BAB 20 |MARRY IS HIM OBESSION|

117 5 0
                                    

2 Hari Kemudian



Tengku Matthew memandu hingga ke mansion Tengku Marry.Dia memandu masuk ke dalam kawasan mansion Tengku Marry.Dia parking keretanya.



Tengku Matthew keluar dari kereta dan lock keretanya.Dia berjalan masuk ke dalam kereta bersama telefon di tangannya.



Tengku Matthew membuka pintu dan dia masuk ke dalam mansion.Masuk sahaja di dalam mansion terus dia melihat bibik-bibik sedang mengemas mansion.



Bibik-Bibik yang berada di mansion hanya diam kerana mereka semua tahu siapa Tengku Matthew.Bukan Tengku Matthew tidak pernah datang ke sini sebelum ini.



Tengku Matthew masuk ke dalam lift dan dia menekan button 15.Lift mula naik ke tingkat atas.



TING!



Tengku Matthew keluar dari lift dan dia melihat Ash sudah berada di hadapan lift.



"Kenapa kau ada di depan lift?"Tanya Tengku Matthew dengan nada dingin sambil melihat ke arah Ash.Dia merasa ada sesuatu yang tidak kena.



"Saya sengaja menunggu Tengku Matthew datang ke mansion."Jawab Ash dengan menunduk.Dia takut apabila berhadapan dengan Tengku Matthew.



Tengku Matthew hanya menatap Ash dengan datar dan dia memandang sekeliling.Dia tidak melihat bayang-bayang Tengku Marry di situ.Dia memandang Ash semula.



"Di mana Marry?"Tanya Tengku Matthew dengan nada dingin.Dia merasa ada sesuatu yang Ash sembunyikan daripadanya.



"Di perpustakaan dengan..."Jawab Ash.Belum habis jawab Tengku Matthew sudah memotong apa yang dia ingin jawab.



"Dengan siapa?"Tanya Tengku Matthew dengan nada dingin.Dia memandang tajam ke arah Ash.



"Dengan Atlas dan Bravin."Jawab Ash dengan jujur.Dia takut ingin jawab Tengku Marry ada dengan siapa.Dia takut Tengku Matthew mengamuk.



Sebaik sahaja Tengku Matthew dengar jawapan Ash terus Tengku Matthew berjalan menuju ke perpustakaan yang berada di mansion.



Tengku Matthew masuk ke dalam perpustakaan dan dia melihat seorang lelaki yang berada di sebelah Tengku Matthew.Dia ingin marah.Tapi,Dia cuba tenangkan diri daripada marah.Dia berjalan menuju ke arah Tengku Marry sambil tersenyum manis.



"Marry."Panggil Tengku Matthew dengan nada lembut dan juga perlahan.Dia memandanh Tengku Marry dengan tersenyum.



Tengku Marry menoleh ke arah Tengku Matthew dan dia bangun dari kerusi.Bangun sahaja dari kerusi terus dia memeluk Tengku Matthew.Dia sangat rindukan Tengku Matthew.



Tengku Matthew membalas pelukan Tengku Marry.Sempat dia melihat lelaki yang duduk di sebelah Tengku Marry.Dia dapat lihat riak wajah lelaki itu seakan kecewa dan seakan cemburu dengan dia dan Tengku Marry.


















Atlas menoleh ke arah lelaki yang memanggil nama Tengku Marry.Dia terkejut apabila melihat Tengku Marry memeluk lelaki itu.Dia kecewa dan cemburu apabila Tengku Marry memeluk lelaki itu.Entah kenapa,Hatinya sakit apabila melihat Tengku Marry berpelukan dengan lelaki lain.



Bravin perasan riak wajah Atlas.Dia menyepak kaki Atlas yang berada di bawah meja.



Atlas menoleh ke arah Baravin.Dia tahu kenapa Bravin menyepak kakinya.Dia hanya tersenyum kelat kepada Bravin.









Tengku Marry melepaskan pelukannya dengan Tengku Matthew.



"Bila Matthew sampai?"Tanya Tengku Marry dengan nada lembut.Dia senyum kepada Tengku Matthew.



"Baru je."Jawab Tengku Matthew dengan nada lembut.Dia menoleh ke arah dua lelaki yang berada di kerusi.



"Korang berdua siapa?"Tanya Tengku Matthew kepada dua orang lelaki yang berada di kerusi.Dia sudah tahu siapa dua lelaki itu.Tapi,Dia sengaja bertanya begitu.



