Merhaba arkadaşlar.
Evet, zaten ben bir iki bölümde içimdekileri dökmüş, eleştiriler yapmıştım. Bir bölümde bilgisiz DC hayranlarını ve amansız Batman aşıklarını, bir bölümde ise DCEU'yu her şartta eleştiren ve yerden yere vuran eleştirmenleri ve ünlü film sitelerini ele almıştım. Fakat nedensizce DC'ye düşman olan normal izleyicileri hiç ele almadım bir bölümde. Gerek görmedim. Her zaman herşeye bok atan olur diye düşündüm. Ayrıca BvS ve SS'nin eleştirilecek pek çok yönü vardı. Tabi bu düzeysiz eleştirilerin MoS'a, WW'ye ve JL'ye sıçraması kaçınılmazdı. Ama olsun, eleştiri bir insanın en doğal hakkıdır. Elbette bu eleştiriyse. Saçma sapan karalama yöntemleri eleştiriye girmez.
Bu konu elbette pek çok alana yansımıştır. Siyaset, spor, medya gibi. Fakat ben burada, yaptığım işin gereği olarak çizgi roman külliyatı içerisindeki haksız karalamaları ele almak durumundayım. Diğer haksızlıkları ise ancak kişisel bir sohbette ele alabilirim.
Shazam ve Aquaman trailer'ları çıktığında hepimiz büyülendik tam anlamıyla. Ama elbette beğenmeyenler de oldu. Doğaldır. Örneğin adam karanlık ve ciddi filmler hoşuna gittiği için Shazam trailerını beğenmemiş. Fazla eğlenceli ve renkli bulmuş. Gayet doğal. Demek ki ona hitap etmiyormuş.
Ama ben bahsettiğim karalama timlerinin bu seferki motivasyonlarını çok merak ettim. Aşırı karanlık diye eleştirip, Marvel filmlerini örnek gösterenler ya da bazı karakter görünümlerinin uyuşmadığını düşünenler. Çizgi roman uyarlaması olarak DC filmlerini zayıf bulduklarını söyleyenler. Bu sefer gerçekten kendileri ile çelişiyorlar. Bu amansız karalama timinin birkaç eleştirisine bakalım ;
1 - Buna inanamayacaksınız. Bu tür pek çok yorum gördüm. Black Manta'nın direkt olarak çizgi romanlardan alındığını, hiçbirşey katılmadığını söylüyorlar. Orijinallik yokmuş.
Böyle birşey olabilir mi arkadaş ya? Çok absürd değil mi sizce de bu eleştiriler? Kostümün basite kaçtığını söylüyorlar. Daha öncesinde karakterlerin çizgi romanlardan kopup gelmiş gibi olması gerektiğini sizler söylemiyor muydunuz? Adamlar mükemmel yapmışlar. Yine de yaranamamışlar. Gördüğünüz gibi bu şekilde DC'nin ortayı bulması çok zor. Çünkü bu "fanlar" ortayı bulamayacak kadar dengesizler. Söyleyin ne yapsın adamlar?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DC EVRENİ
Non-FictionDC evreniyle ilgili gelişmeleri, haberleri ve bilgilendirmeleri tam anlamıyla takip etmek istiyorsanız doğru yerdesiniz. Karakter analizleri, film, dizi ve çizgi roman incelemeleri, anketler, teoriler, DC hakkında bilmedikleriniz, benim yorumlarım v...