3 Hari Kemudian
Tengku Marry dan Tengku Matthew kembali ke perak.
Di dalam kereta,Suasana sunyi sahaja.Masing-masing diam.
"Lain kali Marry tengok dulu nak minum air apa.Jangan main minum je air yang ada di atas meja."Bebel Tengku Matthew sambil memandu kereta.
"Marry tahu.Marry bukan sengaja pun."Balas Tengku Marry dengan nada perlahan.Dia tidak tahu yang dia minum alkohol malam itu.Dia fikir air itu hanya air biasa sahaja.
Selepas itu,Tengku Matthew dan Tengku Marry kembali diam.
9 jam kemudian
Tengku Matthew menghantar Tengku Marry sehingga ke mansion.
Tengku Matthew keluar dari kereta dan dia membuka bonet kereta.Dia membawa bag Tengku Marry keluar.Dia membawa bag Tengku Marry masuk ke dalam mansion.
Tengku Marry keluar dari kereta dan dia hanya mengikuti langkah Tengku Matthew masuk ke dalam mansion.
Tengku Matthew keluar dari mansion Tengku Marry dan dia berjalan ke arah kereta.Dia masuk ke dalam kereta dan dia memandu balik ke mansionnya yang berada di sebelah mansion Tengku Marry.
Tengku Matthew keluar dari kereta dan dia berjalan masuk ke dalam mansion bersama bag.
Tengku Matthew berjalan ke arah lift dan dia masuk ke dalam lift.Dia menekan button 15 dan lift mula naik ke tingkat 15.
TING!
Tengku Matthew keluar dari lift dan dia berjalan masuk ke dalam bilik bersama bag di tangan.
Tengku Matthew masuk ke dalam bilik dan dia berjalan ke arah katil.Bag yang ada di tagannya diletakkan di atas sofa.
Tengku Matthew melihat ke arah pemandangan kota yang berada di tingkap bilik.Dia menjerit kuat di dalam bilik.
"Arghhhh!"Jerit Tengku Matthew dengan kuat.Dia memegang kepalanya yang merasa sakit.
Suara yang ada di kepala Tengku Matthew kembali muncul.
"Hahahhahaha."Suara di kepala Tengku Matthew ketawa sinis apabila melihat Tengku Matthew yang seperti orang gila.
"Kau nak apa?Hah?Kenapa kau muncul?"Tanya Tengku Matthew dengan nada marah.Dia mengetuk kepalanya di dinding.
"Aku dah cakap kan yang Marry tak cintakan kau."Balas Suara yang ada di kepala Tengku Matthew.Dia tidak menjawab soalan Tengku Matthew.
"HEY!KAU DIAM LA!KAU TAK TAHU APA-APA!"Jerit Tengku Matthew dengan nada kuat.Kepalanya muncul darah.Dia berhenti mengetuk kepalanya di dinding.
"Aku tak tahu apa-apa?Betul ke aku tak tahu apa-apa?Hahahahaha."Balas Suara itu dengan ketawa sinis.Dia tahu apa yang Tengku Matthew buat selama ini.
"Aku tahu apa yang kau buat selama ini."Kata Suara itu lagi dengan nada sinis.Dia suka melihat Tengku Matthew menjadi seperti orang gila.
"DIAM!KAU TAK WUJUD!KAU HANYA PERSONALITY AKU YANG LAIN SAHAJA!"Jerit Tengku Matthew lagi.Dia duduk di atas katil dan dia memegang kepalanya.Dia kembali teringat yang dia masih ada ubat yang Doktor Haris beri kepada dia.
Tengku Matthew bangun dari katil dan dia berjalan ke arah laci yang berada di almari di sebelah katil.Dia mencari ubat di dalam laci.
"JANGAN!"Jerit Suara yang berada di kepala Tengku Matthew.Dia menghalang Tengku Matthew daripada makan ubat itu.Jika Tengku Matthew makan ubat itu,Dia akan hilang.
Tengku Matthew mengambil ubat itu dan dia menelan 2 biji ubat yang Doktor Haris beri kepadanya.
Tiba-tiba suara yang berada di kepala Tengku Matthew diam.
Tengku Matthew tersenyum apabila dia tidak mendengar suara itu lagi.
Tengku Marialand yang mendengar jeritan Tengku Matthew hanya diam.Dia tahu Tengku Matthew sedang bercakap dengan suara yang ada di dalam kepala.
