Eldian membuka mata, terasa berat kepalanya ingin memikirkan apa yang sedang terjadi.
Tangan terikat, mulut tertutup. Otak sedang memproses semuanya.
"Good morning Sir Eldian Amir." Seorang lelaki tertawa kecil.
"S-siapa kau?" Tanya Eldian. Lelaki itu berdiri di hadapan Eldian.
"It's me." Topeng muka dibuka lalu tersenyum sinis. Eldian memandang tajam wajah itu.
"Hurm, tak sangka lepas Dhia mati kawalan rumah kau dah tak ketat. Maybe kau lupa yang kau ada anak and bini lagi satu." Kata Qaf lalu menarik Mia keluar dari satu bilik dan menolak tubuh itu di hadapan Eldian.
"Argh!" Mia berdengus kesakitan. Tangisan kuat Dhika kedengaran.
"Shhhh mummy's here." Ujar Mia menenangkan Dhika.
"Kau nak apa!? Lepas kan anak and isteri aku! Kau dah bunuh Dhia apa lagi kau nak!?" Jerkah Eldian. Qaf tersenyum.
"Aku nak kau mati. Aku benci kau! Dari dulu lagi kau selalu menang and sampai satu masa aku upah Dhia untuk buat kau jatuh cinta kat dia. At first aku tahu Dhia takkan berjaya but lama-lama she did it. Aku bangga dengan dia tapi aku jadi marah sangat bila dia kata dia cinta kau!" Kata Qaf lalu mengeluarkan pistolnya.
Eldian tergamam mendengar itu. Jadi selama ni Dhia juga menyayanginya.
"Lepas bertahun dia tinggal kau dia still sayang and cinta kau sampai hari ni! Dia tak sedar langsung boyfriend dia masa tu aku!" Kata Qaf.
"Takpe hari ni aku bagi kau terseksa sikit. Kau akan mati bersama anak and bini kau ni or aku patut bunuh anak kau dulu?" Tanya Qaf sambil tersenyum sinis.
"KAU JANGAN SENTUH DHIKA!" jerkah Eldian. Qaf tertawa.
"Relax, aku takkan bunuh anak aku. Anak kau yang aku maksudkan adalah nii." Tubuh Mia ditarik lalu pistol diacukan pada perut Mia.
"Qaf, i-i merayu please don't kill my baby please." Mia merayu pada Qaf.
"Hmm okey laa i bagi you masa untuk say goodbye to your baby. Maybe i bagi masa 5 hari cukup kan?" Kata Qaf. Mia menggeleng menangis.
"Okey talk to each other after 5 hari I datang balik okeyy." Qaf menolak ke tepi tubuh Mia lalu beredar.
Mia terus memeluk tubuh Dhika lalu berjalan ke arah Eldian.
Dhika diletak ke tepi lalu membuka ikatan tangan pada Eldian. Mia memeluk Dhika semula lalu masuk ke dalam dakapan Eldian.
"El...what should we do?" Tanya Mia, nampak hampir putus asa di situ.
"Mia pandang aku." Pipi kepala Mia didongakkan. Mia memandang Eldian dengan mata berkaca.
"Aku janji aku akan lepaskan kau dari semua sengsara ini. Aku janji kau bahagia. Aku janji." Ujar Eldian lalu mencium dahi Mia. Mia memejam mata.
Tiba-tiba pintu terbuka, masuk seorang lelaki berpakaian hitam dan bertopi menutup muka.
Pintu bilik itu ditutup kembali lalu lelaki itu menghampiri Eldian, Mia dan Dhika.
Topi itu dibuka lalu diletakkan ditepi.
"Nick?" Ujar Eldian dan Mia serentak.
"Shhh jangan bising. Macam ni cerita dia. Semalam waktu budak budak Qaf ni masuk mansion Sir, bodyguard kita semua pengsan. Cuma waktu tu saya baru sampai mansion sebab saya settlekan masalah dengan family saya. Sampai je sana saya tengok Sir, Puan Mia dan Tuan Muda Dhika dah kena angkut. Jadi saya follow kereta tu and berpura-pura jadi anak buah diaorang." Ujar Nick panjang lebar. Eldian menganggur kepala.
YOU ARE READING
HIS PAST:ELDIAN AMIR(COMPLETE)
Random[C O M P L E T E] "you're my first love and you always win in my heart." Eldian Amir, seorang jejaka dingin, tidak melayani wanita. Bekerja keras dalam syarikatnya sendiri. Nur Dhia Zafira, gadis yang dulunya playgirl dan mampu mematahkan hati Eldi...