50▪︎ Haremin Yeni Sahibi

397 27 19
                                    

[Topkapı Sarayı]
[Mahenver Sultan'dan]

Has bahçeye inmiştim. Yeni açan çiçeklerin arasında dolaşıyor bir yandan da Gazanfer ağa ile sohbet ediyordum. Saray dışında elim ayağım olmuştu. "Has bahçede dolaşmayı öyle özlemişim ki, hele kuş cıvıltıları."

"Sizin olduğunuz her yer cennetten bir bahçe gibidir." Gazanfer ağanın yıllardan beridir tek tük iltifatını duymuştum. Her bir sözü değerliydi. "Ah Gazanfer, yıllardır benimlesin rabbime şükür senin gibi sadakatine emin olduğum bir ağam var."

"Teveccühünüz Sultanım."

"Anlat bakalım yine neler oldu neler bitti."

"Vallahi Sultanım geçen pazara diye gitmiştim. İsteğiniz üzre Güzide Hatunu ve kızını gördüm. Maşallah pek güzel bir kız tıpkı anası gibi sarı saçlar ahu gözler... Ah ah, bilirsiniz kızının adını kendi seçmiş Leyla koymuştu. Güzide Hatun kızı ile pek ilgili halkta Güzideyi benimsemiş. Güzidenin dediğine göre halk onun eşinin kızına gebe iken vefat ettiğini sonrada burada yaşamaya başladığını anlatmış."

"Âlâ, Güzide Sayesinde hem Selim paşa görevinden alındı, Asiye Sultan Trabzona gönderildi birde Sadrazam benim damadım oldu. Öyle ki Divanı adım adım avucuma alıyorum."

"Peki Murad paşa ve Hüseyin Çelebi pasa? Onlar hala divanda."

"Saliha Sultan, Gevher Sultandan hazetmez. Sürekli olarak Meyra Sultan ile birlikte Murad paşa da duyumlarıma göre Şehzade Orhan için çabalıyor. Hüseyin paşa benim karşımda kudretsiz. Elbet canını alırız."

"Sizin sözünüze itimat etmemek ne mümkün."

...

Saliha Sultan Meyra Sultan ile oturmuş sohbet ediyorlardı. Küçük şehzade dairede koşuşturuyor elindeki tahta kılıç ile oynuyordu. Pek mesuttu Meyra, şehzadesi sağlıklı ve sevilen bir şehzadeydi. Saliha Sultan ve Murad paşa ardındaydı elbet diyordu kazanacaktı.

"Hünkar kardeşim ile aranız hala aynı değil mi?"

"Malesef Sultanım, hep Mahenver yüzünden bir yandan da Gevher Sultan vallahi iki arada kaldım. Zaten şehzadem küçük haremde üçe bölündü Şehzade Kasım ve Gevher Sultan,  Şehzade Musa ve Hatice Sultan, Şehzade Mustafa ve Mahenver. Beni ne Sultan yerine koyan var nede saygı gosteren alelade biri gibiymişim gibi davranıyorlar oysa ben Devlet-i aliyyeye bir şehzade verdim."

"Merak etme, yakındır Gevher gidecek harem yönetimi kaidelere göre bana kalacak. Simdi başka planlarım vardır öyle bir müttefikin olacakki herkes sana saygı gösterecek."

"Kimdir o Sultanım?"

"Nilüfer Haseki, o ki Hünkar kardeşimin sevdiği sakin hasekisidir bu yüzdendir sevgisi, ne harem kavgası yapar nede güç... Nilüferin iki kızı var eğer yanımıza çeker isek kim durabilir karşımızda?"

"Hakkınız var Sultanım, Şehzademi temsil edecek iki paşa elimizi güclendirir ardımıza dayanak olur." Aklına yatmıştı fikir, zaten oğlu olmayan ve ileride kızlarının yaşamını düşünen Nilüfer Haseki ile ittifak fazlasıyla mantıklıydı.

...

Gülriz Haseki ve Şehzade Kasım birlikte terasta yemeklerini yiyorlardı. Sabahtan beri daireden çıkmamıştı. Zaten Gevher Sultanın isteği de bu yöndeydi. Kendi yaşayamadığı aşkı oğlu ve yeğenine yaşatmak niyetindeydi. "Peki şehzadem biz ne zaman döneceğiz?"

"Yarın yola revan oluruz, Manisa uzun yol ne kadar erken çıkarsak o kadar iyi."

"Manisa nasıl bir yer peki? Gevher Sultan de gelecek mi?"

Sarayın YansımasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin