Alarm telefon bimbit milik Eldian berbunyi menandakan masuknya azan subuh. Alarm itu dimatikan lalu memandang Dhia yang berada dipelukkan.
"Sunshine, wake up." Kejut Eldian sambil menyelit rambut Dhia ke telinga.
"Wake up my sunshine." Ujar Eldian lagi. Dhia membuka mata.
"Hmm ngantuk." Dhia menyembam wajah dileher Eldian.
"Bangun lah kita mandi wajib solat subuh lepas tu siap-siap sebab hari ni kita sanding." Kata-kata Eldian membuatkan wajah Dhia segar.
"S-sanding? Kita?" Tanya Dhia. Eldian mengangguk.
"Ye sunshine. Kita. Kita kan tak pernah sanding. So today is the day." Kata Eldian. Dhia mengerut dahi.
"Abang tak payah lah, kita pun dah ada anak kan nanti Dhika meragam siapa nak jaga." Kata Dhia. Eldian memegang tangan Dhia.
"Abang ambil sunshine cara terpaksa, jadi biar lah abang adakan majlis sanding untuk kita. At least ada memori kita sama-sama." Kata Eldian. Dhia terharu.
"Abang dah ready semua ke?" Tabta Dhia. Eldian mengangguk.
"Dhika pun kita bawa naik pelamin." Kata Eldian. Dhia senyum.
"Terima kasih abang." Dhia memeluk Eldian. Eldian tersenyum.
"Jom mandi siap-siap." Kata Eldian. Dhia mengangguk.
"Abang mandi dulu, Dhia nak tengok Dhika." Kata Dhia lalu berura-ura untuk jalan ke bilik Dhika. Pantas Eldian menarik pinggang Dhia.
"Subuh subuh ni dia tak bangun jom mandi." Kata Eldian lalu mendukung tubuh Dhia.
"ABANG!"
Dhia memandang dirinya di cermin. Gaun simple mengikut bentuk badan tetapi tidak terlalu ketat berwarna putih sesuai dengan dirinya.
"Cantiknya diaa." Usik Isabella yang mengenakan gaun kembang berwarna royal blue.
Sememangnya tema mereka putih dan royal blue.
"Alah kau ada je nak usik aku." Kata Dhia.
Tiba-tiba pintu diketuk lalu terpancul wajah Nayra.
"Assalamualaikum." Nayra masuk mendukung Dhika ditangan kanann dan bunga tangan diuntuk Isabella disebelah kiri.
"Nah ni untuk kau." Kata Nayra lalu memberikan bunga tangan kepada Isabella.
"Terima kasih." Isabella senyum sekilas.
"Nah ni untuk kau." Diberi Dhika kepada Dhia. Dhia tersenyum.
"Comelnya anak ibu." Melihat Dhika berpakaian sut putih membuatkan Dhia tersenyum. Dhika tertawa suka melihat ibunya.
"Girls ready?" Tersembul wajah Adrian di hadapan pintu.
Mereka keluar dari bilik itu. Dari jauh telah terlihat suami masing-masing segak memakai sut.
"Astagfirullahaladzim Dhia. Pegang aku, aku nak pengsan." Kata Isabella. Dhia tertawa.
"Bongok lah kau ni." Kata Dhia dengan sisa tawanya.
Mereka berdua berdiri di hadapan suami masing-masing.
"Cantik juga kau ni minah kopi." Ujar Yusof. Isabella menjeling.
"Mamat beguk." Kata Isabella. Yusof tertawa.
"Sunshine cantik sangat hari ni." Kata Eldian sambil mengusap wajah Dhia. Dhia tersenyum.
"Abang yang buat Dhia cantik." Kata Dhia. Eldian senyum manis.
"Elelelelele comelnya anak daddy sorang nii." Pipi Dhika dicubit perlahan. Dhika tertawa suka.
YOU ARE READING
HIS PAST:ELDIAN AMIR(COMPLETE)
Random[C O M P L E T E] "you're my first love and you always win in my heart." Eldian Amir, seorang jejaka dingin, tidak melayani wanita. Bekerja keras dalam syarikatnya sendiri. Nur Dhia Zafira, gadis yang dulunya playgirl dan mampu mematahkan hati Eldi...