BAB 14 |MARRY IS HIM OBESSION|

86 4 0
                                    

Tengku Matthew masuk ke dalam mansion dengan marah.



Tengku Marialand masuk ke dalam mansion dan dia berjalan ke arah Tengku Matthew yang berada di swimming pool.



"Matthew."Panggil Tengku Marialand dengan nada lembut.Dia tahu Tengku Matthew marah kepadanya.



Tengku Matthew menoleh ke arah Tengku Marialand.



"Kenapa mommy hantar Matthew belajar di sepanyol?Matthew nak belajar dengan Marry."Tanya Tengku Matthew dengan dingin.Dia tidak sangka Tengku Marialand akan hantar dia belajar jauh dairipada Tengku Marry.



"Mommy buat semua ini untuk Matthew dan juga Marry.Mommy tak nak anak mommy cederakan Marry atau orang lain."Jawab Tengku Marialand dengan nada lembut.Dia tidak mahu Tengku Matthew cederakan orang lain hanya kerana Tengku Marry.



"Matthew akan berlajar di sana.Tapi,Mommy jangan pernah fikir yang Matthew akan lupakan Marry.Matthew akan tunggu Marry dan Matthew tidak akan pernah lupakan Marry.Marry sahaja yang ada di dalam hati Matthew.Perempuan lain tidak akan pernah ada di dalam hati Matthew."Balas Tengku Matthew dengan dingin dan dia berjalan masuk ke dalam mansion.Dia tahu Tengku Marialand buat begitu supaya dia boleh lupakan Tengku Marry.Itu silap besar.Dia tidak akan pernah lupakan Tengku Marry.Dia hanya cintakan Tengku Marry sehingga dia mati.Hanya nama Tengku Marry yang ada fi dalam hatinya.



Tengku Matthew masuk ke dalam lift dan dia menekan button 11.Lift mula naik ke tingkat atas.



TING!



Tengku Matthew keluar dari lift dan dia berjalan masuk ke dalam bilik.







Tengku Marialand menghela nafas.Dia merasa tindakan dia membuat Tengku Matthew menjadi lebih teruk daripada sebelum ini.Tapi,Dia berharap yang Tengku Matthew akan lupakan perasaanya kepada Tengku Marry ketika di sepanyol.Dia berjalan masuk ke dalam mansion semula



Tengku Martilda datang ke arah Tengku Marialand yang berjalan masuk ke dalam mansion.



"Kenapa Maria hantar Matthew belajar di sepanyol?"Tanya Tengku Martilda dengan nada lembut.Dia tahu ada sesuatu yang tidak kena dengan Tengku Marialand dan Tengku Matthew.



"Matthew semakin obses dengan Marry.Maria terpaksa buat semua itu untuk selamatkan Marry.Maria tidak mahu Marry terluka."Jawab Tengku Marialand dengan perlahan.Dia berharap Tengku Martilda faham dengan tindakan yang dia buat.



"Maria,Mommy rasa tindakan kamu ini tidak betul.Niat kamu baik.Tapi,Cara kamu itu yang salah.Kamu pisahkan Matthew dengan Marry.Tindakan kamu ini lebih membuat Matthew semakin tidak mahu melepaskan Marry."Balas Tengku Martilda dengan nada lembut.Dia tahu niat anaknya baik.Tapi,Cara yang salah.



"Maria yakin yang Matthew akan lupakan perasaan dia kepada Marry di sepanyol.Di sana dia akan berjumpa dengan ramai kawan dan ada kemungkinan yang Matthew akan lupakan perasaan dia terhadap Marry."Balas Tengku Marialand dengan yakin.Walhal dia sendiri juga ragu dengan kata-kata dia ini.Dia sendiri tahu yang Tengku Matthew tidak lupakan Tengku Marry.Tapi,Dia berkata semua ini hanya untuk sedapkan hati Tengku Martilda.



"Kalau jodoh Marry adalah Matthew.Kamu tidak boleh buat apa,Maria.Kamu pisahkan mereka tetap mereka akan berjumpa suatu hari nanti."Balas Tengku Martilda dengan perlahan.Dia tidak mahu Tengku Matthew menjadi semakin teruk kerana berjauhan dengan Tengku Marry.



Tengku Marialand hanya diam.Dia tidak membalas apa-apa.



"Haih,Suka hati kamu la Maria.Mommy cakap kamu tak nak dengar."Balas Tengku Maritilda lagi dengan geleng kepala.Dia berjalan masuk ke dalam lift.



Tengku Martilda menekan button 11.Lift mula naik ke tingkat atas.



TING!



Tengku Martilda keluar dari lift dan dia berjalan masuk ke dalam biliknya.Dia sepatutnya balik ke mansionnya.Tapi,Dia malas pula ingin balik.Dia memutuskan yang dia akan tidur di sini malam ini.



Tengku Marialand hanya diam di bawah.Dia mengeluh kuat.Dia tidak mahu membuat apa lagi.Dia buat semua ini hanya kebaikan Tengku Matthew dan Tengku Marry.



Tengku Marialand masuk ke dalam lift dan dia menekan button 11.Lift Muka naik ke tingkat atas.



TING!



Tengku Marialand keluar dari lift dan dia berjalan masuk ke dalam bilik dengan berjalan perlahan.





Tengku Marry baring di atas katil sambil melihat video di youtube.Dia merasa gembira kerana dia sudah mendapat diploma.Tidak lama lagi dia akan mengambil master di University Oxfords.



Tiba-tiba,Tengku Marry memikirkan tentang Tengku Matthew.Dia merasa pelik kerana sebelum ini Tengku Matthew berkata yang Tengku Matthew ingin sambung belajar bersamanya di University Oxfords.Tapi,lain pula yang dikatakan oleh Tengku Marialand.



Tengku Marry bertambah pelik apabila mengingat yang Tengku Matthew hanya diam apabila Tengku Marialand mengatakan Tengku Matthew akan sambung belajar di sepanyol.Dia merasa ada sesuatu yang disembunyikan oleh Tengku Matthew dan Tengku Marialand.



Tengku Marry cuba berfikir positif tentang Tengku Matthew yang ingin sambung belajar di sepanyol.Dia kembali mendengar lagu di youtube.









Tengku Harry dan Edward duduk di kerusi sambil memandang fail-fail tentang kes penculikan.



"Harry."Panggil Inspektor Edward dengan perlahan.Matanya penat melihat fail-fail ini.Dia juga perlu rehat.



"Apa?"Tanya Inspektor Harry dengan nada dingin sambil matanya membaca isi fail.Kes yang dia sedang tanggani.Dia perlu selesai kes ini secepatnya.



"Kenapa dengan Matthew?Diam je tadi."Tanya Inspektor Edward dengan perlahan.Dia tidak mahu orang lain dengar percakapan mereka berdua.



"Dia nak sambung belajar dengan Marry.Tapi,Mommy dia hantar dia sambung belajar di sepanyol.Mommy dia dah daftarkan dia dekat University di sepanyol.Itu yang dia bad mood."Jawab Inspektor Harry sambil matanya membaca isi fail yang ada di atas mejanya.Dia hairan melihat kes penculikan yang kebanyakan mak ayah mangsa memberi anak mereka memakai emas dan berlian.



Edward mengganguk faham.Sekarang,Dia faham kenapa Tengku Matthew tiada mood ketika majlis graduation.



"Kes culik yang akan siasat ni kebanyakan mak ayah mangsa memberi mangsa mamakai emas dan berlian."Kata Inspektor Harry kepada Inspektor Edward yang berada di sebelahnya.Siapa je yang tak diculik kalau orang itu memakai emas dan berlain.



"Mak ayah sekarang ini memang beri budak-budak pakai rantai emas.Aku tak hairan kenapa budak-budak tu diculik."Balas Inspektor Edward sambil melihat ke arah Inspektor Harry yang kelihatan tenang tanggani kes penculikan seperti ini.



"Kes ini mudah je aku selesaikan.No plat ada dan saksi ada.No plat itu pula berdaftar.Cctv pun ada.Senang aku nak selesaikan."Kata Inspektor Harry dan dia menutup fail.Dia memandang ke arah komputer yang berada di depan matanya.Dia menjejaki no plat kereta yang dia dapat.Dia tersenyum apabila mendapat menjejaki di mana kereta itu berada.



Inspektor Harry dan Inspektor Edward bangun.Mereka berdua dan anggota polis yang lain mula mulakan misi menyelamatkan budak-budak yang menjadi mangsa penculikan.

Marry Is Him ObessionWhere stories live. Discover now