BAB 35

4K 118 5
                                    

Hampir sebulan Aryan meninggalkannya tanpa khabar berita. Sudah berkali-kali dia menelefon tetapi Aryan tidak pernah menjawab panggilannya.

"Tiara okay??"

Satu suara mengejutkan Tiara yang termenung di tepi kolam.

"Eh akak, Tiara okay" Tiara tersenyum tawar, tipu lah kata okay. Baru hari ketiga jadi isteri, sudah ditinggalkan. Kini hampir sebulan batang hidung Aryan pun dia tak nampak.

"Nanti Aryan balik lah tu, dia takkan tinggal wife dia yang comel ni lama-lama" usik Tania, bahu Tiara diusap perlahan untuk menghilangkan kegusaran di dalam hatinya

"Na-....

Percakapan Tiara terhenti apabila menerima satu pesanan dari seseorang.

UNKNOWN
Your husband ni handsome lah, kalau I ambik you bagi tak??
✓✓

ME
Siapa ni??
✓✓

UNKNOWN
For you information, I and Aryan dah kahwin dkt sini sebab tu dia tinggal you lama-lama
✓✓

Berkaca mata Tiara membaca teks itu, betulkah apa yang diberitahu ini?? Tiba-tiba beberapa keping gambar dihantar. Gambar Aryan bersama Alice satu katil. Tiara menutup telefonnya lalu memeluk Tania yang berada di sebelahnya.

Tania juga melihat tetapi dia terkaku apabila melihat gambar Aryan tidur bersama Alice satu katil. Dia hilang kata-kata, dia cuba memujuk Tiara.

"Pahal ni??"

Tania memandang ke arah tiga jejaka yang baru muncul. Tania memberi telefon milik Tiara kepada Rayyan.

Rayyan mengerutkan dahinya, dia mengambil telefon itu lalu melihat satu-satu.

"Ryan ke tu??" Soal Andre

"Dari pandangan aku lah kan, gambar ni macam edit" kata Frank lalu memandang Rayyan

Rayyan diam tetapi matanya memberi isyarat kepada Frank dan Andre untuk bertemu di bilik kerjanya.

"Selagi tak tahu gambar ni betul ke tak, jangan percaya bulat-bulat. Aku kenal Ryan macam mana dia tak akan buat kerja bodoh tu lagi-lagi dia tu dah kahwin" ujar Rayyan lalu beredar dari situ

"Pergi masuk dalam, aku tahu kerja siapa"

Tania mengangguk, dia menolong Tiara untuk bangun. Perlahan-lahan dia membawa Tiara masuk ke dalam.

Rayyan cuba menghubungi Aryan tetapi Aryan tidak menjawab.

"Kau fly Itali harini jugak" arah Rayyan kepada Frank

Frank mengangguk

"Aku??"

"Kau pun ikut Frank, aku tak boleh nak pergi kalau aku pergi Tania dengan Tiara tak ada yang nak jaga"

Andre mengangguk faham, mereka berdua pergi meninggalkan Rayyan.

Di sisi lain pula, Tania memujuk Tiara.

"Percayakan Aryan Tiara. Akak pasti dia tak buat perkara terkutuk tu walaupun dia seorang ma-

"Dia seorang apa??"

"Tak ada apa-apa lah" Tania menghembus nafas lega, kalau dia tidak teringat dengan larangan Rayyan sudah pasti dia sudah terlepas kata

"Ada apa-apa yang kak Nia sembunyikan ke?? Kenapa kak Nia macam tahu something"

MY HUBBY MR. MAFIA [ C ]Where stories live. Discover now