Merhaba arkadaşlar.
Aslında bu bölümü geçen hafta yayımlayacaktım fakat doğum günüm falan araya girince biraz ertelemem gerekti. Şimdi ise yepyeni bir anketle karşınızdayım.
Bu sefer pek özgün bir soru olmayacak farkındayım fakat bu cevaplarınızı çok merak ettiğim bir soru.
DC Evreninde en sevdiğiniz 3 anti-kahraman kimdir?
Bu listeye normalde bir kötü adam ya da bir kahraman olup, bazı sayılarda anti-kahraman olan karakterler de dahil olabilir. Size kalmış.
Örnek olarak aklıma gelen birkaç başlıca anti-kahramanı sayayım hemen ;
- Red Hood / Jason Todd
- Lobo
- Preacher / Jesse Custer
- Deadshot / Floyd Lawton
- Sinestro
- Saint Of Killers
- Amanda Waller
- Catwoman / Selina Kyle
- Jonah Hex
- The Comedian / Edward M. Blake
- John Constantine
Şimdi kendi Top 3'üme geçeyim.
Bu bölümü biraz alelacele yazıyorum. Umarım unuttuğum ve favorilerimden olan bir başka anti-hero yoktur.
3 - Rorschach / Walter Joseph Kovacs
- Watchmen filminden spoiler içerir -
Watchmen'in bu emektar antihero'su şüphesiz favorilerimden. Oldukça havalı bir görüntüsü olmasının yanı sıra, kişiliğinden hatta konuşmasından bile karizma akmakta. Watchmen'in belki de en ünlü, en ikonik üyesi olan Rorschach ismini Psikolojideki ünlü Rorschach deneyinden alıyor, maskesinden de anlaşılacağı üzere.
İlk olarak 86'da görünen bu karakter, suçlulara olan acımasızlığıyla biliniyor.
Zack Snyder'in 2009 yapımı Watchmen filminde Jackie Earle Haley inanılmaz bir şekilde canlandırmıştı karakteri.
Fakat beni filmde en çok etkileyen o soğukkanlılığın ve acımasızlığın altındaki felsefi düşünceleri. Birde onu ölüme götüren kararlılığı ve cesareti.
2 - V
1982'de yaratılmış bir Vertigo karakteri olan V'yi, bende dahil pek çok kişinin 2005 yapımı V For Vendetta filminden tanıdığına eminim. Oldukça sıradışı bir karakter olan V'nin asıl çekici yanı ne gücü ne kostümü ne de ekipmanı.
Onun olayı fikirleri ve derin anlamlarla yüklü zihni. Gelmiş geçmiş en derin, en anlamlı karakter gelişimlerinden birine sahip olan bu karakter, kesinlikle çizgiroman evreninin "renkli ve eğlenceli" ya da "karanlık ve kanlı" kavramlarından çok daha olgun bir noktada. Politik fikirlerde.
Eşitlik, özgürlük, adalet.
O bu kavramlarla kendini buluyor. Ve bunu sağlayabilmek için şiddeti ve kaosu kullanmaktan hiç de geri durmuyor.
Ünlü bir alıntıyla bitirelim. Onun maskesinin altında bir fikir var. Ve fikirler kurşun geçirmez.
1 - Deathstroke / Slade Wilson
Bence bu sonucu hepiniz tahmin etmişsinizdir az çok.
Çok uzun açıklamaların lüzumu yok.
Ne demişler?
Deathstroke the Terminator.
Gezegendeki en korkunç badass.
Sizin en sevdiğiniz 3 anti-kahraman kim? Yorumlarınızı bekliyorum.
Sonra ki bölümde görüşmek üzere!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DC EVRENİ
Non-FictionDC evreniyle ilgili gelişmeleri, haberleri ve bilgilendirmeleri tam anlamıyla takip etmek istiyorsanız doğru yerdesiniz. Karakter analizleri, film, dizi ve çizgi roman incelemeleri, anketler, teoriler, DC hakkında bilmedikleriniz, benim yorumlarım v...