Hitto ku mahtuis ommaanki kottiin piano, eikä vaan porukoille. Ois niin ihanaa soitella joululauluja just nyt...<3
Kellekkään tuskin jää epäselväksi mistä tää luukku on saanut inspiraatiota...
-----
Leijailen pilvien päällä, käsi kiinni lumiukon kädessä ja pääsen juhlimaan lumiukkojen kanssa jonnekkin. Tansimme, juttelemme ja leikimme yhdessä lumiukkojen kanssa, se on aivan ihanaa. Lumiukko vetää minua mukanaan ja esittelee muille lumiukoille ja meillä on hauskaa. Piirileikki on parasta ja leijailen ilmassa, sillä olen niin lyhyt lumiukkoihin verrattuna, mutta eipä se mitään haittaa. Rakastan tätä lumiukkojen yötapaamista, sillä oikeasti täällä on niin hauskaa. Lumi vain pöllyää, kun jahtaamme toisiamme ja yritän lyhyillä jaloilla juosta lumiukkoja karkuun. Meinaan kaatua, mutta silloin tunnen nousevani ilmaan toisen lumiukon toimesta ja pääsemme karkuun muita. Taivaalla on nyt tähtiä ja kuu, jotka valaisevat tietämme ja leijailemme takaisin kotia kohti. Tunnen kuinka lumiukko laskee minut pehmelle sängylle ja nukahdan heti kun pääni osuu tyynyyn...
Säpsähdän hereille ja juoksen heti ikkunan luokse. Avaan verhot ja näen että ulkona on lumiukko kelit. Petaan sängyn ja puen nopeasti päälleni pitkät sukat, t-paidan, lämpimän paidan ja kollarit. Sen jälkeen juoksen alas, jossa äiti ja isi ovatkin siskoni kanssa laittamassa aamupalaa jo. Istahdan pöydän ääreen ja alan syömään aamupalaksi isin itse tekemiä herkku sämpylöitä ja juon omenamehua. Aamiaisen jälkeen menen vessaan, jossa teen tarpeeni ja pesen hampaani. Sen jälkeen menen äidin luokse, jolloin hän harjaa hiukseni ja tekee niihin letit, kauniilla punaisilla ruseteilla.
Menen eteiseen ja vedän ensin päälleni lämpimät pitkävartiset villsaukat ja villahaalarin. Sen jälkeen laitan kaulurin ja alan vetää haalarin lahkeita jalkoihini. Astun kuoma kenkiin ja laitan renksut, jotta lahkeet eivät nouse ylös. Mikään ei ole niin inhottavaa kuin se että lunta menee kenkien tai hanskojen sisään tai esimerkiksi niska- tai kaula-aukosta haalarin sisälle sulamaan ja tekemään olosta jäisen. Laitan päähäni paksun pipon ja sen jälkeen lapaset käsiini. Vedän haalarin loppuun asti ylös ja laitan vetoketjun kiinni. Äiti tulee laittamaan hanskat hyvin hihojen päälle ja vetää vielä hupun päähäni. Ulkona on aika kylmä, mutta jospa minä nyt kuitenkin pysyisin lämpimänä ja suojassa lumelta vaatteiden sisällä. Toivotan parasta.
Astun ulos ja juoksen suoraan lumihankeen. Alan ensin pyörittämään isoa isoa palloa, jonka painelen tiivisti maahan kiinni, jotta sen päälle rakentuva lumiukko tulisi pysymään hyvin pystyssä ja paikoillaan. Sen jälkeen alan tekemään toista hieman pienempää palloa ja vielä kaikista pienintä. Itse en jaksa niitä nostaa, mutta isi sattuu olemaan tupakalla ulkona, (A/N Älkää poltakko, varsinkaan lasten lähellä. Mä oon sitä saanut pienestä asti kokea ja ei oo kauheen kivaa saaha savuja naamalle tai migreeniä siitä, kun toinen aina haisee tupakalle. Tai varsinkaan olla autossa, joka haisee tupakalle. Nimittäin ku olin ihan pieni, isi poltti vielä autossakin. Onneks ei sitä sentään tee enään.) joten pyydän häntä auttamaan. Isi nostaa minulle pallot päällekkäin ja auttaa painelemaan ne tiiviisti kiinni toisiinsa.
Nyt kun lumiukko on aikalailla kasassa, alan tehdä lumiukolle käsiä, joista toinen näyttää vilkuttavan. Sen jälkeen etsin kivet, joista teen lumiukolle silmät ja suun. Äiti tulee ulos ja ojentaa minulle perunan, josta teemme lumiukolle nenän. Meillä ei nimittäin ollut porkkanaa. Etsin muutaman isomman kiven ja teen niistä lumiukolle napit. Laitamme äidin kanssa lumiukolle heijastinliivin, jotta se näkyy pimeässä hyvin kaikille. Lumiukko on tosi iso, se on paljon pidempi kuin minä. Laitamme lumiukolle vielä pipon, kaulahuivin ja lapaset ja käteen hän saa ulkoilmaa kestävän kynttilän myös valaisemaan. Sen jälkeen lähdemme sisälle äidin kanssa.
---
Olen juuri alkamassa nukkumaan, mutta menenkin vielä katsomaan ikkunasta tänään tekemääni lumiukkoa. Siellä se hymyilee leveästi ja vilkuttaa minulle. Lumiukko näyttää aivan samalle kuin viime yön unessa, tosin heijastinliivi lisäyksellä. Jospa tänänkin yönä nään yhtä ihanaa unta kuin viimeyönä. Lumiukot on best ❤️
_________
Sanoja: 540
❤️☃️
Lumiukko tehtäsiinkös? ⛄️❤️
Lähtispä joku tekee mun kaa lumiukon...
-
Poikkeuksellisesti nyt 2 ei Bc lukua peräkkäin, saatta kyl sit myös 2 Bc lukua peräkkäin seuraavaksi.
YOU ARE READING
Joulukalenteri (2023) <3
RandomTäällä se taas on, mun tekemä joulukalenteri. Vuosimallia 2023. Toivottavasti viihdytte luukkujen parissa. <3 Joka toinen luukku tulee kertomaan Blind Channelista ja joka toinen jostain muusta omista tyypeistä, mutta jospa se ei teitä haittaisi...