Be my woman, amore. Allow me to call myself yours
🥀• بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ •
Kenapa bawa dia sekali?
Qaseh memandang hairan ke arah Jason yang masih fokus pada tablet. Dia mendongak memandang bangunan pencakar langit di hadapan.
" Kalau awak busy, saya nak buat apa seorang diri?"
" Mana ada kau seorang. Aku kan ada? I can spend my time with you the whole day," Dia menarik Qaseh lalu duduk di ribanya. Untung naik rolls royce. Besar dan selesa.
" Macam mana dengan kerja?"
Kepala Qaseh ditarik ke dadanya sebelum bersandar selesa. " Kerja? Aku tak ada kerja lain selain kerjakan kau je, Qaseh Aulia,"
" Jason, awak ni banyak main lah," Qaseh merona merah. Lelaki itu boleh pula ketawa.
" Well, I can just put my works aside for a while. Nanti kita lovey dovey dalam office ok?"
" Tak nak. Nak tengok awak buat kerja. Saya rasa saya nak jelajah satu bangunan ni. Saya nak tengok semua rekaan awak. Saya nak tengok segala kerja-kerja pemodelan yang awak dah buat," Pinta Qaseh riang. Tak sabar dia mahu melihat dunia hiburan Jason.
" Suka hati kau lah, Qaseh. Janji kau tak buat aku marah,"
Mereka segera keluar daripada kereta. Beberapa orang yang terdiri daripada pengawal peribadi berpakaian serba hitam, setiausahanya dan penasihat mengekori langkah mereka.
" I would like to introduce you my beloved wife; Qaseh. You guys need to keep eyes on her while I'm not around. Show her the entire halls and level until she's satisfied," Arah Jason dengan gaya profesional.
Qaseh hampir! Hampir ya! Terjatuh cinta dengan kelakuan Jason yang sangat matang. Betullah apa kata Mak Som. Kalau Jason ni seorang lelaki yang lemah lembut dan budiman pasti dia akan terjatuh cinta.
" My room is on the top of the building. Linda will bring you to me later," Linda diperkenalkan disebelahnya sebelum dia terus melangkah naik ke atas.
She's pregnant my baby - Jason
Pesanan yang ringkas tapi besar maknanya. Dato' Arvian tersenyum suka apabila dia akan mendapat cucu lelaki pada akhirnya. Dia meninjau cermin dari atas puncak bangunan syarikat miliknya.
" You're smiling?" Dia menapak masuk ke dalam pejabat lelaki berusia ini.
" Yeah. I'm going to be a grandad soon,"
" You what?? Seriously?!" Kawannya Mikael; mengoyakkan senyuman juga.
" Jason è un figlio obbediente," Ujar Dato' Arvian.
Jason anak lelaki yang taat.
" Che dire di Antonio?"
Bagaimana dengan Anthony?
" lascialo stare. Non ho grandi speranze per lui,"
YOU ARE READING
[C] | TAKDIR QASEH [BAKAL TERBIT]
Romance𝕊𝕋𝔸ℕ𝔻 𝔸𝕃𝕆ℕ𝔼 𝔹𝕆𝕆𝕂 Naif dan polos; itulah yang dapat menggambarkan seorang Qaseh Aulia dalam merentasi detik-detik hidup dalam takdir yang kejam. Hanya disebabkan miskin tanpa sebarang kuasa menjadikan dia seorang insan yang lemah di mata...