25

608 23 0
                                    

Zack és testvére, Travis, már egy hete éltek Olivia és szülei házában. Travis örömmel fogadta az új élményeket és a barátságokat, de Zack valahogy másnak érezte.
Olivia szülei, akik baráti gesztusként vállalták be, hogy segítenek a fiúknak, szívélyesen fogadták őket. A hangulat kellemes volt, de Zack érezte, hogy a szülők más szemmel néznek rá, mint Travisra. A szüleik ugyanis kifejezetten szerették Travist, ő könnyedén megnyerte a szívüket.

Délelőtt Zack és Travis úgy döntöttek, hogy a városnak ezt a részét is felfedezik. Az utcák tisztábbak és rendezettebbek, a házak színei élénkebbek és ápoltabbak. Az épületek homlokzatai gondosan karbantartottak, a virágok színpompásan díszítik az ablakokat és a kerteket. Az emberek itt nyugodtabbak és mosolygósabbak.
Ez a városrész a lehetőségek és a jólét érzetét sugallja. A környezetben érezhető biztonság és kényelem. Kontrasztban áll az ő általuk lakott lepusztult városrész állandóan küzdő, nehezebb hangulatával.

Zack figyelmesen nézelődött, míg Travis átszellemült arccal nézte az édességbolt kirakatát.
— Ezek a sütemények olyan finomak lehetnek — sóhajtotta Travis, a szemei csillogtak. — Nem ennék meg egy kis süteményt?
Zack zsebében azonban csak üres pénztárca volt. Ezt tudva, nem akarta elszomorítani Travist. — Később majd visszatérünk, és veszünk valamit - mondta neki mosolyogva.
Travis csalódottságot sejtetően bólintott, és felnézett a testvérére — Rendben van, akkor majd később.

Zack látta Travis csalódását, és egy hirtelen ötlet pattant ki a fejében. Egy rosszul átgondolt, impulzív cselekedet, de érezte, hogy ezzel valahogy pótolhatja a testvére számára a hiányzó élményt.
Zack hirtelen a bejárat felé vette az irányt és célirányosan az édességekhez sietett. A gondolatok gyorsan elindultak a fejében, a késztetés pedig egyre erősebb lett. Feszült és izzasztó volt, ahogy megfogta a süteményt, és villámgyorsan zsebre tette. Az édességet rejtő zsebbel visszatért Travishez, aki mit sem sejtett.
Ahogy elindultak kifelé a boltból, a riasztókapu megcsörrent. Egy harsány hang megszólalt mögöttük: "Álljon meg!"
Zack megfagyott. Az őr szigorúan megrázta a fejét, és egyre közelebb jött hozzájuk. — Mit tettél? - suttogta Travis idegesen.
A bolti biztonsági őr komoly tekintettel és szigorú arccal állt mögöttük. Az őr szavai, "Mit csináltál?" csak úgy repült a feje felett.
Travis összezavarodottan nézett a bátyjára, majd az őrre, még mindig nem értve, mi történik.
A következő percekben Zack érezte, ahogy az őr szigorúan faggató szavakkal szembesíti, és érezte, ahogy a pánik lassan utat tör benne. Az őr hangosan közölte a fiúkkal, hogy hívta a rendőrséget, és Zack szíve dobogott, ahogy a lehetséges következmények jutottak eszébe.

A biztonsági őr mereven szemmel tartotta Zacket és Travist, miközben a két rendőr komoly tekintettel nézett le rájuk. Az egyikük felszólalt: — Mit tettetek, fiúk?
Travis még mindig zavarodottan bámult az eseményekre, Zack pedig próbált magyarázkodni. — Én... én csak...
A rendőrök gyanakvóan néztek egymásra, majd az egyikük újra megszólalt. — Az őr azt mondta, hogy lopás miatt hívtak minket. Van valami, amit elmondanátok erről?
Travis hirtelen kinyögte: — Nem én voltam az! Zack az, aki...
Zack hirtelen elcsípte testvére szavait, miközben a rendőrök érdeklődve hallgattak.
— Rendben, rendben - mondta halkan — Én voltam. Én vittem el az édességet.
A rendőrök jegyzeteltek, a biztonsági őr pedig megadta nekik a szükséges információkat. A biztonsági őr folytatta: — És a szüleitek? Tudjuk őket hívni?
Egyik rendőr megszólalt: — Szóltunk az apátoknak, hogy jöjjön értetek.

A rendőrök az őrrel együtt eltávolodtak, hogy magánbeszélgetést folytassanak, Zack szíve pedig vadul dobbant a mellkasában. Travis dühösen nézett Zackre, és mérgesen felszólalt — Hogyan lehetsz ennyire önző? Rám egyáltalán nem gondoltál, igaz? El sem tudod képzelni, hogy mit érzek, ugye? Minden csak te körülötted forog.
Zack szorongva próbált megszólalni, de Travis nem hagyta. — Nem akarok hazamenni és az apánkkal találkozni. Tudod, mennyire mérges lesz? Én csak vissza akartam menni Oliviáékhoz, de ezt is elrontottad. Már megint elrontottad.
Zack zavartan nézett a testvérére, próbálva feldolgozni Travis szavait. Megpróbált megszólalni, de a szavak elakadtak a torkában.

A szomszéd fiúWhere stories live. Discover now