Bab 1: Boyfriend

857 12 6
                                    

Cahaya yang menyayangkan Muaz sanggup melakukan apa sahaja kecuali memberi maruahnya.

Pada hari itu, Cahaya pulang pada waktu malam kerana ada hal yang perlu di selesaikan di universiti tempatnya belajar. Dia pulang ke rumahnya dalam keadaan yang gembira , dia tinggal bersama boyfriendnya sebumbung tetapi bilik yang berbeza. Cahaya tidak sabar ingin berjumpa dengan kekasihnya itu.

Sesampainya di rumah dia terus meluru naik keatas , tanpa mengetuk pintu bilik Muaz dia terus menolak pintu , jelas di raut wajahnya dari gembira kepada sedih atau kecewa.

Di dalam bilik Muaz ada perempuan yang tidak lain ialah rakan karib nya sendiri, Isya. Mereka sedang berhubungan.

"Apa korang buat ni !?" Jerit Cahaya. Lama kelamaan air matanya jatuh juga

"C-cahaya" Muaz gagap.

"Awak buat apa ni?" Cahaya ingin kepastian

"Buta ke?" Tanya Isya

Akhirnya Muaz dan Isya berterus terang.

"Aku dengan Isya couple" Kata Muaz

Cahaya terkejut.

"Apa salah saya?kenapa awak buat saya macam ni? Apa lagi yang saya tak bagi dekat awak. Duit , cinta , tempat tinggal, kereta , semua saya bagi tapi kenapa awak buat saya macam ni" Cahaya berkata lalu terduduk .Mengukit.

"Tapi aku tak cinta kan kau walau sikit pun" Jawab Muaz.

"Sampai hati awak" Ucap Cahaya.

Muaz hanya membalas dengan keluhan.

Muaz menarik rambut Cahaya hingga ke ruang tamu. Jeritan dari Cahaya langsung tidak diendahkan . Sampai di ruang tamu dia mengeluarkan kertas dari laci tv dan dihulurkan ke arah Cahaya.

Cahaya tidak lagi menangis tetapi sedih. Cahaya tahu yang ia bazirkan air mata untuk lelaki tak guna.

"Kertas apa ni?" Ujar Cahaya.

"Aku nak kau tanda tangan dekat kertas ni sebab aku nak hidup bahagia dengan Isya "
Muaz berkata lalu memeluk Isya di pinggang. Muaz tidak segan mencium pipi Isya di hadapan Cahaya.

"Borang ni sebagai tanda setuju kau bagi rumah ni dekat aku , jadi ikut kau lah nak merempat dekat mana lepas ni" Sambung Muaz, Isya tersenyum sinis ke arah Cahaya.

Cahaya bagai tidak percaya dengan kata² Muaz yang bagaikan tidak hiraukan dia selama ini.

"Kenapa korang buat aku macam ni? .Isya jawablah" Cahaya sudah berhenti menangis hanya sedih diperlakukan begitu oleh teman lelaki dan rakan yang dia paling percayai.

"Sebab duit dan harta yang kau ada. Aku cemburu ,kenapa hidup kau lebih senang dan kaya daripada aku. Kau tak sedar ke yang aku hanya manfaatkan harta kau je?" Kata Isya

"Aku tak sangka kau macamni , aku kawan dengan kau bukan sebab harta tapi hati" Kata Cahaya

"Aku menyesal, menyesal sangat² sebab percayakan korang, buat baik dengan korang tapi ini yang korang balas. Kejam" Sambung Cahaya

"Hoi Cahaya kau ni lambat sangat lah, baik kau cepat sebelum aku rogol kau. Lepastu aku bagitau atok ngan nenek kau yang kau ni dah rosak!" Kata Muaz lalu gelak terbahak bahak.

Nak tak nak Cahaya terpaksa menanda tangan borang pemindah milik itu kerana takut dirogol.

Selepas dari itu, Muaz menarik Cahaya keluar dari pagar rumah.

"Berambus kau dari rumah baru kitaorang !" Muaz berkata lalu masuk ke dalam.

Dia di khianat. Walau apa-apa pun, Cahaya gembira kerana belum berkahwin dengan Muaz.



Bersumbang...
Nate apolah aku tulih nih

Prof.Edelis Is My Husband [C]Where stories live. Discover now