Diziler

5K 146 58
                                    

Medya: Gotham

Arkadaşlar,  bugün DC Comics'den uyarlanmış televizyon dizilerini tanıtacağım.
Elbette buna animasyonlar ve eski diziler dahil değil.

SMALVILLE (2001-2011)

Kuşkusuz, yakın tarihte diğer uyarlamalara ilham kaynağı olan ve bu akımı başlatan yapımlardam biri.
Listemizdeki en uzun soluklu dizi olma ünvanı da 10 sezonla Smallville'e ait.
Dizi genel olarak Supermanin (Kal-El / Clark Kent) gençliğini ve baş düşmanı Lex Luthor ile yakın arkadaşken nasıl farklı yollara ayrıldıklarını konu ediniyor.

Ayrıca Supergirl, Booster Gold, Darkseid, Green Arrow gibi DC karakterlerini ve ufaktan Justice League'i görme şansı yakalıyoruz.

Dizide Clark Kent'i Tom Welling canlandırdı.


ARROW (2012-)

3.Sezonunu kapatmış olan bir başka DC dizisi Arrow, genel olarak Green Arrow / Oliver Quenn'in etrafında gelişiyor.
Fakat dizide Green Arrow lafı yalnızca bir kez geçiyor. Kahramanımız dizide "Arrow" olarak tanınıyor ve çizgi roman evreninde ki eğlenceli ve espirili Green Arrow'dan çok uzak, ciddi bir portre çiziyor.
Hatta çizgi romandan çok sapıldığı ve dizi evreninin Batman'i olduğu yönünde eleştiriler git gide artıyor.
Bunca eleştiriye rağmen reytingleri gayet iyi ve Türkiyede de oldukça popüler.

Ayrıca dizide Flash, Arsenal, Atom, Black Canary, Deadshot, Ra'a Al Ghul ve Green Arrow'un baş düşmanı Merlyn / Dark Archer'ı da görme şansı yakalıyoruz.

Dizide Oliver Quenn'i Stephen Amell canlandırıyor.

THE FLASH (2014-)

Bir Arrow uzantısı olan The Flash, ilk sezonunu bomba gibi bir finalle kapatan bir başka Dc dizisi.

Dizi genel olarak ikinci Flash olan Barry Allen'ın başından geçenleri anlatıyor.
Arrow'un aksine oldukça olumlu eleştiri alan dizi ikinci sezon onayını aldı.

Dizide Captain Cold, Heatwave, The Trickster, Pied Piper, Weather Wizard, Blackout, Firestorm, Gorilla Grodd ve Flashın ezeli rakibi Reverse Flash'i görme şansı buluyoruz.

Hatta Barry'nin destekçileri Vibe adında bir süper kahraman  olacak olan Cisco Ramon ve ileride Killer Frost olacağını bildiğimiz Caitlin Snowdan başkası değil.

Dizide Barry Allen'ı Grand Gustin canlandırıyor.

GOTHAM (2014-)

İlk sezonunu yeni tamamlayan bir başka hit dizi, bu sefer DC'nin en büyük kahramanlarından olan Batman'in çocukluğunu ve Gotham şehrinin yozlaşmışlığını, neden bir "Batman"e ihtiyaç duyulduğunu anlatıyor.

Dizi genel olarak Batman'in en büyük destekçilerinden (hatta önümüzdeki ay yeni Batman olacak olan) James "Jim" Gordon'un etrafında gelişiyor.

Şu ana kadar gayet iyi eleştiriler alan ve en iyi DC dizisi olarak anılan Gotham ikinci sezon onayını aldı bile.

Dizide ki diğer karakterler Gordon'un ortağı (ve şu ana kadar hiçbir dizi ve filmde görülmemesine rağmen çizgi roman ve animasyonlarda boy gösteren) Harvey Bullock,  Gotham'ın gang boss'ları Don Carmine Falcone ve Don Salvatore Maroni, tamamen dizi için yaratılan Fish Mooney, Batmanin ezeli düşmanlarından The Penguin, ileride Riddler olacağını bildiğimiz Edward Nygma, şimdilik kendine Cat diyen Seline Kyle ve "Master" Bruce'un sadık hizmetkârı, en büyük destekçisi ve en iyi arkadaşı Alfred Pennyworth.

Ayrıca DC comics karakterlerinden Electrocutioner, Dollmaker, The Scarecrow, Harvey Dent nam-ı diğer Two Face ve (!) The Joker'i görme şansı elde  ediyoruz.


CONSTANTINE (2014-2015)

Öncelikle  " :( "

İkinci bölümümüzün de konusu olan Constantine, Hellblazer çizgi romanından uyarlama bir DC/Vertigo dizisi.

Dizi genel olarak şeytan çıkarıcı,  karanlık sanatlar ustası ve bir büyücü olan John Constantine'in etrafında geçiyor.

İlk sezonunu 13 bölüm ile tamamlayan ve oldukça sevilen dizi NBC için "beklenen" reytingleri almamış olacak ki iptal edildi.
Warner Brosun başka bir kanal bulamaması üzerine dizi resmi olarak bitti.
Üzdü.

Ayrıca dizide, Hellblazer'dan Chas Chandler, Zed Martin, Papa Midnite, Felix Faust ve ileride Spectre olacağını bildiğimiz Jim Corrigan'ı görme şansımız oluyor.

Diziyi bitirip boşlukta hissedenler Keeanu Reeves'in oynadığı 2005 yapımı Constantine filmini izleyebilirler.

Dizide John Constantine karakterini başarıyla Matt Ryan canlandırdı.

iZOMBIE (2015-)

Yepyeni bir başka DC / Vertigo dizisi olan iZombie bambaşka bir evrende geçiyor diyebiliriz.

Dizi genel olarak bir zombiye dönüşen Olivia "Liv" Moore'un etrafında gelişiyor.

Dizi ilk sezonunu 13 bölüm ile tamamladı ve ikinci sezon onayını aldı.

Dizide Liv Moore rolünü Rose Mclvir oynuyor.

SUPERGIRL (2015-)

Pilot bölümü geçitiğimiz haftalarda sızdırılan yepyeni bir DC dizisi.

Dizi genel olarak Supermanin kuzeni olan Kara Zor-El'in yani Supergirl'ün etrafında gelişiyor.

Warner Bros. Superman ve Batman'in dizi evreninde bulunmayacağını açıklasa da dizide Superman'in görünüp görünmeyeceği belirsizliğini koruyor.
Zira ilk bölümde yüzünü görmesek te, az da olsa Superman'i görme şansımız  olmuştu.
Yalnızca 1 bölüm olduğundan eleştiri yapmak zor.

Dizide tanıdık yüzlerden Jimmy Olsen'ı gördük fakat bizleri daha kimler bekliyor, muamma.

Dizide Supergirl / Kara Zor-El / Kara Denvers karakterini Melissa Benoist canlandırıyor.

Evet liste bu kadar arkadaşlar. Eksik olan Birds Of Prey ve Human Target dizileri var fakat takip etmediğimden sizlere kopyala yapıştır yapmak istemedim çünkü bütün listeyi ben hazırladım. Yakında gelecek olan dizileri de başka bir bölüm de paylaşacağım.

(!)* : Gotham'ın 16. bölümü olan "The Blind Fortune Teller"da  Joker olduğu düşünülen Jerome Valeskayı Cameron Monaghan canlandırmıştı.
Fakat Jerome'un Joker olup olmadığı belirsizliğini koruyor.

DC EVRENİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin