Manisa ve Topkapı Sarayında da duyrulmuştu. En baştada Mahenver sevinmişti bu güzel habere, Topkapıda eğlence düzenlemişti nispet yaparcasına. Kimse Mahenverden böylesine şatafatlı bir eğlence beklemiyordu elbet. Sonuçta rakibesinin torunu olacaktı. Belki de saltanatın devamı olan ilk torunu!

Mahenver kadar Arslan da sevinmişti. Öyle ya küçük yiğit şehzadesi baba olacaktı.

"Ah, Cihan'ım rabbim bu günleride görmemizi sağladı."

"Öyle Arslan, daha küçükcü el kadar bebekti nasılda büyüdü serpildi aklım hayam almıyor."

"Büyüdü ya, isterim ki sarayına gideyim. Hem sende hasret giderirsin bende şehzademi gözlerim öyle ki devletin varisi tahtımın devamıdırlar." Mahenver şaşakalmıştı, demek Musaya bırakmak istiyordu tahtı. Kendi oğlu gibiydi, gibisi bile fazlaydı sütünü vermiş yıllarca aynı dairede yaşamışlardı. O Musayı kendi evladı bellemişti.

"Sadece ikimiz mi gideceğiz?"

"Açıkçası kızlarım da gelsin isterim. Mihrişah, Meylişah ve İsmihan da Musaya düşkündür. Lakin uzun ve meşakkatli bir yol olacak. Kefeden sonra Manisaya da gitmek isterim."

"Ne güzel olur, Şehzade Kasımda kocaman şehzade oldu. Manisayı iyi idare ettiğine eminim."

"Öyledir benim şehzadem tıpkı atam Kasım Han gibi Bizans'ı titreteceğine eminim." Öyleydi. Musa nasıl Kılıçta mahirse Kasım da atasına benzemiş siyasi ve stratejik zekaya sahipti Kasım hana benzer bir özelliği daha vardı, haremine olan düşkünlüğü...

...

[Manisa/ Saruhan Sancak Sarayı]

Gevher Sultan hayli sinirli ve öfkeliydi. İlk torun onun torunu olmayacaktı. Oğluna sancağa çıktığından beri hatunlar yolluyordu. Zühre, Helen, Sadıka ve bir sürü gözde hatunu vardı. Birde eşi kırımın goncası Gülriz Haseki.

Güzel Haseki Sarayda kendine has dairede kalıyor hatunlar etrafında pervane oluyordu. Şehzade onu sevmişti. Her perşembe -usullere görede baş kadını Gülrizdi- Hasekisini çağırıyordu. Lakin yinede gebe kalamamıştı. Namı değer valide Gevher onu sürekli sıkıştıyor gebe kalması için halvete yolluyordu.

Her şeyin yanında oğlunun tek kadına bağlı olması istemiyordu. Gözdeler katında hatun doluydu. Her gece bir başka hatun yolladığı bile olmuştu ama olmuyordu, hiçbiri gebe kalamıyordu. Artık saray Gözdeler de kendilerinin kısır olmadığını söylemeye sorunun Şehzade de olduğunu ima etmeye başlamıştı. Belkide Gevherin en büyük korkusu başına gelmişti.

"Gevher Sultanım." Gülriz Haseki cuma sabahı kahvaltı etmek için gelmişti. Erguvan rengi kaftanı, tek tek özenle işlenmişti. Gerdanına yakutlar takıştırmış kulağına da kolyesi gibi yakut küpe takmıştı.

"Gel Gülriz, otur." Gevher Sultan yanındaki Saime kalfaya dönmüştü. "Saime kalfa hatunlara söyle kahvaltıyı iki kişilik hazırlasınlar."

"Emredersiniz Sultanım." Kalfa huzurdan çekilmiş dairenin kapıları kapanmıştı. İçeri derince sessizlik çökmüştü. Gevher gelinine baksada Gülriz tek kelime etmiyordu. Zaten çok sessiz bir kadındı. Varlığı ve yokluğu fark edilmezdi. Kendini üstün tutmaz yada diğer hatunları eziklemezdi.

"Bir diyeceğin mi var, Gülriz? Kötü görünüyorsun."

"İyiyim Sultanım. Sadece biraz midem kötüdür. Birde-"

"Gebe olmayasın?" Heyecanla sedirinde kıpırdanmıştı. İnşallah diye geçirdi içinden.

"Sanmam Sultanım," desede Gevher onu duymamıştı. Hemen ebeyi çağırmış, Gülriz Hasekiyi yatağa yatırmıştı. Sıkıntı içinde ebenin diyeceğini bekliyordu. İçinden türlü türlü dualar ediyor gelininin gebe olmasını istiyordu. Ebe kenara çekilmiş önce elini yıkamış ardından güzel Hasekiye giyinmesini söylemişti.

Sarayın YansımasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin