BAB 43 |MARRY IS HIM OBESSION|

50 4 0
                                    

Tengku Marry tersenyum suka apabila dia melihat Tengku Matthew yang sedang memasak.Dia lapar.Tambah lagi hujan sedang lebat.



"Matthew."Panggil Tengku Marry dengan nada manja.Dia peluk Tengku Matthew dari belakang.



"Kenapa?Hmm."Tanya Tengku Matthew dengan nada lembut.Dia fokus memasak nasi beriani.Dia biarkan sahaja Tengku Marry memeluknya.



"Matthew pergi ke mana minggu depan?Marry nak ikut boleh?"Tanya Tengku Marry dengan nada manja.Dia ingin ikut Tengku Matthew pergi jalan-jalan.Dia bosan tinggal di mansion.Dia pun tidak sibuk dengan kerja ketika ini.



"Boleh.Matthew nak pergi ke Langkawi nak tengok project di sana."Jawab Tengku Matthew dengan nada lembut dan dia tersenyum kepada Tengku Marry yang berada di belakangnya.Dia kembali memamdang ke nasi yang dia masak.Masak sudah masak dan lauk juga sudah siap.Hanya perlu hidang sahaja.



Tengku Matthew hidang makanan di atas meja.



Tengku Marry membantu Tengku Matthew hidang makanan di atas meja.



"Matthew dah cakap jangan tolong Matthew.Tapi,Marry tetap nak tolong Matthew."Bebel Tengku Matthew sambil dia melihat ke arah Tengku Marry yang sedang duduk di kerusi di meja makan.



Tengku Marry hanya diam.Dia hanya abaikan sahaja apabila mendengar Tengku Matthew yang sedang membebel.Dia tidak sabar ingin makan nasi beriani yang dimasak oleh Tengku Matthew.



Tengku Matthew duduk di sebelah Tengku Marry.Mereka berdua menunggu Tengku Marialand dan Tengku Marryland turun ke bawah.





Tidak lama kemudian,Tengku Marryland dan Tengku Marialand turun ke bawah.Sememangnya ini mansion Tengku Marry.Tapi,Mansion Tengku Marry sudah seperti mansion Tengku Matthew dan Tengku Marialand sendiri.



Tengku Marialand dan Tengku Marryland duduk di kerusi di meja makan.Mereka berdua duduk di kerusi berhadapan dengan Tengku Marry dan Tengku Matthew.



Mereka berempat makan bersama-sama.Tiada percakapan ketika makan.Hanya sudu dan Harry sahaja yang berbunyi.



Selesai makan,Mereka berempat solat.Tengku Matthew menjadi imam.Yang lain menjadi makmum.



Selepas solat,Mereka semua duduk di ruang tamu sambil menonton movie barbie 2.



"Marry."Panggil Tengku Marryland dengan nada lembut.



Tengku Marry yang menontom movie menoleh ke arah Tengku Marryland.



"Ada apa mommy?"Tanya Tengku Marry dengan nada perlahan.



"Mommy nak tanya Marry sikit."Jawab Tengku Marryland dan dia memandang sekilas ke arah Tengku Matthew yang fokus melihat movie barbie.Dia memandang semula ke arah anak perempuannya.



"Bila Marry nak kahwin?"Tanya Tengku Marryland dengan nada lembut.Dia memandang tepat ke arah Tengku Marry.



Apabila mendengar soalan Tengku Marryland terus Tengku Matthew menoleh ke arah Tengku Marryland dan Tengku Marry.Dia hanya berpura-pura menontom movie barbie sahaja.



"Entah.Marry tak ada kekasih lagi."Jawab Tengku Marry dengan nada perlahan.Dia tidak terfikir lagi ingin berkahwin.Dia hanya fikir tentang kerja sahaja ketika ini.



Tengku Matthew yang mendengar jawapan Tengku Marry lega kerana Tengku Marry tidak ada kekasih lagi.



"Kalau mommy jodohkan Marry dengan seseorang.Marry nak tak?"Tanya Tengku Marryland lagi.Dia ada kawan business dan anak kawan dia itu seorang lelaki berumur 20 an.Sama seperti Tengku Matthew dan Tengku Marry.Dia terfikir ingin jodohkan Tengku Marry dengan anak kawan bussines dia itu.



Tengku Marry terkejut dengan soalan Tengku Marry.Dia tidak sangka yang Tengku Marryland mahu jodohkan dia.



Tengku Matthew juga tekejut dengan soalan Tengku Marryland kepada Tengku Marry.Dia juga tidak sangka yang Tengku Marryland mahu jodohkan Tengku Marry dengan seseorang.No!Tengku Marry hanya miliknya!Dia tidak akan biarkan Tengku Marry menjadi milik orang lain.Itu adalah kata-kata yang berada di hati Tengku Matthew.Dia hanya mampu ucapkan di dalam hati sahaja.



"No.Marry tak berminat mahu berkahwin.Marry tak bersedia lagi nak berkahwin."Jawab Tengku Marry dengan nada lembut.Dia sememangnya tidak berfikir tentang kahwin lagi.Dia hanya fokus kerja sahaja dulu.



Tengku Marryland hanya mengganguk faham.Dia memberikan senyuman manis kepada Tengku Marry.



"Maaf,Mommy.Marry Memang tak nak kahwin sekarang ini.Tiada niat nak kahwin pun."Tengku Marry meminta maaf kerana menolak untuk dijodohkan.



"Tak apa.Mommy faham."Balas Tengku Marryland dengan tersenyum manis.Dia faham yang Tengku Marry tidak terfikir lagi tentang kahwin.



Tengku Matthew lega apabila Tengku Marry menolak dijodohkan.Dia tidak perlu bersaing dengan orang yang akan jadi suami Tengku Marry.Dia sanggup singkirkan saingan dia dengan cara yang kotor.Bahkan dia sanggup kotorkan tangannya sendiri hanya untuk singkirkan orang itu.Sesiapa sahaja yang menjadi penghalang untuk dia dapatkan Tengku Marry,Dia akan hapuskan orang itu.



"Kenapa tiba-tiba mommy nak jodohkan Marry?"Tanya Tengku Marry dengan rasa hairan.Mana tidak hairan tiba-tiba sahaja Tengku Marryland ingin jodohkan dia.Padahal Tengku Marryland tidak kisah siapa yang dia akan kahwin suatu hari nanti.Tapi,Laim pula hari ini.Tiba-tiba sahaja Tengku Marryland ingin jodohkan Tengku Marry.Bukan ke pelik?



"Mommy nak cucu."Jawab Tengku Marryland singkat.Dia sememangnya ingin cucu.Kawan-kawan sebayanya sudah ada cucu hanya dia dan Tengku Marialand sahaja yang tiada cucu lagi.



"Mommy ambil la cucu angkat."Balas Tengku Marry dengan bersahaja dan dia kembali menonton barbie yang berada di kaca tv.



"Cucu angkat dan cucu sendiri tak sama."Balas Tengku Marryland dan dia memandang ke arah Tengku Marry yang sedang menonton filem barbie.



Tengku Marry hanya abaikan sahaja balasan Tengku Marryland.Dia tahu dia sudah berusia 26.Tapi,Dia belum mahu berkahwin lagi.Mungkin tahun depan dia akan kahwin kerana dia akan berkahwin pada umur 27 atau 28.Itu adalah target umur yang dia mahu berkahwin.









Tengku Marialand hanya diam sahaja mendengar perbualan antara Tengku Marryland dan Tengku Marry.Dia tahu bukan Tengku Marryland ingin cucu.Tapi,Tengku Marryland risau dengan keadaan Tengku Marry.



Tengku Marialand perlu jalankan rancangannya dengan segera.Dia tidak mahu legahkan lagi.Dia dapat lihat Tengku Matthew semakin obses dengan Tengku Marry.Dia perlu lakukan ini untuk Tengku Marry.Dia buat semua ini juga untuk Tengku Matthew.Dia sayangkan anaknya.Dia mahu anaknya sembuh.









Tengku Matthew hanya diam dan dia hanya tersenyum apabila Tengku Marry memeluk lengannya.Dia suka apabila Tengku Marry bermanja dengannya.Ikutkan hatinya dia hanya mahu Tengku Marry bergantung kepadanya.Dia hanya mahu Tengku Marry manja dengannya.Dia tidak mahu Tengku Marry manja dengan lelaki lain.







Selepas movie barbie,Mereka semua menonton movie thriller tentang pembunuhan bersiri.Tengku Marryland dan Tengku Marialand hanya biasa sahaja.Tapi,Kadang-kadang Tengku Marryland dan Tengku Marialand menutup mata apabila melihat adegan bahaya seperti yang melibatkan pisau dan lain-lain.







Tengku Marry memeluk Tengku Matthew ketika ada adegan bunuh.Manakala,Tengku Matthew hanya tersenyum suka apabila melihat adegan bunuh.Tengku Matthew tersenyum sinis melihat apabila melihat adegan bunuh.

Marry Is Him ObessionWhere stories live. Discover now