Merhaba arkadaşlar,
İlk olarak, geçen bölümlerde Constantine geri döndü demiştik. Bununla ilgili yeni bir bilgi ulaştı elimize.
Bildiğiniz üzere Thea, Lazarus Pit'e atıldığında tam olarak ölmemişti.
Sara ise kesin olarak ölü atılacak ve bunun olumsuz sonuçları olacak. Constantine ise bu sonuçlara yardımcı olmak için Team Arrow'a katılacak.Gelelim konumuza. Neden bahsedeceğimi söylemiştim.
Son zamanlarda "DC vs Marvel"dan çok "Superman vs Batman" görüyorum ve yapılan yorumlar beni rahatsız ediyor.
Batman'e taparcasına, bilgisizce yapılan çoluk çocuk yorumları beni rahatsız ediyor. İnsanları Batman gibi harika bir karakterden soğutuyorlar.
Lütfen Batman, Deadpool gibi karakterleri bu insanların ağzına sakız etmeyin. Eminim, bu konuda çoğunuz katılacaktır buna.
Neyse sapmayalım konudan.
Bugünün konusu şu : NEDEN SUPERMAN'DEN NEFRET EDİLİYOR? (genelde Türkiye'de olan birşey bu. Dünyada en sevilen kahramanlardan biri)Madde madde açıklayıp, cevap vereceğim.
1) ÇÜNKÜ ÇOK GÜÇLÜ? Abi adam herşeyi yapıyor yav. Süper hızı var, süper gücü, dayanıklılığı var, uçabiliyor, gözünden ışın saçabiliyor, nefesi dondurucu, çok iyi duyup görebiliyor falan filan.
Cevap : Tamam güçlü de bu bir sebep mi yani?
Sanki başka neden bulamamışlar anasını satayım. Mantığa bak.
Üstelik adam, sıralama olarak 66.Yanlış duymadınız, Superman DC Evreninin en güçlü 50 karakteri arasında bile değil.
O zaman o 65 karakterden ölümüne nefret edersiniz artık.
***
2)ÇÜNKÜ GERÇEKÇİ DEĞİL? Yav o ne öyle çocuk kandırır gibi. Süper güçler felan. Az gerçekçi olun. Batman o yüzden en sevdiğim kahraman.
Cevap : Aklını yiyeyim senin. Burası çizgi roman evreni. Biz gerçeklerden sıkılıp bu evrene tutunuyoruz. Yani herşey doğaüstü, herşey fantastik burda. Batman'in bir sayıda tanrı olduğunu biliyomusun? Batman'in çoğu düşmanının da "gerçekçi" tanımına girmediğini biliyor musun?
***
3)ÇÜNKÜ GÖZLÜK? Adam bir gözlük takıyor kimse onu tanıyamıyor, olaya bak!
Cevap : Bunu söylemeden önce hiç araştırdın mı? Hayır.
Taktığı gözlük Kripton'dan gelen uzay gemisinin maddesinden yapılıyor.Hipnoz yeteneği var yani. Onu olduğundan farklı görüyor herkes bu sayede. Üstelik sanırsam kaslarını falan da içe çekiyormuş. Yani insanlar Clark Kent'i ufak tefek, seyrek saçlı ve işinde gücünde bir adam olarak görüyor.Mesela sana mahallendeki Necmi Abi aslında Superman deseler inanır mısın?
***
4)ÇÜNKÜ SUIT? Adam mavi taytın üzerine kırmızı don giyiyor.O ne ya? Üstelik semboldeki basitliğe bak "S". Süpermenin baş harfi.
Cevap : 1933'te yaratılmış karakter. Belki o zamanın moda anlayışı öyleydi. Bize şu an nasıl havalı gelen şeyler varsa, belki o zamanda öyleydi. Üstelik bu yüzden Sup'a çamur atan Batmanciler ; Batman'de gri taytın üzerine siyah don giyiyordu. Ama kırm... ne farkeder? Don dondur, tayt tayttır.
Üstelik New 52 ve Man Of Steel kostümünün harika olduğu inkar etmeyin. Don olayı falan yok, içiniz rahatladı mı?
Bunlar kahraman, kardeş. Sürekli kıyafetleri, stilleri değişir.
Üstelik o "S" sembolü Superman'in baş harfi değil. Geldiği gezegen olan Kripton'da umudun simgesi. Aile sembolleri gibi birşey ayrıca.5) ÇÜNKÜ INJUSTICE? Adam Oliver'ı öldürdü. Dünyayı ele geçirdi falan filan
Cevap : Öncelikle bildiğim kadarıyla ana evrende değil. Yanlışım olabilir.
Bi çizgi roman sayısında Flash'dan soğursun, birinde Batman'den nefret edersin, birinde Wonder Woman'a kin güdersin. Olur böyle şeyler. O zaman bende Arrow'da Slade Moira'yı felan öldürdüğü için tümüyle Deathstroke karakterinden nefret edeyim. Saçma.
Üstelik birine hamile karısını öldürtürseniz ve onun dolayısıyla şehrini nükleer bombayla yok ederseniz ve o adam hala aynı kalırsa, sorun var demektir.Elim yoruldu -_-
Umarım anlatmak istediğim noktayı anlatabilmişimdir. Umarım sebepleri ve cevapları iyi bir şekilde izah edebilmişimdir ve umarım gereksiz Superman nefretini bir nebze de olsa azalabilmişimdir. Tabiki sizin kararınız ama ben sadece bu sebeplerin saçma olduğunu belirtmek istedim.
Çok çok da sevdiğim bir karakter diyemem. Severim ama aşırı değil. Fakat haksızlık yapıldığı da gerçek.
Avukatı mısın? Da diyebilirsiniz , DC Evreni için yaptığım paylaşımlardan sonra malzeme yavaş yavaş azalıyor. Bende aklıma yatanları yazıyorum.
Medyada Superman'in en harika 11 yumruğu ve başarılı bi resim.
Not : Whatsapp grubumuzda ortam çok iyi. Sonra "niye söylemediniz abi" olmasın.
Sonraki bölümlerde görüşmek üzere...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DC EVRENİ
No FicciónDC evreniyle ilgili gelişmeleri, haberleri ve bilgilendirmeleri tam anlamıyla takip etmek istiyorsanız doğru yerdesiniz. Karakter analizleri, film, dizi ve çizgi roman incelemeleri, anketler, teoriler, DC hakkında bilmedikleriniz, benim yorumlarım v...