Karakter Analizleri #4 : Green Lantern (Hal Jordan)

3.3K 44 17
                                    

Merhaba, arkadaşlar.
Oldukça uzuuun bir aradan sonra karakter analizlerine devam ediyorum.

Dostum zatengidiyordum 'un
isteği üzerine sırada Green Lantern / Hal Jordan var.

Başlamadan önce listemize bakalım ;

Nightwing,
Artemis Crock,
Harley Quinn,
The Joker,
Martian Manhunter,
Zatanna,
Vixen.

Arkadaşlar, bu karakterleri zaten sizler seçtiniz, bu nedenle şimdilik lütfen daha fazla istemeyin. Daha zar zor 4'e geldim gördünüğüz gibi, sizi bekletmek istemem.

Başlayalım.

Green Lantern Corbs olayına fazla girip çok uzatmak istemiyorum, Hal Jordan'ı anlatacağım. Zaten istek bu yöndeydi.

***

Green Lantern ilk olarak 1940'ın Haziran ayında olarak ortaya çıkmıştır.

Bu arada "Green Lantern" ismi yalnızca 1 kahramanın ismi değil, birden fazla kahramanın sahip olduğu ünvandır.

Tüm Green Lantern'lar ;

Alan Scott
Hal Jordan
Guy Gardner
John Stewart
Kyle Rayner
Jade
Sinestro
Simon Baz

Not 1 : İlk Green Lantern, Alan Scott'tır. Green Lantern'ın en bilinen yüzü Hal Jordan'ken, Jordan'dan sonra en sevilen GL ise John Stewart'tır.

John Stewart DC Comics'in ilk siyahi kahramanı olarak da tanınır.

Not 2 : Arkadaşlar Green Lantern gerek DC Evreni gerek de Adalet Birliği adına çok önemli bir karakterdir.(yada karakterler diyeyim)

***

Jordan'a geçmeden önce kısa şekilde Green Lantern'ı da anlatayım. (TR : Yeşil Fener)

OA adında bir gezegende merkezi bulunan, tüm galaksiyi koruma amacıyla kurulmuş bir birliktir "Green Lantern Corbs"

(The Guardians ve güç kaynağı da OA'da bulunur)

Green Lantern'lar toplam 3600 sektörü korurlar.

İrade gücüne dayalı yüzüklere sahip kişilerden oluşur.Bu kişiler insan,uzaylı gibi farklı türden bireyler olabilir.

Yeminleri sırasında yüzüklerini "yeşil fenere" dokundurarak süreci tamamlarlar ve tamamen bir Yeşil Fener'e dönüşürler. (Bunu iyi anlamak için Justice League'in birinci sezonundan "In Blackest Night" ve "In Blackest Night Part II" bölümlerini izlemenizi öneririm.)

Belirli periyotlarda yüzüklerini fenere dokundurarak tekrar şarj etmeleri gerekmektedir. Yüzük sahibinin ölüme yaklaştığını anlaması sırasında, yüzüğe verdiği "seç" komutuyla yeni Green Lantern seçilir ve yemin işlemi yapılır.

Yemin demişken, işimi yarım yapmış olmayayım ;

"in brightest day, in blackest night,
no evil shall escape my sight
let those who worship evil's might,
beware my power... green lantern's light!"

"En aydınlık günde, en karanlık gecede
Hiçbir kötülük gözümden kaçmayacak
Şeytani güce tapanların korkmasına izin ver,
Benim gücümden... Yeşil Fenerin Işığından"

Burası bu kadar, gelelim Hal Jordan'a...

Hal Jordan ilk 1959'ta ortaya çıkmıştır. Green Lantern'ın en popüler ve bilindik yüzüdür.

IGN'nin 2011'de yaptığı " En iyi 100 Çizgi Roman Kahraman" listesinde 7.seçilmiştir.

HİKAYESİ

Green Lantern Corbs. galaksiler arası düzen koruyucu bir birlikti. Bir tür polis de diyebilirsiniz aslında.
Bu birliğin bir üyesi olan Abin Sur, ölmeden önce dünyaya düşmüş ve güç yüzüğünü, bu göreve layık görülen Hal Jordan'a aktarmıştı.

Bu şekilde Hal, dünyanın da içinde bulunduğu 2814. Sektör'ün "Green Lantern"ı haline gelmişti.

Zamanla, Justice League'in de önemli bir üyesi haline gelmişti.

Harold "Hal" Jordan, normalde Coast City'de yaşayan ve Ferris Aircraft'de test pilotluğu yapan biriydi. Babası o daha küçükken, bir uçak kazasında ölmüştü. Bundan çok etkilenen Hal babası gibi bir pilot olmuştu.

Hal her zaman korkuyu yenebilen biri olmuştur. Green Lantern olarak gücünü iradesinden aldığı için, bu onun için avantajdı. Çünkü korku iradeyi daima güçsüzleştirir.

Jordan'ın zamanında "Parallax" ve "The Spectre" olmuşluğu bile vardır. Bu sebepten oldukça ilginç ve benzeri olmayan bir karakterdir.

ÖZEL GÜÇLERİ VE YETENEKLERİ

Yüzükle birlikte, uçabilir, zihniyle değişik objeler yaratabilir.
Yarı dayanıklılığa sahip olur.

Diğer Green Lantern'lar gibi güçleri "irade gücünden" gelir. Yani iradesi ne kadar güçlüyse yarattığı objeler o kadar sağlam olur.

AYRICA

Her fener "yeşil" değildir. Farklı renklerde fenerler de vardır.

Kırmızı = Öfke
Sarı = Korku
Mavi = Umut
Siyah = Ölüm
Beyaz = Hayat
Pembe = Aşk
Turuncu = Açgözlülük

BULUNDUĞU YAPIMLAR

Animasyon diziler

The Superman&Aquaman : Hour Of Adventure
Super Friends
Duck Dodgers
Superman : The Animated Series
The Batman
Batman : The Brave and the Bolt
Young Justice
Green Lantern : The Animated Series
Mad

Diziler

Legends of the Superheroes (1979)

Animasyon Filmler

Justice League : The New Frontier
Green Lantern : First Flight
Justice League : Crisis on Two Earths
Justice League : Doom
Justice League : The Flashpoint Paradox
Lego Batman
Justice League : War
The Lego Movie
Justice League : Throne Of Atlantis

Filmler

Green Lantern (2011) - Ryan Reynolds

DC Sinematik Evren ;

Arkadaşlar bir bölümde Chris Pine'nin canlandıracağını söylemiştim. Üzülerek söylüyorum ki o yalnızca bir iddiaymış ve Chris Pine, Wonder Woman filminde Steve Trevor karakterini canlandıracakmış... Üzgünüm bunun için, her kaynağa güven olmuyor.
Green Lantern Corbs'ta John Stewart rolü için ünlü oyuncu Tyrese Gibson düşünülüyormuş, bunu da söylemiş olalım. Hadi hayırlısı....

Not : Justice League çizgi dizisinde Green Lantern olarak John Stewart bulunuyor.

Yazar'ın ricası notu : N'oldu arkadaşlar? Küçük bir ara vereyim demiştim pişman oldum.
Ölüm Darbesinde okunma vote şu an yerlerde. İlk bölüme gösterdiğiniz ilgiyi son bölümlere de göstereceğizi umuyorum, inanıyorum ve teşekkür ediyorum şimdiden.
Unutmayın, her türlü eleştiriye açığım. Yanlışım varsa düzeltin, öneriniz varsa belirtin lütfen.

Bir sondaki bölümde görüşmek üzere...

DC EVRENİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin