DUNIA KEDUA 🍂

13.1K 532 18
                                    

Alur novel untuk dunia kedua ialah berlatar belakang kan zaman kuno, yang mana sistem kasta digunakan

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.


Alur novel untuk dunia kedua ialah berlatar belakang kan zaman kuno, yang mana sistem kasta digunakan. Bermula dari kaisar hingga ke sistem perbudakkan. Alur cerita iaitu mengisahkan tentang "Kaisar untuk Anna" di sebuah kekaisaran terdapat seorang kaisar tiran yang berwajah bak dewa yunani tetapi bersikap kejam, dingin tetapi baik dan adil kepada rakyat. Bermula kisah sang kaisar bernama Giovandra Bernandent berumur 30 an tetapi masih belum bernikah kerana sifat nya yang tidak tersentuh dan hati yang beku tidak mudah luluh hingga sang kaisar bertemu seorang gadis yang cantik dan anggun bernama Anna andine. Merupakan anak dari seorang Marquees. Pertemuan mereka di sebuah perburuan di mana Anna menolong sang kaisar Giovandra yang terluka akibat anak panah tersesat oleh musuh puak sihir hitam. Di situ hati beku milik sang kaisar tertarik kerana sikap lemah lembut dari Anna dengan wajah yang cantik membuat hati yang lama membeku itu mulai mencair. Di mana datang antagonist adalah Leonard andine merupakan saudara tiri sang protagonist iaitu Anna andine. Dia merupakan anak kandung sang marquees yang di kurung di dalam istana dingin kerana dipercayai Leornard adalah cacat tidak seperti lelaki yang normal. Suatu hari, Leonard memilih untuk kabur dari istana kerana penasaran dengan dunia luar dan cemburu dengan saudara tirinya, hingga dia berjalan di sebuah lorong sunyi dan melihat sang kakak tirinya Anna andine sedang digang bang bersama para bandits. Di situ Leo ketahuan dan Anna yang takut kedoknya diketahui oleh orang-orang menjerit dan menuduh Leo yang berada di tempat itu sedang memperkosa nya. Di saat itu juga sang kaisar sedang berpatroli di kawasan tersebut dan mendengar teriakkan seseorang bergegas pergi ke tempat tersebut. Melihat seorang gadis yang dia tertarik baru-baru ini telah diperkosa dia dengan marah memenggal kepala Leonard tanpa siasat. Atas kejadian tersebut kaisar melamar Anna dan menikah kerana dia pun telah jatuh hati kepada Anna. Tetapi baru sebulan sang kaisar mati kerana sakit jantung dan Anna menjadi Permaisuri satu-satu nya di kekaisaran itu.

"Hoamm..panjang bener ya siri.. ngantuk deh" Jimie menguap sambil terkebil-kebil.

Capek-capek saya bercerita tuan, Humpp.. siri ngak like

"Aku tu udah tahu siri ceritanya, tapi kamu kasi tahu cerita nya sedetail ini.. aku jadi ngantuk.. makasih ya siri ku sayangggg jangan ngambek deh" pujuk jimie

Iya, ini kapan mau masuk ke novel tuan. Saya udah ngak sabar ni.

"Iya bentar napa.. aku mau nanya dulu dong, jadi aku tuh antagonist kan? nama Leonard kan?" tanya jimie beruntun

Iya tuan, anda saudara tiri si nenek lampir itu tuan.

"Okay baiklah, pindahkan aku sekarang siri."

Baik tuan.

DUNIA KEDUA DI MULAI DENGAN KIRAAN LIMA.

1

2

3

4

5

TIME TRAVEL UKE BINAL ( REVISI )Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang