BAB 38

4.1K 139 7
                                    

Aryan berdiri di hadapan cermin sambil membetulkan tali lehernya. Tiara ingin membantu namun tangannya di tepis kasar. Aryan menjeling tajam ke arah Tiara.

"Kau boleh duduk diam tak??"

Senyap

"Serabut aku tengok kau ni"

Tiara tersentak, dia memandang kepergian Aryan dengan pandangan kosong. Dia turut mengikuti Aryan dari belakang dengan perasaan yang sedih. Kata yang dilontarkan oleh Aryan itu tadi sungguh membuatkan hatinya sakit.

Sampai sahaja di dapur terlihat Rayyan, Tania dan Aidan sedang bersarapan. Frank dan Andre masih berada di Itali menyelesaikan kerja-kerja yang tertunggak.

"Bukan ke aku suruh kau cuti dulu??"

"Aku malas nak duduk kat rumah ni lebih-lebih lagi menghadap muka perempuan tu 24 jam. Baik aku pergi kerja tenang sikit kepala otak aku ni"

Tania mencuit peha Rayyan di bawah meja. Rayyan mengerti, dia tidak membalas kata-kata Aryan. Dia menghabiskan mee goreng basah di dalam pinggannya.

"Abang pergi dulu ye pagi ni ada meeting" ujar Rayyan lalu mencium pipi dan dahi Tania. Pipi tembam Aidan juga turut dicium

"Woi tunggu aku"

Aryan bangun dari kerusi lalu mengikuti Rayyan tanpa mengatakan sepatah kata pun. Anak mata Tiara menghantar kepergian Aryan.

"Sabar ye, nanti dia ingatlah tu"

"Kalau dia tak ingat macam mana??"

"Ketuk kepala dia dengan kayu golf" usik Tania

Tiara tergelak kecil

"Dah tak payah sedih kejap lagi jom kita jalan-jalan dkt mall nak??" *Ajak Tania

"Boleh ke??"

Tania mengangguk sambil melontarkan senyuman kepada Tiara.

"Kalau macam tu kejap lah Tiara bersiap" Tiara bangun dari kerusinya lalu beredar dari situ

Skip di mall

Mereka bertiga berjalan menuju ke arah kedai baju yang hanya jauh beberapa langkah sahaja.

"Akak dengan Aidan nak pergi sebelah sana kejap, Tiara pilih lah dulu baju mana"

Tiara mengangguk dia memilih beberapa baju blouse dan skirt. Di saat dia sedang khusyuk memilih baju tiba-tiba seseorang melanggar bahunya.

"Buta ke??"

"Sorry cik, saya tak sengaja"

Walaupun bukan salahnya tetapi dia harus meminta maaf untuk tidak memanjangkan masalah ini.

"Wait I think I know you"

"Hah??"

"You ni Tiara Alissa wife Aryan??"

Tiara mengangguk

"Nice to meet you, my name is Alice"

Alice tersenyum sinis, parut di pipinya juga sudah hilang. Walaupun Aryan sudah memberinya amaran untuk tidak menganggu mereka berdua lagi tetapi dia tidak serik. Dia ingin memiliki Aryan dengan apa cara sekalipun.

"If you don't mind, come with me"

"Nak pergi mana??"

MY HUBBY MR. MAFIA [ C ]Where stories live. Discover now