Be my woman, amore. Allow me to call myself yours
🥀• بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ •
Milan, Italy
Jason mengeluh saat dia keluar daripada limousine. Dia memandang tepat ke arah bangunan seperti istana di hadapan matanya. Dia terasa seperti mahu patah balik ke Malaysia saat ini.
" Welcome home, my baby brother," Anthony dengan gembiranya menyambut kehadiran Jason yang lambat sehari daripadanya.
Jason menggeleng perlahan. Abang tirinya itu tak pernah nak matang. Ada sahaja kelakuan keanak-anakan dia tunjuk.
" Where's father? I want to see him as soon as possible. I don't wanna stay here for too long,"
" Aww come on. You're just arrived. Just relax and stay with us for a while. We need to create our bonds back. It feels like you're getting far away from us,"
" That's exactly what I am trying to do. So back off and stay away from me," Jason menolak tubuh Anthony ke tepi. Dia merasa rimas melihat senyuman lebar Anthony yang seakan-akan mengejek.
Bahunya ditarik kasar. Wajah gembira Anthony tadi bertukar kepada wajah dingin. Itulah sebenar perwatakan Athony yang Jason kenal.
" You don't have to be so arrogant with me. I can make you feel low like I used to do before," Dada Jason ditonjol dengan jari telunjuknya.
" Oh yeah? Try me," Jason menjeling tajam sebelum melangkah pergi.
" Father's assets will be mine. You will never get even a single penny,"
" Do I look like I care?" Jason membalas pandangan helangnya dengan sebuah herotan senyuman yang menyeramkan. Dia kembali menapak untuk naik ke tingkat atas.
" Huh, no wonder your mom left you behind. I know where do you get your attitude from,"
Jason tidak tahan dengan hinaan abangnya terus mencekak kolar leher Anthony. Anthony masih tenang mengukirkan senyuman. Dia tidak takut dengan Jason kerana di pandangan matanya, Jason tetap kalah dengannya.
" Fuck off. Don't you ever mention her ever again or I will fucking kill you," Gumam Jason menahan geram.
" Do I need to tell you over again to be nice when seeing each other?" Suara garau dari arah belakang membuatkan Jason melepaskan pautan dikolar Anthony.
Anthony mengejek secara senyap apabila Jason tidak dapat berbuat apa-apa.
" He started first- Tsk! Why would I need to explain when you actually don't even care about it?" Ujar Jason jelek. Dia berjalan pergi tanpa menoleh ke belakang lagi.
" Where's your sister?"
" What the hell? Stop asking me about her. She's already a grown up. Can you let her live her own life?!"
Dato' Arvian mengeluh halus. Dia menoleh tajam ke arah Anthony dengan wajah masam. Anthony hanya mengangkat tangan tanda maaf.
Klak!
Gari di kaki tercabut dan jatuh ke atas lantai. Qaseh memandang tanpa kelip ke arah Tony. Terasa seperti mimpi.
YOU ARE READING
[C] | TAKDIR QASEH [BAKAL TERBIT]
Romance𝕊𝕋𝔸ℕ𝔻 𝔸𝕃𝕆ℕ𝔼 𝔹𝕆𝕆𝕂 Naif dan polos; itulah yang dapat menggambarkan seorang Qaseh Aulia dalam merentasi detik-detik hidup dalam takdir yang kejam. Hanya disebabkan miskin tanpa sebarang kuasa menjadikan dia seorang insan yang lemah di mata...