Hetedik fejezet – Hogy is mondjam, hogy kell egy terv?
Az univerzum és Simon nem ápoltak jó viszonyt. Egy olyan kötélhúzásra hasonlított a kapcsolatuk, ahol az egyik fél jóval erősebb, de a másik mindig felkel, és új menetet követel.
Ez történt akkor is, amikor Simon nyolcadikban egy rajztagozatos gimnáziumba jelentkezett, de nem vették fel – semmi gond, leporolta magát, és középiskolában rajzot vett fel fakultációnak.
Vagy akkor, amikor megtalálta a tökéletes hajhosszt, és a nagymamája elmondta, hogy ez túl lányos – nem probléma, Simon leborotválta a haját. Kár, hogy utána megkapta, így kész férfi lett belőle, amitől úgy érezte, túl szűk a bőre, mintha nem rá szabták volna.
Aztán itt volt persze ez a pillanat is. Amikor mocorgott a mellkasában az izgatottság, az elhatározás, hogy addig edz, amíg jól tud röplabdázni, majd Ármin közölte, hogy talált valakit a helyére.
– Micsoda? – húzta össze Simon a szemöldökét. – Kit találtál?
Ármin felszedte az utolsó két koszos tálat az asztalról, de még nem indult meg a konyha felé.
– Balázs haverja, Farkas mégis ráér – vont vállat. – De kösz az eddigi segítséget.
Simon úgy érezte, a légcsövét végigkarcolja a klímától hűvös levegő, amikor mélyet lélegzett. A hideg lassan átkúszott a teste más pontjaira is: a bőrén futkorászott, és beléfagyasztotta a szót – pedig tudta, hogy mondania kéne valamit, mielőtt Ármin megunja a hallgatását.
– Mondanám, hogy szívesen, de utáltam minden percét – bökte ki végül.
Ármin szemhéja megereszkedett.
– Akkor csak hogy tisztázzuk, így nem tartozom neked semmivel.
Simon röviden bólintott egyet. Nem érdekelte, hogy Ármin nem késik el direkt egyik nap a kedvéért, az agya teljesen máson kattogott.
Ez nem olyan volt, mint a korábbi pofára esései. Azoknál nem számított, hogyha az univerzum azután is kigáncsolta, hogy újra felállt, mert csak a saját dolgát nehezítette, de itt figyelembe kellett vennie Ármint. Nem erősködhetett, hogy induljon el inkább vele, nem akkor, amikor Ármin az új csapattársával garantáltan nyer.
– Ja, oké. – Simon pislogott párat, hogy kiszakadhasson a gondolatai közül.
– És te miről akartál beszélni? – húzta össze Ármin a szemöldökét.
Simon felszuszogott. Úgy sejtette, a „menjünk el este futni" most nem állná meg válaszként a helyét.
– Találkoztam Feri fiával – rögtönzött. – És el akartam mondani, hogy mélyen elítélem, amiért múltkor beszélgettél vele.
Ármin megingatta a fejét, ahogy kikerülte Simont, és elindult a konyhába.
– Szerencsére nem adok sokat a véleményedre – szólt hátra.
Simon a szemét forgatva a nyomába lendült.
– Pedig akkor sokkal jobban öltözködnél!
Ármin nem méltatta válaszra, lerakta a mosogatnivalót, és ment is a dolgára. Simon kedvetlenül vette fel a szivacsot, a mérgeshangyák pedig ellepték a mellkasát, apró lyukat rágva belé. Alig fogott bele a tányérok sikálásába, felbugyogott benne az elégedetlenség és a csalódottság.
Nem akarta feladni a röplabdát. Már feladta a rajzolást, a zöldségpucolást, a mosogatást, és persze egy újabb dolog nem oszt, nem szoroz, de vészesen fogyatkoztak a dolgok, amikben jó lehetett.
YOU ARE READING
Hogy is mondjam...
Teen FictionSimonban és Árminban semmi közös nincsen - csak ugyanabban a balatoni bisztróban dolgoznak, ugyanott laknak két és fél hónapig, ugyanaz a lány tetszik nekik, ugyanúgy megszállottan jól akarnak teljesíteni, és mind a ketten menekülnek valami elől. Ez...