Hamarosan megérkeztünk a Los Angeles-i térség egyik legelismertebb, legváltozatosabb és legszebb tengerparti színhelyére a Venice Beach-re, Zack elmondása szerint "a promenádnak van egy hangulata, van egy életstílusa. Aki arra jár, nem szabad kihagynia."
Az óceán szélén szép a Venice Beach , de nem a szörfözés és a homok van a központi színpadon, ehelyett az élénk járda jelenet, ahol művészek, pálmaolvasók és bikinis görkorcsolyázók keverednek a kántálással, a sáfrányos Hare Krishnas-sal és a hastáncosokkal. Zack abban a pillanatban el is tűnt füstölőket böngészni egy funky utcai árusnál.
Miután Zack visszatért a másabbnál másabb illatú füstölőkkel utána én következtem a sorban és körbejártuk Venice Beach változatos butikjait.
Két ruhán akadt meg a szemem, amik közül nem tudtam választani, ezért a fiúk segítségét kértem. Az egyik ruha egy selyem anyagú, spagetti pántos nyári ruha volt, a másik egy kicsit hétköznapibb, póló szerű strand ruha.
Amikor a selyem ruhát próbáltam, érzékeltem a fiúk égető pillantását.
— Valami gond van srácok?
— Nem, dehogyis. - érkezett egyszerre a válasz tőlük és egyből elkapták a fejüket.
Végül a selyem ruhát szavazták meg egyhangúan.
Miután az én részemet letudtuk, folytattuk a közös utunkat tovább.
Ryderrel Zack mögött baktattunk, aki viszont szenvedélyesen szippantotta magába az itt lévő ingereket. Egy szempillantásra csapódtunk egy főiskolásokból álló társasághoz, akik a parton megrakott tűz körül hemzsegtek, lerázva magukról az egyetem béklyóit.
Úgy gondolom mondani sem kell, hogy Zack könnyedén elvegyült a kissé idősebb bagázsba és látszólag hamar megkedveltette magát a többiekkel, hiszen máris sörös dobozt kortyolt a kézben égő joint mellett.
Ellenbe velem és Ryderrel, aki mintha itt sem lennénk, elbújtunk a háttérben.
— Hahó srácok! Mi ez a szervezett szenvedés? - jött felénk fülig érő mosollyal az arcán Zack. — Miért nem oldódtok egy kicsit, ha?
— Tudod, hogy nem az a személy vagyok, aki egyből berúgja az ajtót. Ráadásul nem bulizni jöttem ide. - válaszolt lesütött szemekkel Ryder.
— Ugyan már lazuljatok egy kicsit. Mindenki fergeteges figura. Ez a srác például arról magyarázott, hogy a gomba közelebbi rokonságban áll az emberrel, mint a növényekkel. - mutatott egy szemrevaló magas indiai fiúra. — Apropó gombák. Van kedvetek? - mutatott fel egy zacskót teli valamiféle furcsa hallucinogénekkel.
— Te megvagy őrülve? - csaptam rá finoman a kezére, mire ő először meglepődött, majd nevetésbe kezdett.
— Jaj Olivia! Kérem, ez ártalmatlan. Ígérem nem all szándékomban csőbe húzni az utazó társaimat...Esküszöm! - tette össze két tenyerét Zack.
Ryder azzal a lendülettel kimarta a tasakot barátja kezéből és szájába szórt egy maroknyit és lenyelte.
— Hű tesó. Ezt lehet nem kellett volna. A jóból is megárt a sok. - röhögte el magát Zack zéró komolysággal, majd ő is bevett egy varázs gombát.
— Ti teljesen megbolondultatok?! - de mire ezt kimondtam a két fiú köddé vált.Fél óra sem telt el, mire Ryder ártalmatlanul fetrengett a homokba és a kezeit vizsgálta, mintha aranyból lenne, Zack pedig magához hűen a tűz körül járt sámán táncot. Közben találtam egy félig üres, félig teli vodkás üveget, amit egymagamba szürcsölgettem.
— Azok ott a barátaid? - lépett hozzám, az ismerős indiai.
— A barát talán túlzás. - húztam le egy nagy kortyot. — Ha jól tudom, te vetted rá őket erre a spirituális élményre.
— Nem nagyon kellett őt győzködni. - bólintott Zack felé, aki már szintén a homokban ugrándozott.
— Nem is kellett volna. Lehetek én most az őrangyal. -forgattam meg a szemeimet és még egy nagyot kortyoltam az üvegből.
— Te sem vagy ártatlan. - utalt a kezemben lévő szeszes italra.
— Ez csak alkohol. Ők viszont illegális drogot fogyasztanak.
— Ugyan már az alkohol sokkal ártalmasabb, mint a fű és a gomba. Ezeket a természet adta nekünk, a különböző fajta alkoholokat pedig az ember alkotta. Az én kultúrámban ezeket csodaszereknek tekintik. By the way, Amerika már úgy is elvesztette a drogháborút.
— Szociológusnak készülsz, vagy politológiát tanulsz?
— Egyik sem, orvostanhallgató vagyok.
— Áh vagy úgy. Ez mindent megmagyaráz.
— És ti honnan jöttetek titokzatos lány?
— Egy kisvárosból Virginia államból. 2 napot autóztunk ide.
— Miért tettetek meg ekkora utat, ha szabd kérdeznem.
— Eléggé bonyolult a történet, de legyen annyi elég, hogy nem csak a buli miatt.
— Rendben titokzatos szépség nem faggatózok, hagylak is tovább merengeni, remélem még össze fogunk futni a közel jövőben. - kacsintott rám — Itt hagyom neked ezt a kis apróságot, hátha meggondolod magad.
Mire eltudtam volna köszönni arra már el is tűnt és láttam magam mellett egy kis tasakban a számomra tiltottnak és veszélyesnek tűnő gombát.
Ki ittam a maradék vodkát, ami még maradt az üvegben, utána elöntött a kíváncsiság érzése, de ez lehet csak az alkohol mámorától éreztem, meg az indiai fiú szavai visszhangzottak a fejemben.
Végül bevettem a számba a tiltott gyümölcsöt.
Az első fél órában nem észleltem semmi szokatlant, majd egyszer csak mintha egy álomba csöppentem volna, mintha én is a természet részévé válnék. Éreztem, hogyan lélegeznek a növények és én is velük együtt léteztem. Minden egy új tapasztalatnak tűnt, mintha most éreztem volna életemben először a májusi szél simogató melegségét, és most először látnám igazán a Hold vakító fényét, körülötte az egyszerre távolinak és közelinek tűnő csillagokkal. A gondolatok megszűntek létezni az elmémben, csakis a jelenre tudtam koncentrálni. Megláttam a tűz körül ülő és táncoló társaságot, köztük Rydert, Zacket és az indiai fiút. Odamentem hozzájuk és utána sötétségbe borult minden.....
YOU ARE READING
A szomszéd fiú
Teen FictionMindenki azt mondja, hogy brutálisan meggyilkolta a nevelőapját. Azt mondják tizenötször szúrta le a férfit. Azt is hangoztatják, hogy élvezte, miközben ölt. A 17 éves Ryder, 4 év javítóintézet után, ismét visszatér szülővárosába. Mindemelett pedi...