"Diorang berdua anggota kumpulan Marry.Sebelah Marry nama dia Atlas dan di depan Marry nama dia Bravin."Jawab Tengku Marry dan dia juga jelakan siapa Atlas dan Bravin.Dia duduk kembali di di kerusinya.



Tengku Matthew juga duduk di sebelah Tengku Marry dan dia menolak kerusinya di duduk di Sebelah Tengku Marry supaya dia lebih dekat dengan Tengku Marry daripada Atlas.Nampak sangat yang dia cemburu dengan Atlas.



"Korang berdua memang asal sini ke?"Tanya Tengku Matthew kepada Atlas dan Bravin.Dia mengambil kertas kumpulan dan dia berikan kepada Tengku Marry.



"Saya dan Atlas asal Malaysia.Tapi,Ayah kami berdua asal sini."Jawab Bravin dan dia juga jawab dari pihak Atlas.Dia melihat Atlas hanya diam sambil melihat bunga-bunga yang berada di dalam laptop.



Tengku Matthew mengangguk faham.Dia melihat ke arah Atlas sekilas dan dia kembali melihat ke arah Tengku Marry yang sedang baca sesuatu di kertas.



Tengku Marry memberi kertas apa yang dia tulis kepada Bravin dan Atlas.



"Nama aku Matthew Wolf.Tentu korang berdua dah tahu nama aku sebab Marry dah panggil nama aku Matthew tadi kan.Korang berdua panggil aku Wolf je sebab nama Matthew tu Marry dan keluarga aku je boleh Panggil."Kata Tengku Matthew kepada Bravin dan Atlas yang sedang melihat ke arah kertas yang diberikan kertas oleh Tengku Marry.Dia sengaja berkata begitu.Dia sengaja ingin sakitkan hati Atlas.



Bravin menoleh ke arah Tengku Matthew dan mengganguk faham.Sempat dia melihat muka Atlas.Dia dapat lihat muka Atlas yang sedang cemburu dengan Tengku Matthew.



"Wolf dah lama ke berkawan dengan Tengku Marry?"Tanya Bravin dan dia menyerah semua kertas yang berada di tangannya kepada Atlas.



Atlas mengambil kertas yang diberikan oleh Bravin.Tiba-tiba dia merasa panas ketika ini.aircord 18 celcius,Tetap dia merasa panas.Walhal bukan badannya yang panas.Tapi,Hatinya yang panas.



"Kami berdua dah kenal sejak kecil lagi.Sebelum lahir kami berdua sudah kenal.Mommy dan nenda kami berdua dah kenal lama dan kerana itu kami kenal berua kenal.Aku dengan Marry bukan berkawan.Tapi,lebih dari itu."Jawab Tengku Matthew dengan nada perlahan.Dia sengaja ingin tambah sakit hati Atlas.



Tengku Marry hanya diam dan membuat kerja yang ada di dalam laptopnya.Dia hanya mendengar apa yang Tengku Matthew berbual dengan Bravin dan juga Atlas.



Bravin hanya membalas dengan senyuman.Dia menoleh ke arah Atlas.Dia tahu apa yang Atlas rasa.Dia merasa lebih baik dia dan atlas pergi dari sini.



"Tengku Marry.Tengku Matthew.Kami berdua balik dulu.Nanti lambat mahu balik ke rumah.Lambat balik nanti mommy kami berdua marah."Kata Bravin yang bangun dari kerusi.Dia mengemas barang-barang dan dia berjalan keluar dari perpustakaan.



Tengku Marry hanya mengganguk faham.Sudah lama mereka bertiga berbincang di perpustakaan.



Tengku Matthew tersenyum sinis apabila melihat Atlas berjalan keluar dari perpustakaan.Dia tahu yang Atlas cemburu dengannya.



Selepas mengemas,Atlas berjalan keluar dari perpustakaan.Dia berlari mengejar Bravin yang ingin masuk ke dalam lift.Mereka berdua masuk ke dalam lift.Bravin menekan button 1.Lift mula turun ke bawah.Di dalam lift Atlas hanya diam tidak berkata apa.



TING!



Atlas dan Bravin keluar bersama dari lift dan mereka berdua berjalan keluar dari mansion Tengku Marry.

Marry Is Him ObessionWhere stories live. Discover now