Be my woman, amore. Allow me to call myself yours
🥀• بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ •
Qaseh mengerling ke arah cermin tingkap kereta apabila jalan yang sepatutnya diambil untuk ke rumah telah bertukar haluan.
Tiba-tiba mereka sampai di sebuah pusat membeli belah yang terkenal di London.
" Kita buat apa ke sini?"
" Pergi beli barang Qaila untuk di rumah. Mana ada kita beli lagi," Jason kusyuk meneliti telefon tanpa menoleh. Sebelum ni pun barang keperluan hospital yang beri.
" Serius? Saya dengan kain batik macamni awak nak saya berjalan macam mana?"
" Takkan aku yang nak kena cari? Mana aku pandai. Kalau pakaian aku tahu lah,"
" Google kan ada? Saya tunggu dalam kereta je lah,"
" Tak boleh. Bahaya. Kalau tiba-tiba ada orang cuba nak rompak kereta ni atau apa-apakan kau, aku yang susah," Jason keluar daripada kereta dengan segera sambil memakai pelitup muka hitam bersama kaca mata.
Qaseh memincingkan matanya. Dah mula dah perangainya! Baru sekarang nak cari barang bayi. Kenapa tak tunggu je sampai Qaila dah pandai berlari baru nak pergi beli?
Sindiran itu hanya Qaseh berani berkata dalam hati. Kalau dia luah alamatnya dia juga yang kena.
Pintu belah Qaseh dibuka Jason. Qaseh hanya memandang ke arahnya dengan kerutan di dahi.
" Macam mana ni?"
Tanpa membalas, Jason pantas mencempung Qaseh gaya bridal style keluar daripada situ. Qaila dipegangan dieratkan sambil terjerit kecil.
" Jason?! Awak ni dah gila ke nak bawa saya macamni dalam mall??" Dia menutup sebahagian mukanya daripada dilihat orang yang lalu lalang. Nasib baik sudah malam jadi tiada sesiapa yang akan perasan sangat adegan pelik mereka ini.
" Apa salahnya? Aku bukan bawa beruk betina,"
" Ya Allah, awak ni banyak main lah, Jason! Ini nasib baik saya tengah bawa Qaila. Kalau tak, dah lama beruk betina ni gigit muka kedut awak tu sampai koyak!"
Qaila hanya memandang mak ayahnya bergaduh mulut dengan wajah polos. Lidahnya terjelir-jelir dengan air liur yang bertakung. Ini mesti kes waktu mengidam tak dapat makan. Hurm~
Sudah 3 minggu usia Qaila. Begitu cepat Qaseh rasa anaknya membesar. Membuatkan Qaseh menarik senyuman kecil.
Tanpa menghiraukan Qaseh, Jason segera meletakkan gadis itu dikerusi roda yang telah disediakan oleh pihak mall.
Qaseh terpinga-pinga seketika sebelum dia menoleh ke arah Jason yang tersengih.
" Suka sangat kenakan saya eh?"
" Nak kenakan siapa lagi? Muffin kesayangan aku lah," Jason terus menolak kerusi roda itu ke kedai barangan bayi. Dalam diam Qaseh menahan senyuman. Seliat-liat hati ayam tua ni, terselit juga keromantikan yang ada dalam diri itu.
YOU ARE READING
[C] | TAKDIR QASEH [BAKAL TERBIT]
Romansa𝕊𝕋𝔸ℕ𝔻 𝔸𝕃𝕆ℕ𝔼 𝔹𝕆𝕆𝕂 Naif dan polos; itulah yang dapat menggambarkan seorang Qaseh Aulia dalam merentasi detik-detik hidup dalam takdir yang kejam. Hanya disebabkan miskin tanpa sebarang kuasa menjadikan dia seorang insan yang lemah di mata...