Tengku Marialand merasa kasihan dengan Tengku Matthew kerana Tengku Matthew mempunyai sakit DID.Dia berharap ubat yang Dokor Haris beri kepada Tengku Matthew berkesan.
BALAI POLIS IPOH,PERAK
Cif Inspektor Tengku Harry memandang tajam ke arah Inspektor Adrian.Dia tidak sangka yang Inspektor Adrian tahu tentang DIA.
"Kau fikir kau boleh sembunyikan tentang DIA daripada aku."Kata Inspektor Adrian kepada Cif Inspektor Tengku Harry yang berada di hadapannya ini.
Cif Inspektor Tengku Harry mengeluh perlahan.
"Aku bukan nak sembunyikan tentang DIA dairpada kau."Balas Cif Inspektor Tengku Harry dengan nada perlahan.Dia sememangnya ingin beritahu tentang DIA kepada Inspektor Adrian.Tapi,Dia tidak tahu bagaimana ingin beritahu tentang DIA kepada Inspektor Adrian.
"Kenapa kau tak tangkap je DIA?"Tanya Inspektor Adrian dengan nada kesal.Dia kesal kerana Cif Inspektor Tengku Harry berat sebelah.
"Kau fikir senang ke aku nak buat semua ini?Hah?"Balas Cif Inspektor Tengku Harry dengan nada marah.Bukan senang mahu tangkap DIA dan masukkan ke penjara.
"Semalam,Tambah lagi 1 korban yang mati dibunuh."Kata Inspektor Adrian kepada Cif Inspektor Tengku Harry.Dia hanya mahu beritahu Cif Inspektor Tengku Harry yang DIA adalah orang yang berbahaya.
Cif Inspektor Tengku Harry hanya diam apabila mendengar kata Inspektor Adrian.Dia mengeluh perlahan.
"Kiat perlu cari lebih banyak bukti tentang DIA.Kalau satu helai baju sahaja tak cukup untuk dijadikan bukti."Kata Cif Inspektor Tengku Harry pula dengan nada perlahan.Dia sememangnya ingin penjarakan DIA.Tapi,Bukti tidak cukup.
Inspektor Adrian hanya diam.Dia memandang sekeliling di dalam bilik kerja Cif Inspektor Tengku Harry.
Inspektor Edward yang berada di dalam bilik kerja Cif Inspektor Tengku Harry hanya diam.Dia duduk di sofa sambil dia membaca-baca fail yang dia sedang siasat ketika ini.
Inspektor Edward tahu yang Inspektor Adrian sedang marah dengannya.
Ash yang berada di sebuah bilik rahsia hanya diam.Dia memandang tajam ke arah lelaki yang terbaring lemah di atas lantai.
"Sampai bila kau nak kurung aku?"Tanya lelaki yang terbaring lemah di atas lantai.Dia tidak sangka yang Ash sanggup kurung dia di dalam bilik gelap ini.
"Aku tak tahu.Kalau kau nak keluar daripada sini kau cakap la dengan DIA."Jawab Ash dengan selamba.Dia makan nasi lemak di hadapan lelaki itu.
Lelaki yang terbaring di atas lantai hanya memandang sayu ke arah Ash.
"DIA masih berdendam dengan aku ke?"Tanya lelaki itu kepada Ash yang sedang makan nasi lemah dengan lahap.
"Kau rasa DIA berdendam dengan kau tak?"Tanya Ash pula.Soalan dibalas soalan.Dia kembali makan nasi lemak yang ada di dalam bekas kecil.
Lelaki itu hanya diam.Dia tidak menjawab soalan Ash.Dia menyesal kerana mencari masalah dengan DIA.Sudah bertahun-tahun dia dikurung di dalam bilik yang gelap ini.Dia kembali menangis.Dia rindu dengan keluarganya.
Ash hanya makan nasi lemak.Dia biarkan sahaja lelaki itu menangis.Malas dia melayan lelaki itu.Menangis sahaja setiap masa.
YOU ARE READING
Marry Is Him Obession
Misteri / ThrillerTengku Marry Scarlet dalah sahabat kepada Tengku Matthew Wolf dan dia juga sangat manja dengan Tengku Matthew Wolf.Dia adalah salah satu keluarga diraja.Dia mempunyai ramai peminat.Dia selalu dijaga oleh Tengku Matthew Wolf.Dia pernah bercinta denga...