وجدان 20

123 37 14
                                    

أكملت كل واحدة من الأختين حياتها مكان الأخرى وحرصت كل منهما على الاتصال بأختها ولم تعود إنجى للقاهرة مرة اخرى وظلت فى الأسكندرية بجوار أشرف وكانت تقضى معه الكثير من الوقت وأروى زارت عائلة يوسف أكثر من مرة وكونت صداقة جميلة مع أخته روان وتعلقت بها الطفلة الصغيرة هايدى وبعد مرور شهر ونصف إنتهت أروى من تصوير المشاهد الداخلية وحان وقت المشاهد الخارجية وتأقلمت مع حياة الفن بدرجة كبيرة وطبعا لم تنسى أن تخبر المخرج بإلغاء مشهد القبلة بينها وبين البطل لأنها لن تؤديه أبدا مهما حدث.

كان أول مشهد فى الخارجى فى كافيه حيث يلتقى البطل مروان بالبطلة نيرة ووقفت أروى تراجع المشهد مع يوسف وتتكلم مع المخرج وكالعادة إمتلأت براء بالغيرة ووقفت تراقب من بعيد ودخلت وجدان الصحافية ورأتها براء: وجدان أهلا أهلا بتعملى إيه هنا؟

جاية أقابل واحدة صاحبتى , إنتو عندكم تصوير هنا؟

أيوه .... فيلم إنجى الجديد ...

تلفتت وجدان حولها وقالت: مين اللى واقف مع إنجى ده؟

ده البطل الجديد ... يوسف شوقى ..

راقبت وجدان أروى وهى واقفة تضحك مع يوسف بألفة وقالت بدهشة: ومالهم منسجمين كده؟

منسجمين وبس! دول لازقين لبعض كل يوم.

غريبة ... اللى كان يسمعها وهى بتتكلم عليه ميقولش إنها هى نفسها اللى بتضحك معاه دلوقتى صحيح مامحبة إلا بعد عداوة...

إنتبهت براء وسألت: بتتكلم عليه إزاى؟

طلبتنى فى يوم وطلبت منى أعمل معاها حوار وقالت كلام كتير وحش فى حقه ..

تذكرت براء بأنها أخبرتها فى التليفون وقالت :غبية إزاى راح عن بالى.

بتقولى إيه؟

بأقول لك الحوار ده فين؟

المنتج ياستى إستغل معارفه وضغط على رئيس التحرير علشان مينزلش..

أنا عايزة أشوف الحوار ده..

ليه؟

يعنى فضول ...

أنا مسجلاه عندى صوت وصورة بالموبايل , مش مكتوب.

محتفظة بالفيديو اكيد ؟؟

أيوه ..

وجدان أنا عايزة أشوف الفيديو بلييز ؟؟؟

صاحبتى جت عن إذنك بقى..

إسمعى أجيلك إمتى تورينى الفيديو ؟؟

إبقى عدى على فى المكتب باى...

إبتعدت وجدان لتلقى بصديقتها وإبتسمت براء بخبث وقالت: اخيرا لقيت طريقة أبعده بيها عن إنجى....

قلب يليق بكحيث تعيش القصص. اكتشف الآن