4

9 1 0
                                    

HARI ini , aku akan berjumpa dengan lelaki yang bernama Zareef Iskandar.

Aku datang ke tempat kerja seperti biasa.

"Kenapa Tuan Zafriq pindah tiba-tiba. Korang dua ada masalah ke?" Tiba-tiba satu pekerja datang menanyakan soalan kepadaku.

Satu office tahu tentang rapat nya aku dengan Zafriq.

Aku hanya diam , tidak memberi apa-apa jawapan.

Tiba-tiba satu tingkat office itu senyap.

"So ini ialah Tuan Zareef Iskandar , CEO kita yang baharu bagi menggantikan Tuan Zafriq Aqashah"

Aku melihat lelaki itu , tidak berkedip mata aku. Terlalu kacak dan bergaya. Aku tak tahu nak describe macam mana , he look so handsome

Dia perasan akan aku dan melangkah ke arah ku. Rapat.

"So you must be Dhea Safira?" Ujarnya , nada nya yang beku itu membekukan lagi pergerakan ku

Wajah aku menunduk dan angguk kecil. "Ye-ye saya" balasku

"Ikut aku sekarang" ujarnya kemudian berlalu pergi

Mereka di sekeliling itu berbisik-bisik.

"Kenapa Ceo kenal dia ni"

"Apa entah dia ni"

"Apa kes dia kali ni"

"Entah-entah dia ni rapat jugak dengan Ceo baru kita tu"

Aku terus mengikut langkah Zareef.

Pintu bilik office itu aku ketuk. "Come"

Aku terus menapak perlahan ke dalam bilik itu. Wajah nya tidak berhenti memerhati aku.

"Kenapa Tuan nak jumpa saya" ujarku

"You're beautiful than my brother describe" puji nya

"Thanks" ujarku tersipu malu

Crush puji nok.

"Aku cuma kenal kau je kat bangunan ni. Dhea Safira"

"Oh , nak saya kenalkan semua ke?" Tanyaku

"No need. And umm , my brother , Zafriq. Always talk about you than his girlfriend to me"

"Oh ye ke? Hehe , dia bagitahu apa?"

"Dia bagitahu yang kau ada crush dekat aku. Betul?" Tanya nya

Laju aku geleng. "Tu saya gurau je dekat dia. Tak sangka pulak dia percaya"

Aduu , kau ni Zafriq memang nak kena penampor. Kau bagitahu asal , cukup la kenalkan aku. Jangan bagitahu detail. Shibal betul la Zafriq ni!!.

"Faham. Boleh kau bawa aku jalan-jalan pusing bangunan ni?" Tanya nya

Banyak orang lain , aku juga kau bawa. Dahlah aku ni suka kat kau Zareef. Kang bertambah suka , naya aku.

"Boleh" dia terus berdiri dan membuka kot nya. Hanya kemeja yang dia pakai.

Badan pun segak , bahu lebar. Main gym kot.

Sebiji macam Zafriq dia ni , cuma beza nya ekspresi muka la. Zafriq ni manis , senyuman dia ada lesung pipi. Kalau Zareef biasa je riak wajah dia , cool gituw.

Tapi dua-dua kacak.

Aku memberitahu nya dimana tandas , tempat makan , tempat rehat , gym , library.

Dia membawa aku duduk di ruang melepak sebentar.

"You know this place well" ujarnya

Aku angguk. "Saya dah lama kerja sini"

"Faham. Zafriq suruh aku naikkan pangkat kau. Kau rasa , kau patut naik sebagai apa?" Tanya nya

ENDLESS LOVE Where stories live. Discover now